Színvonalas tartalom: az online jelenlét megalapozása

Sokan még ma is azt hiszik, hogy a könnyebb úton is szert lehet tenni meghatározó online jelenlétre. Ugyan a kizárólag kvantitatív szempontokra koncentráló, régi fekete kalapos keresőoptimalizálás ideje már rég lejárt, mégis rendszeresen találkozunk olyan online tartalmakkal, melyeket hemzsegésig tömtek olcsó, valódi értéket nem hordozó linkekkel. Ezzel szemben a színvonalas tartalom nemcsak a keresőoptimalizálás feltételeinek felel meg, hanem a látogató igényeit is kiszolgálja.

Színvonalas tartalom és SEO taktika: kéz a kézben

Napjainkra mind a keresőalgoritmusok, mind az olvasók kifinomultabbak mint valaha. Ez azt jelenti, hogy valódi online jelenlétre csak akkor tehetünk szert, ha releváns és színvonalas tartalom jön létre, vagyis a linképítés önmagában, mint pusztán technikai fogás, már semmire sem elég.

Természetesen igaz, hogy a linkek nagyban hozzájárulnak rangsorolásunk alakulásához, de azt is látni kell, hogy ha nem vagyunk képesek valódi és ténylegesen színvonalas tartalom előállítására, elkeserítő eredményekre jutunk. 2012 áprilisában kezdte meg működését a Google keresőalgoritmusainak Penguin frissítése, mely egyenesen bünteti azokat az oldalakat, melyek számolatlan és mindenféle értelmet mellőző módon igyekeznek maguk felé terelni a forgalmat.

A Google célkitűzése nyilvánvaló és világos: olyan online világot akarnak teremteni, melyben a SEO taktikák egybeesnek a felhasználói igényeket leginkább kiszolgáló szempontrendszerekkel. Az alábbiakban összeszedtünk 8 olyan tartalomtípust, melyek az előbbieknek megfelelő módon szolgálnak minket és közönségünket is.

1. Vonzó, jól szövegezett tartalom

A legjobb módszer amit követhetünk, ha minőségi tartalmat hozunk létre. A Forbes “link csalinak” nevezi azokat a magasan kvalifikált tartalmakat, melyek elsősorban minőségre és nem különböző SEO szempontokra épülnek. A dolog iróniája, hogy ha ezeket el tudjuk juttatni jelentősebb médiumok felületeire, akkor végeredményben több forgalmat hoznak, mint ha magára a linképítésre koncentráltunk volna. A jó tartalommarketing tulajdonképpen nem is szól másról, mint nívós üzenetek és információk kommunikációjáról.

2. Ingyenes tartalom

Ugyan máig vitatott, hogy a fizetős vagy ingyenes tartalmak eredményesebbek, linképítés szempontjából bátran kijelenthetjük, hogy utóbbi jobban térül meg. Természetesen az előbbi sem haszontalan, nagyon sok információt szerezhetünk vásárlóinkkal ezen az úton, de ha online jelenlétünket akarjuk megalapozni, az ingyenes tartalom az az esszencia, amire később minden más épül.

3. Széleskörű útmutatók

Manapság az emberek vásárlás előtt olyan tartalmat keresnek az interneten, ami valamilyen formában edukálja őket, segít a tájékozódásban, így a végső döntés meghozatalában is. Épp ezért elengedhetetlen ziccer, hogy olyan bejegyzéseket, útmutatókat kreáljunk, melyek kiszolgálják ezt az információéhséget.

Talán most sokan azt gondolják, hogy saját iparágukban lehetetlen ilyen anyagokat készíteni, mivel az túlságosan összetett, laikusok számára nehezen megközelíthető. Az igazság azonban az, hogy bármilyen területen is tevékenykedünk, némi energiabefektetéssel mellet ugyan, de lehetséges ilyen tartalmakat létrehozni. Ha magunk nem tudunk megbirkózni a feladattal, érdemes profikra bízni. Azt nem állítjuk, hogy ez a legolcsóbb marketing technika, de azt igen, hogy az egyik legjobban megtérülő.

4. Hosszú bejegyzések

Míg az interneten található tartalmak 85%-a 1000 vagy annál is kevesebb szóból áll, egy átlagos blog bejegyzés 2500 szó körül kezdődik, és ezen utóbbiak érik el a legtöbb kattintást és megosztást. Érdemes tehát tartalommarketing stratégiánkban kiemelt szerepet biztosítani a hosszabb bejegyzéseknek. Ha esetleg nem tudjuk miről írjunk, keresgéljünk fórumokban, social media felületeken. Az internetes fogyasztók többnyire nem titkolják, mire is kíváncsiak.

5. Listák

Az online marketing régi veteránjai azok a bejegyzések, melyek valamilyen felsorolás vagy lista formájában igyekeznek bemutatni egy jól meghatározott témát. Épp ezért azt gondolhatnánk, hogy klisé ilyen tartalmat készíteni, de ne legyünk előítéletesek. A különböző listák és felsorolások könnyed, gyorsan emészthető információt ígérnek a felhasználóknak, akik emiatt örömmel kattintanak ezekre.

6. Látványos grafikák

A színes, esztétikus megjelenítési formák 80%-kal növelik az olvasási kedvet, és a marketing szakemberek 34%-a állítja, hogy a különböző vizuális elemek alkotják legfontosabb eszközeik tárházát. Mindezt szem előtt tartva egy percig se hezitáljunk képekkel, infografikákkal ellátni bejegyzéseinket – nem fog elmaradni a hála.

7. Célközönségnek szánt tartalom

Talán triviális, de nem lehet elégszer leírni: bármilyen tartalmat is igyekszünk létrehozni, mindig törekedjünk a célközönségünk számára targetálni azt. Máskülönben céltalan köldöknézés minden, amit csinálunk.

8. Promotált tartalmak

Nem elégedhetünk meg annyival, hogy elkészítettünk egy bejegyzést, valamilyen formában az emberek látóterébe is kell azt helyezni. Igyekezzünk elérni azokat a médiumokat, melyek lefedik célközönségünket. Próbáljunk megjelenni olyan felületeken, melyeken keresztül aránylag sok embert tudunk egyszerre megszólítani. Közben persze ne feledkezzünk meg a socia media platformok által nyújtott lehetőségekről se.

Közzététel dátuma: