KERESŐOPTIMALIZÁLÁS AVAGY SEO JELENTÉSE:

Az angol “Search Engine Optimization” szóból ered, magyarul keresőoptimalizálás. Lényegét tekintve egy folyamat, vagy módszertan, amivel elérhető, hogy a weblapunk ingyenes, – remélhetőleg – nagy mennyiségű látogatóra tegyen szert a különböző keresőmotorok találati listáiból. Ez ma már kijelenthető, hogy 90% eséllyel a Google találati listáit jelenti.

Ennél persze sokkal komplexebb dolog, de minden terület különbözik, így nehéz lenne annyira pontosan meghatározni úgy, hogy az esetek legjavánál igaz legyen. Minden egyes projekt külön stratégiát igényel, amihez elengedhetetlen egyfajta piacismeret.

MIÉRT SZÜKSÉGES?

Beszélhetünk bármilyen területről, legyen az webáruház, hírportál, vagy egy szolgáltató weboldalról, az organikus, vagyis a keresőkből érkező látogatók elengedhetetlen részét kell képezzék a látogatottságnak. Ma már nem lehet elmenni a lehetőség mellett, hogy egy tudatosan felépített weboldal mekkora látogatottságot szerezhet gyakorlatilag ingyen.

Ezek a látogatók kulcsszavakat, más néven keresőkifejezéseket – szavakat, vagy akár tagmondatokat – írnak a Google keresőjébe, és meg szeretnék találni a számukra legrelevánsabb, minőségben és árban az igényeiknek legjobban megfelelő terméket vagy szolgáltatást. Mivel sosem tudhatjuk, hogy mi az, ami a legjobban illeszkedik a vásárlói igényekhez, a legjobb, amit tehetünk a termékminőség és a jó ár tartása mellett, hogy egyre több releváns érdeklődőt terelünk a weboldalunkra.

Természetesen a több minőségi látogató több konvertált ügyfelet fog jelenteni, így a befektetett munka mindenképp megtérül, egyedül az időbeli lefolyása más, mint a hagyományos látogatottság növelő megoldások – PPC, hírlevél, stb – esetében, mivel itt a munka eredménye nem az első hónapban fog jelentkezni, hanem hosszútávon.

Ennél persze sokkal komplexebb dolog, de minden terület különbözik, így nehéz lenne annyira pontosan meghatározni úgy, hogy az esetek legjavánál igaz legyen. Minden egyes projekt külön stratégiát igényel, amihez elengedhetetlen egyfajta piacismeret.

MIÉRT JOBB, MINT A PPC HIRDETÉSEK?

Míg a legtöbb hirdetési megoldásban (PPC és display-ben egyaránt) ma az úgynevezett “bid” rendszer működik, ami folyamatos licitálást jelent a kattintásokra konkurensek ajánlataival szemben, addig a SEO-ban nem az lesz a döntő, hogy ki tud többet fizetni, hanem az, hogy ki tesz többet a jó helyezésekért.

Amíg mások 200 forintos kattintási díjon AdWords kampány futtatnak, nekem minden SEO költségemmel együtt 18 forint egy organikus látogató. Lehet utánam csinálni…”

A bid rendszerek természetes velejárója, hogy eljön a termék-életciklusban egy pont, ahol a versenyképes – általában csökkenő – ár nem szolgáltat elég profitot a licitekkel növekvő marketing költségek fedezésére. Ilyenkor a termék hirdetését le kell állítani, vagy kivenni a portfólióból. A SEO ezzel szemben minden hónapban ugyanannyi ráfordítás mellett egyre több látogatót fog hozni. Vagyis ha a ráfordított időt és pénzt forintosítjuk, akkor azt fogjuk látni, hogy egyre csökkenő kattintási költségek mellett egyre fenntarthatóbb egy termék értékesítése, a profitunk pedig nő.

AdWords vs. SEO kattintási költségek (www.artled.hu)

A Google az oldalunkba fektetett energiát nagyon pontosan méri különböző rangsorolási faktorok mentén, amikből mára több, mint 300 van. Ennek megfelelően egészen apró változtatások is hozzá tudnak segíteni minket ahhoz, hogy javulást – vagy akár romlást – érjünk el a helyezéseinkben. Kezdő honlap tulajdonosok számára javasolt kikérni SEO szakember véleményét a weboldal felépítéséről, a javasolt és aktuálisan elfogadott megoldásokról.

HÁROM RÉSZT KÜLÖNBÖZTETÜNK MEG:

  1. Technikai SEO: a weboldalunk technikai felépítése, annak olvashatósága, ami jelenti az oldal kódjában előforduló hibák és kiaknázható előnyök összességét.
  2. On-Site SEO: az oldal tartalmi szempontok szerinti keresőoptimalizálása, amibe beletartozik a weblapon belüli linkhálózat kiépítése, megfelelő horgonyszövegek használata és egy emberek számára írt, de a kereső elvárásainak tökéletesen megfelelő blog vezetése.
  3. Off-Site SEO: a weboldalon kívüli SEO faktorok összessége, ami alapvetően nem rajtunk múlik, ugyanakkor mi magunk is sokat tehetünk a javulásáért linképítéssel és tudatos, jól használt közösségi médiával.

MIKOR LESZ EREDMÉNYE?

Mivel minden piacon egész más a konkurencia, és a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, ahol ha mi mindent megteszünk a javulásért, akkor csak a piaci ellenfelek törekvései tudnak hátráltatni. Ezért a felelősségteljes válasz erre az, hogy nem tudni. Szerencsére a tapasztalat azt mutatja, hogy nagyon erős piacon is elérhető megfelelő munkával 1-3 hónap alatt komoly javulás. Esetünkben nem egyszer történt már, hogy az első három hónapban több, mint triplájára sikerült emelni a látogatottságot 1-1 oldalnál. Természetesen ezek nagyon jól felkészített oldalak, de ez is mutatja, hogy csak és kizárólag a befektetett munkán múlik az eredmény.

Megfelelő mérés segítségével mindezt nagyon jól nyomon tudjuk követni hónapról hónapra. Erre több eszköz is létezik, de a legpontosabb objektív képet egy havonta, de legalább negyedévente elvégzett helyezésvizsgálat adja. Egy ilyen vizsgálatban minden korábban összegyűjtött kulcsszót megvizsgálunk, hogy hol helyezkednek el a Google rangsorban.

A helyezésvizsgálatot havidíjas SEO szolgáltatásunkban minden ügyfelünk részére biztosítjuk, de természetesen külön is megrendelhető.

Kapcsolat
pzg@alhconsulting.hu
Cégjegyzékszám: 01 09 207181 Adószám: 25302732-2-41