Linképítési döntések, amiket érdemes követni

Linképítők, mit lehet jobban csinálni ebben az évben? Az alábbi bejegyzés központjában linképítési döntések állnak, szám szerint 17.

Linképítési döntések: 17 jó tanács

Lehet, hogy sokan már most követik ezeket a tanácsokat, ez esetben jobban teljesítenek, mint sokan. Ha egyiket sem tesszük egyelőre, érdemes csak egy párral kezdeni – de ha csak egyre van lehetőség, mindenképp az első legyen az.

1. Nézzünk rá a backlink profilra

Ez egy olyan gondolat, ami időtlen időkig érvényes lesz. Nem egy eget rengető tanács, de nagy meglepetés lenne sokak számára, hogy hányan nem tudnak semmit a backlink profiljukról. Sokan nem is sejtik, hogy hol kell keresni a backlinket.

Nem az számít, hogy fizetős eszközöket használunk vagy a Google Search Console-jára bízzuk magunkat, a lényeg, hogy nyitott szemmel járjunk. Azonban legyünk óvatosak, hiszen különböző eszközök eltérő eredményeket fognak mutatni. Ha követni szeretnénk a változást (és miért ne tennénk), érdemes egyetlen eszközt kiválasztani és annak az eredményeit követni a trendek kirajzolásánál.

2. Ellenőrizzük, hogy mit csinálnak a versenytársak

A linképítési döntések során nem kedveljük mások erőfeszítéseinek utánzását, azonban sok linképítő nem értene velünk egyet ezzel kapcsolatban. Szerintünk sokkal több értelme van a versenytársak adatainak elemzéséből azt kiszűrni, hogy mit nem csinálnak. Így lehet egy jó ötletünk arra, hogy mit kellene tenni az űr hasznos kitöltéséhez, nem csak másolva valami mást.

Erre az egyik tökéletesen alkalmas eszköz a BuzzSumo. Sok ügyfél kérdezi például, hogy „Miért olyan sikeres X versenytárs fele annyi linkkel, mint amennyi nekem van?” vagy “Hogyan lehetséges, hogy xy elém került helyezésben, miközben teljesen új?” Nincs semmi rossz abban, ha megnézzük, hogy mit csinálnak a versenytársak és kitaláljuk, hogy hogyan fordíthatjuk ezt a mi előnyünkre.

3. Ne gondoljuk, hogy túlzott mennyiségű tartalmat kell generálni ahhoz, hogy jól teljesítsünk

Heti 10 tartalom publikálása nem fenntartható sok weboldal számára. Természetesen, ha éppen a mi oldalunk az egyetlen szerencsés, ahol ez működik, akkor folytassuk nyugodtan. De ha olyan vállalatunk van, ahol ezt lehetetlen lenne jó minőségben kivitelezni, fogadjuk el, ne öntsünk a látogatókra haszontalan tartalmat. Időnként nehéz megfelelő tartalmat megjelenítő linkekhez hozzáférni. A haszontalan tartalom azonban nem éri meg.

4. Ne lepődjünk meg, ha a marketing kampány elhagyásával az eredmények is romlanak

Mindenki más folyamatosan megy előre, így ha szüneteltetjük a munkát, igen könnyen lemaradhatunk versenytársainktól. Sok olyan ügyféllel találkoztunk már, akik elérték a céljukat a rangsorban, majd abbahagyták a stratégia követését – több mint a felük egy hónap után ismét visszatért.

5. Ne becsüljük le a fizetett média erejét

A fizetett média hatásosan alkalmazható összehangolva a linképítési döntések céljaival. Ha nem sikerül organikusan rangsorolni néhány kulcsszónál, nincs semmi rossz a fizetett hirdetés alkalmazásában, így forgalmat generálva ezekből a kifejezésekből is.

Alternatív megoldásként, ha kissé vissza kell venni a költségvetésből és néhány olyan kulcsszónál sokba kerül a PPC, amelyek már így is jó helyezést értek el, gondolkozzunk el a fizetett megoldás minimális csökkentésén (hacsak a PPC konverziók nem sokkal erősebbek).

6. Fektessünk több időt a kutatásba, mielőtt tartalmat generálunk

Hiába írunk fantasztikus tartalmat, amennyiben nem felel meg az ügyféligénynek, nem lesz hatásos. Előfordulhat, hogy nem fordítunk kellő figyelmet a célcsoport megismerésére, így nem érjük el a kívánt eredményt.

7. Építsünk ki valódi kapcsolatokat

Ne csak azért beszélgessünk valakivel, hogy egy linket vagy egy Twitter említést sikerüljön szerezni. Ha csak akkor beszélünk egy „influencerrel”, amikor azt szeretnénk elérni, hogy kommenteljenek vagy pozitívan értékeljék egy bejegyzésünket, egy idő után nem fognak foglalkozni velünk.

8. Legyünk szelektívebbek a saját tartalom reklámozásánál

Ne zaklassunk senkit a tartalmainkkal. Néhány ember számára pozitív benyomása lehet annak, ha egy cikk megírása után tájékoztatjuk őket az új tartalom megjelenéséről, úgy érezhetik, amennyiben számukra releváns a téma, hogy így nem maradnak le az újdonságokról. Zavaró lehet azonban, ha heti öt cikket jelentetünk meg és minden alkalommal privát üzenetben értesítjük is őket erről.

9. Találjuk ki hogyan és hol hirdessük a tartalmat

Ne várjuk, hogy majd rátaláljanak a munkánkra hirdetés nélkül. Évekkel ezelőtt ez lehetséges volt, de ma már nem. Túl nagy a kínálat, túl sok a zaj.

Ismét a BuzzSumo-t említve, ez az eszköz alkalmas arra, hogy a közösségi média terén milyen tartalom hol teljesít a legjobban.

Linképítési döntések, amiket érdemes követni

10. Ne csak a közvetlenül a javunkat szolgáló tartalmat reklámozzuk

Ismerősek azok a Twitter felhasználók, akik csak a saját bejegyzéseiket osztják meg? Majd újra megosztják, hátha az első 10 alkalommal nem vettük észre? Ne legyünk olyanok, mint ők.

Érdemes mások munkáját megosztani időnként. Tökéletes lehetőség új kapcsolatok kiépítésére. Az alábbi képen például Debra Mastaler tweetjeit láthatjuk, aki más emberek tartalmait osztja meg, nem a sajátját. Nincs is egyáltalán megemlítve a neve ezekben a bejegyzésekben, így nem is származik haszna belőle.

Linképítési döntések, amiket érdemes követni

11. Szánjunk időt a kockázati tolerancia gondos és alapos átgondolására

Ez a jelenség hatalmas probléma manapság. Csak mi magunk dönthetjük el, hogy mennyire szeretnénk kockáztatni és hogy melyik módszert használjuk. Ha linképítésbe kezdünk, de a Google webmester irányelveket megszegve tennénk ezt, előbb jól gondoljuk át, hogy mik lehetnek a következmények.

Soha ne hagyjuk, hogy bárki megmondja, hogy a taktikával, ami sérti az irányelveket, “nem lesz gond”. Lehet, hogy nem fog gondot okozni, de nem lehet a marketingben feltételezésekkel élni. Ne kötelezzük el magunkat megkérdőjelezhető linképítési döntések mellett, amennyiben nem vagyunk felkészülve az esetleges történésekre.

12. Tegyünk fel kérdéseket, mindig

Mindig kérdezzük meg a linképítő csapatot, hogy miért ajánlják az adott módszert, mi van a linképítési döntések mögött. Tudakoljuk meg a hátrányokat. Kérdezzük meg a tartalomba való befektetés előnyeit. Tegyük fel magunkban a kérdést, hogy mit is várunk mindettől. Bármit, ami csak eszünkbe jut, mondjunk ki, kérdezzünk. Mi mindenképpen kérdeznénk, ha valaki linket építene a mi oldalunkhoz.

13. Ne fussunk az algoritmusok után

Biztosan mindenki emlékszik arra, amikor tökéletesen illeszkedő horgonyszövegekre törekedett. Majd készített számtalan „ide kattints” feliratot. Kitaláltuk, hogy mi működik és azt a stratégiát követtük egészen addig, amíg nem találkoztunk egy újabb trenddel. A folyamatos váltogatást abbahagyva mégis sokkal nagyobb sikereket lehet elérni, amennyiben megfelelő linkeket sikerül kiépíteni. Ez igen egyszerű.

14. Ne váltsunk irányt minden alkalommal, mikor egy új technikáról olvasunk

Biztosan van mindenkinek olyan ügyfele, aki e-mailekkel bombázza őt minden alkalommal, amikor egy új trendről vagy egy olyan technikáról olvas, ami szembe megy a neki elkészített jelenlegi linképítési döntések stratégiájával.

Sokan ellentmondásos cikkeket írnak, hogy felhívják magukra a figyelmet. Néhányan talán kutatást is végeztek és van igazság abban, amiről beszélnek, de nem biztos, hogy igaz a mi weboldalunkra. Semmi sem rosszabb annál, mint egy olyan ügyfél, aki folyamatosan meg akar állítani abban, amit csinálunk, mert ő teljesen mást olvasott valahol. Ha számunkra működik, folytassuk így.

15. Tartsuk fejben, hogy a rangsor még nem minden

Ne csak a rangsorban való előrébb jutáson legyen a hangsúly. Néhányan ki nem állhatják a nofollow linkeket, még akkor sem, ha egy olyan jó oldalon vannak, ahonnan releváns forgalom érkezhet. Személy szerint mi nem kapcsolnánk ki. Ha konverzió érkezik belőle, érdemes csinálni.

16. Sokszorozzuk meg a legjobb linkeket

Elemezzük azon linkeket, amik a legrelevánsabb forgalmat hozzák és kreáljunk még sok hozzájuk hasonlót. Ezek a kulcs linkek. Lehet, hogy van egy szuper link egy régebbi cikkben és jelentős forgalmat eredményez. Nem lenne okos megoldás ennek az oldalnak egy frissebb cikkében is elhelyezni egy linket, hátha több forgalmat is el lehet érni?

Ha sikerült egy szuper cikket írni egy másik oldalnak, miért ne kérjünk helyből egy oszlopot? Semmit sem veszíthetünk azzal, ha megpróbáljuk. Például ezen az oldalon látható néhány egymás utáni munka. Keményen dolgozva, folyamatosan írásokat publikálva lehet előre jutni, egyetlen cikk után sajnos még nem fognak a végtelenségig ajánlatok érkezni.

17. Nem kell minden lehetőséget megragadni a linkek megszerzésére

Legyünk egy kicsit válogatósak. Csak azért, mert valahol megkaparinthatunk egy linket, még nem kell feltétlenül lecsapni rá. Néha jobb várni a tökéletes lehetőségre.

Közzététel dátuma: