Minden, amit a havidíjas keresőoptimalizálásról tudnod kell

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

A keresőoptimalizálás (SEO) az egyik legjobb stratégia egy cég életében, mely rengeteg előnyhöz juttatja a vállalkozást. Javítja az eredményeket a keresőmotorok találati listáján, több látogatót vonz a cég weboldalára és persze a bevételek növekedését is eredményezi. Ráadásul nem csak kampányszerűen, hanem hónapok, évek távlatában. Hogy SEO-ra szükség van, ez nem kérdés. De hogyan csináljuk jól? Mik a havidíjas keresőoptimalizálás előnyei? Mikorra várhatók eredmények és mennyibe kerül? Máris mutatom!

Mit jelent a havidíjas keresőoptimalizálás?

A havi keresőoptimalizálás hónapról hónapra a keresőmotorok találati listáján elfoglalt helyezés javításán dolgozik. Ez az egyik legkedveltebb és legelterjedtebb szolgáltatás, hiszen hosszú távon növeli weboldalunk organikus forgalmát. Azaz úgy szerezhetsz látogatókat, hogy közben nem kell fizetett hirdetésekre költened, hanem potenciális vásárlóidat gyakorlatilag a keresőmotorok szállítják.

Sok cég beleesik abba a hibába, hogy azt várja, hogy a SEO pikk-pakk meghozza a kívánt eredményt. Holott a keresőoptimalizálás hosszabb távon kifizetődő, rendszeres munkát és kitartást igényel. Random optimalizálással nem várhatók kiugró eredmények, folyamatos munka szükséges ahhoz, hogy weboldalad vagy webáruházad jobb és jobb helyezéseket érjen el a találati listán. Éppen ezért nem elég egyszer optimalizálni, sokkal érdemesebb havidíjas szolgáltatásban gondolkodni. A havi SEO tervben mind az off-page, mind az on-page optimalizálási lehetőségek szerepelnek, beleértve a linképítést, a kulcsszócélzást, a tartalomírást stb.

Miért fontos a keresőoptimalizálás?

Ma már akkora a piaci verseny, hogy profitorientált cégként az online jelenlét a kötelező minimum, de azon belül sem mindegy, hogy milyen honlappal vagy webshoppal rendelkezünk, mennyire értékesek a tartalmaink. Önmagában egy esztétikus honlap nem fog megrendelőket, vásárlókat hozni. Keresőoptimalizálás nélkül senki nem fog rátalálni webhelyünkre, hacsak nem költünk csilliárdokat online kampányokra. És ha hirdetünk is, azok hatása rövid távú, addig érkeznek a vásárlók, amíg fut a kampány.

Óriási piaci előnyre vagy épp hátrányra tehet szert az a vállalkozás, amelyik lemarad értékes kulcsszavakról. Bizonyos területeken akár egy helyezés is hatalmas forgalomnövekedést vagy csökkenést hozhat a cég életébe.

SEO stratégia és annak követése nélkül a jó rangsorolás szinte lehetetlen.

Honnan tudhatod, hogy neked is szükséged van havi SEO-ra?

Ha olyan szolgáltatásokkal vagy termékekkel foglalkozol, amelyekre a felhasználók a Google-ben keresnek, akkor mondhatjuk, hogy szükséged van havi SEO szolgáltatásra. 

De ezt könnyen ellenőrizheted is az alábbi lista szerint. Ha többségében igen a válaszod a kérdésekre, akkor a havi SEO ideális számodra:

  • Növelnéd weboldalad/webáruházad rangsorolását?
  • Javítanád webhelyed láthatóságát a keresőmotorok számára?
  • Növelnéd látogatóid, vásárlóid számát, ezáltal bevételeidet?
  • Szükséged lenne weboldalad megbízhatóságának és hitelességének növelésére?
  • Szeretnéd, ha többen ismernék a márkádat?
  • Jobb minőségű forgalmat generálnál honlapodra?
  • Kitűnnél versenytársaid közül?

A havidíjas keresőoptimalizálás előnyei

Nézzük most meg, hogy miért is érheti meg neked, ha havonta tapasztalt szakértő foglalkozik weboldaladdal!

  • Jól tervezhető, havi szintű kiadással jár
  • Rendszeresen konzultálhatsz profi SEO szakértővel
  • Organikus forgalom- és bevétel-növekedésére számíthatsz
  • Egyre jobb helyezéseket érhetsz el a találati listán
  • Minden hónapban jelentéseket kapsz, hogy hogyan változott webhelyed forgalma, rangsorolása
  • Versenyelőnyhöz juthatsz
  • Folyamatosan nyomon követheted konkurenseid teljesítményét
  • Napról napra biztosított a lead generálás
  • Minőségi tartalmaid hitelessé és megbízhatóvá tesznek felhasználóid szemében
  • Hatékonyan építheted márkádat

Milyen szolgáltatásokat kapsz a havidíjas SEO-ért?

A havidíjas keresőoptimalizálás és annak előkészítése többféle folyamatot is magában foglal. Lássuk most ezeket!

#1. SEO elemzés: technikai és tartalmi SEO audit

A SEO audit az első lépés az organikus forgalom növeléséhez, ezért fontos A-tól Z-ig átvizsgálni webhelyedett, amely aztán a célzott SEO stratégia alapja lesz.

Mit foglal magában a technikai SEO audit?

  • A weboldal technikai hibáinak részletes listáját
  • Segítséget a helyi keresőoptimalizálás javításához
  • Támogatást, hogy miként javítható az oldal sebessége
  • Az oldal információs architektúrájának és a kattintási mélységének elemzését
  • Annak ellenőrzését, hogy a webhelyet érintette-e valamilyen büntetés vagy algoritmusfrissítés az utóbbi időben
  • A mobilbarát kritériumok ellenőrzését
  • Személyre szabott javaslatokat és észrevételeket

Hogyan készül a tartalmi SEO elemzés?

Az on-site SEO audit során az alábbiak történnek:

  • A tartalmi elemzés alapján a weboldal szövegezésének javítása
  • 1 éves kulcsszóstratégia biztosítása
  • Layout elemzéssel az aloldalak megfelelő felépítése
  • Segítség a meta adatok, a címsorok és az Open Graph adatok helyes használatához
  • Tartalmak és képek kezelésének támogatása

Az off-site SEO elemzés a következőkre terjed ki:

  • Az oldal link portfóliójának feltárása és javaslat a szükséges teendőkre
  • A weboldal hitelességi értékeinek ellenőrzése
  • Konkurens linkportfólió vizsgálat

#2. SEO szövegírás

A tartalommarketing 62%-kal kevesebbe kerül a hagyományos marketingnél, átlagban mégis háromszor több leadet generál, ezért fontos alapeleme a keresőoptimalizálásnak.

A folyamatos tartalomgyártás azonban hatalmas munka és rengeteg idő, ezért is sokkal érdemesebb szakértőre bízni.

A szövegírás – elsősorban blogbejegyzések készítése – mindig meghatározott kulcsszó stratégia alapján készül, aminek az a célja, hogy az oldaladhoz kapcsolódó azon kifejezéseket tartalmazza, amikre a potenciális látogatóid keresnek. A havidíjas szolgáltatás nem csak a kulcsszókutatást foglalja magában, hanem a szövegek rendszeres elkészítését és feltöltését is.

#3. Webshop SEO

Fizetett hirdetésekkel webshop látogatókat szerezni nagyon drága mulatság, ráadásul folyamatos kiadást jelent. Azonban a Google találati listából organikus forgalmat terelhetetünk webáruházunkba.

Akár a termékek, akár a kategória oldalak szövegezéséről van szó, vagy egyéb tartalmak elkészítéséről, a cégek többségének nincs kapacitása arra, hogy saját munkatársaik dolgozzanak rajta. Erre tökéletes megoldás a havidíjas SEO, ahol lekerül ez a probléma az ember válláról.

A tartalmak elkészítéséhez ráadásul szakmai tudás is szükséges. Nem mindegy, hogy egy kontent hogyan épül fel, milyen kulcsszavakat tartalmaz. Továbbá ha nem vagyunk tisztában az aktuális Google trendekkel, akkor lehet, hogy olyan elavult technikák mentén írjuk meg a szövegeket, amik többet ártanak, mint használnak, így még ronthatunk is az oldalunk minőségén.

#4. Linképítés

A backlinkek nemcsak forgalmat generálnak, hanem értéket is adnak a webhelyeknek, ezáltal jelentősen javítják rangsorolását. Linképítés során a  SEO szakértő a honlapodat más honlaptulajdonosoknak ajánlja ki azzal a céllal, hogy weblapodra mutató külső hivatkozást szerezzen a másik oldalról. 

Bár ez a feladat meglehetősen egyszerűnek tűnik, mégis az egyik legnehezebb része a keresőoptimalizálásnak. Ennek az az oka, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy a hivatkozást adó oldal témája vagy épp a backlinkek mennyisége és szövegen belüli elhelyezkedése milyen. Ahhoz, hogy tényleg sikeres legyen a linképítés, tudás és gyakorlat is szükséges.

Mikorra várhatók eredmények?

A rangsorolás javulása és az organikus forgalomnövekedés már 1-2 hónap elteltével tapasztalható. Az eredményes keresőoptimalizálás egy hosszabb távú stratégia, így ahhoz, hogy például a Google első oldalára kerüljünk, több idő is szükséges lehet. Ha azonban valóban minőségi a tartalmunk, akkor nagyon látványos eredményekre számíthatunk.

A pozíciók javulása és az új szavakra a jó helyezések elfoglalása viszonylag hamar látható eredményt mutatnak.

Mennyibe kerül a havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás?

A SEO árak elsősorban mindig a konkrét igényektől függnek. Nem létezik egy általános ár, hiszen minden webhely más és más, szükséges egy előzetes igényfelmérés, konzultáció annak érdekében, hogy pontos összeget lehessen mondani. A havidíjas SEO szolgáltatások tehát teljesen személyre szabottak. Mi, az ALH-nál minden esetben szeretünk megismerni téged, a céljaidat, a projektjeidet és így tudjuk biztosítani a kölcsönösen előnyös hosszú távú együttműködést. Árainkkal kapcsolatban itt tudsz kapcsolatba lépni velünk >>

Összefoglalva

Mint láthatod, hatalmas előnye van a rendszeres, kitartó munkának. A folyamatos SEO szolgáltatás lehetővé teszi, hogy jelentősen növeld webhelyed organikus forgalmát, ezáltal sokkal több látogató vonzhatsz weboldaladra és ez komoly bevételnövekedést is jelent. Nálunk az ALH-nál a közös munkát mindig egy konzultáció előzi meg és ezek fényében kezdjük el a havidíjas keresőoptimalizálást. Az igényektől függően vállalunk tartalomfejlesztést és linkmarketinget, a tartalmakat, a stratégiát és a szervezést mi biztosítjuk felkészült csapatunkkal. 

Ha szeretnél Te is több látogatót és nagyobb bevételt, profi csapatunkkal segítünk! Keress bennünket bizalommal >>