10 gyakori tartalom hiba, amit nem szerencsés elkövetni

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

A tartalomfejlesztés világában rendelkezünk azzal az előnnyel, hogy szakértői tanácsokat, jövőbeli előrejelzéseket és iránymutatásokat kaphatunk, amelyek hiteles statisztikákkal támogatottak. Összekapcsolódásuk lehetőséget nyújt számunkra, hogy gyorsan megtanuljuk és alkalmazzuk azt, amit a saját iparágunkban megismerünk és elkerüljük a tartalom hibákat.

Mind hallottunk már olyan mondatokat, hogy “Holnap új nap lesz” vagy “A jövő még nincs megírva.” Bár ez mind igaz lehet, növelhetjük a jövőbeli esélyeinket, ha tanulunk a ma hibáiból. Ahogy Albert Einstein is mondja: „Az az ember, aki sosem hibázik, az még soha sem próbált ki semmi újat.”.

Mivel számos minőségi erőforrás áll rendelkezésünkre, kevés kifogás van azon tartalomforgalmazók számára, akik ugyanazokat a régi módszereket alkalmazzák a fejlesztésben. Idén figyeljünk oda 10 olyan hibára, amit könnyű elkövetni, de egy kis gyakorlással és odafigyeléssel elkerülhetünk.

10 gyakori tartalom hiba, amit el kell kerülnünk

A tartalommarketing folyamatos változásokon megy keresztül, főleg a gyorsan fejlődő technológiáknak és a közösségi média megjelenésének köszönhetően. Nézzük mit érdemes elkerülni.

1. hiba: Nem konzisztens blog fenntartása

Számtalan olyan blog van, amit elkezdenek, készítenek hozzá egy feladatlistát, de nem tartják fenn megfelelően, nem frissítik. Jobb, ha a miénk nem tartozik ezen blogok közé. Fontos egy jól működő weboldal fenntartása a szolgáltatások megjelenítéséhez és reklámozásához. De napjainkban, egy blog hiánya együtt jár a bejövő csatornák, a forgalmi lehetőségek és az olvasók érdeklődésének (és az átkattintások) elvesztésével.

Amikor a tartalomkészítők marketingként használják a blogolást, szert tesznek néhány kulcsfontosságú előnyre, mint például:

  • Megnövekedett forgalom
  • Kapcsolatok a közösségi médiához
  • Expozíció a keresési eredmények között

Ha egyáltalán nem foglalkozunk a bloggal, elveszítünk minden olyan forgalmat, ami elköteleződéshez vezethet, például egy cselekvésre ösztönző gomb segítségével. Ha blogolunk, de nem konzisztens módon, itt az ideje, hogy odafigyeljünk erre is.

A Hubspot szerint a marketingesek csupán 60%-a készít blogbejegyzéseket, miközben az ügyfelek harmada igényt tartana az ilyen tartalomra. Heti 5 blogbejegyzés akár az új felhasználókból származó bevétel 90%-at is jelentheti.

Az olvasók több tartalomra vágynak, és blogokon keresztül szeretnék ezt a tartalmat megkapni. Fókuszáljunk a konzisztens blogolásra, hogy több bejövő forgalmat generáljunk 2017-ben.

2. hiba: Az email marketing lehetőségek elutasítása

Egy sikeres marketing kampány kiépíthet egy erős feliratkozó bázist, ami lehetőséget jelent arra, hogy az olvasókban tudatosítsuk a márkát. Az email marketing megfizethető és teljesítményben gyakran felülmúlja a közösségi médiát és a fizetett hirdetéseket. Hihetetlen!

Sokan kipróbálták már ezt a lehetőséget, de az átkattintási aránnyal nem voltak elégedettek. Nézzünk néhány tippet, ami javíthatja az arányokat:

  • Mobilra optimalizált emailek
  • Több CTA hozzáadása
  • Egyéni közösségi média linkek használata

Ne felejtsünk el időt fordítani kiemelkedően érdekes témák kidolgozására, olyan nyelvezettel, amely cselekvésre ösztönöz, és magában foglalja a személyre szabást (ha lehetséges). Egy vonzó téma lehet a kulcs a sikerhez.

3. hiba: Visszaélés a közösségi médiával

A közösségi média számos csatornát biztosít arra, hogy széles körben elérhessük a célközönségünket, azonban sokszor rosszul használják a hirdetők ezeket a lehetőségeket.

Ha nem értjük meg a közönséget, nem figyelünk eléggé a versenytársakra, egy nagyon erős ütőkártyát hagyunk a tartalom útjának szélén.

Bejegyzések időzítése a leghatékonyabb közösségi oldalakon csodákat tehet, ahogy a fogyasztók viselkedésének megértése is. Ha a márkánk nincs jelen a közösségi médiában, ezt mindenképp orvosoljuk. Ha rendelkezünk is közösségi média profilokkal, de nem publikálunk tartalmat elég gyakran, itt az ideje, hogy változtassunk.

4. hiba: A helyesírás és a nyelvtan ellenőrzésének hanyagolása

Egyszerűnek hangzik, igaz? Pedig sajnos a helyesírás sok esetben nem erőssége a tartalom készítőjének.

Azok számára azonban, akiknek a szeme megakad a hibás szavakon és nyelvtanon, ez igen zavaró lehet. Egy másik gyakori hiba a vesszők hibás használata. Semmi sem zavaróbb a véletlenszerűen elhelyezett vesszőknél vagy a hibásan leírt szavaknál. Ha tenni szeretnénk a helyesírási hibák ellen, érdemes az MTA helyesírás ellenőrzőjét használni.

5. hiba: Nem összpontosítunk megfelelően a SEO-ra

Az állandóan változó gyakorlatok, az algoritmusok megváltoztatása és az új gépi tanulási technológia kombinációja folyamatos kihívásokat jelent a keresőoptimalizálás világában, de ez nem lehet mentség arra, hogy ne figyeljünk oda rá.

Azáltal, hogy figyelmen kívül hagyjuk a releváns tartalomfejlesztést, nem figyelünk a megfelelő kulcsszavak használatára, az oldal sebességére vagy az egyéb technikai és tartalmi elemekre, elveszítjük azokat a helyeket a rangsorban, amiket egyébként elérhetnénk, illetve amiket már elértünk.

Ha megfelelő mérőeszközöket alkalmazunk, akkor pedig követhetjük is a SEO munkánk eredményét és lépést tarthatunk a változó technológiákkal. Ha így teszünk, a lehető leghatékonyabb módon fogjuk tudni biztosítani a legjobb tartalmakat az olvasóink számára.

6. hiba: A mennyiség választása a minőséggel szemben

Az olyan tartalmak, amelyeknek kevés közük van a szakterületünkhöz, esetleg mások által elkészített tartalom újrahasznosításával készültek vagy nem támasztjuk alá őket megfelelő adatokkal, nem túl valószínű, hogy jó minőséget fognak eredményezni.

Amikor időt fordítunk a közönség megértésére, sokkal nagyobb eséllyel tudunk olyan minőségi tartalmat létrehozni, amely maradandó pozitív élményt ad az olvasónak. Ha az olvasók viselkedésének megértésére törekszünk, akkor egy egyszerű témájú tartalom is megosztásra kerülhet, így egyre szélesebb körhöz fog eljutni.

7. hiba: A releváns tartalom fejlesztésének elhanyagolása

A jobb tartalom ér el eredményt. Miért? Nos, a kezdetekben a potenciális olvasó egy fantasztikus címsort lát, amely érdeklődést vált ki belőle és hatására úgy dönt, hogy át szeretne kattintani. Ezek után, ha valóban értékesnek találja a tartalmat, megosztja. Néha ehhez elég csupán egy jó cím is, de a legtöbb esetben azért a tartalom többi része eredményezi a megosztást.

Ezek után az olvasó barátainak is tetszeni fog, akik szintén megosztják majd és ez így megy tovább. De ez a kör attól a személytől indult ki, aki leült és létrehozta a releváns tartalmat, ami megfelel az olvasó érdeklődésének. Ismerjük meg a közönségét, és tegyünk közzé olyan tartalmat, amely vonzza őket.

8. hiba: Egyetlen taktika alkalmazása

Átlagosan egy tartalommarketinges 13 taktikát alkalmaz a tartalom készítése és terjesztése során. Ezek közé tartoznak a közösségi média csatornák, blogok, infografikák és videók. Ha beragadunk egyetlen taktikába, az korlátozni fogja az elérésünket és a kreatívitásunkat is.

Ha úgy érezzük, hogy egy másik módszer jobban működne, ne féljünk kipróbálni magunkat benne. A legrosszabb, ami megtörténhet, hogy nem működik, és tovább lépünk a következő tartalommarketing kihívásra. Érdemes lehet kipróbálni az újdonságokat, amiket a piac még csak most kezd felfedezni, így újítók lehetünk és a versenytársaink előtt járhatunk.

9. hiba: Nincs valódi tartalomcél

Mi a cél? Tartalom vagy csak zaj generálása?

Minden tartalommarketingesnek arra kell törekednie, hogy ismertebbé tegye a márkáját, forgalmat irányítson a webhelyére, és egyéni tartalmat hozzon létre egy adott közönség számára. Ennek ellenére a CMI 2016-os benchmark jelentése szerint a tartalomfejlesztőknek csupán 31%-a rendelkezik dokumentált stratégiával.

A tartalomcélok beállításánál létre kell hozni egy „közönség personat”, kifejlesztve egy kulcsszólistát a keresési kifejezések alapján. Meg kell érteni, hogy milyen tartalomra van szüksége a célközönségnek és olyan stílusban kell írni, amely felkelti az olvasó figyelmét.

Ezt követően egy tervre van szükség, hogy megtudjuk, milyen gyakran és milyen csatornákon keresztül kell publikálni. A blogbejegyzések kicsit eltérnek a Facebookon vagy a Twitteren megjelentetett tartalomtól, de a gyakoriság itt is a célközönség igényeitől függ. Végülis a tartalomstratégia mindennek az alapja.

10. hiba: Nem foglalkozunk a mobil optimalizálással

Érdekes lehet számokkal alátámasztva megtudni, naponta hányszor is pillantunk a telefonunkra.

  • 40% az ébredéstől számított 5 percben már megteszi.
  • A nap folyamán 47-82 alkalommal ellenőrizzük a telefonunkat.
  • 30% ellenőrzi a telefonját elalvás előtt 5 perccel.
  • És az emberek fele ellenőrzi a telefonját az éjszaka közepén.

Ezekre az adatokra alapozva, nagy hiba nem foglalkozni a weboldal és online tartalom mobilra optimalizálásával.

A mobil eszközök teljesen megváltoztatták a kapcsolódás módját, a kommunikációt és az interakciót a kedvenc márkákkal. Emiatt a mobiltelefon használók rövid, könnyen átlátható tartalomra tartanak igényt.

Kerüljük el a tavalyi tartalom hibákat

Néha segít, ha tudjuk mit ne tegyünk. Ha az idei évre vonatkozó jövőkép jobb minőségű tartalmat ígér, ami releváns és hiteles információkhoz juttatja a célközönségünket, és újabb csatornákon keresztül kerülünk kapcsolatba velük, akkor jó úton járunk. Egyikünk sem mentes a hibáktól, de amikor a megfelelő eszközökkel fegyverkezünk fel, akkor fejlődhetünk olyanná, amire a fogyasztóknak szükségük van, hogy megtalálják a választ a kérdéseikre.

Hogyan írjunk SEO-barát tartalmat?- Pár tipp a minőségi bejegyzésekhez

MINŐSÉGI BEJEGYZÉSEK VS. SEO

Vannak, akik úgy gondolják, hogy a címben megjelölt minőségek (minőségi bejegyzések, amik egyben SEO-barátok is) összeférhetetlenek. Mi azonban egészen biztosak vagyunk abban, hogy egyáltalán nem lehetetlen egy tető alá hozni az esztétikailag és technikailag értékes tartalmakat. Az alábbiakban az ehhez vezető út három legfontosabb lépését osztjuk meg.

HOLISZTIKUS SEO

A keresőoptimalizálás temérdek részfeladatból áll össze. Akkor járunk el helyesen, ha ezeket egyszerre próbáljuk érvényesíteni. Ez azt jelenti, hogy hiába koncentrálunk CSAK a kulcsszavak adagolására, rosszabb esetben halmozására, ha a többi szempontot hanyagoljuk, nem érünk el eredményt. Ráadásul az egydimenziós SEO nemcsak technikai oldalról bizonyul kevésnek, a felhasználói élményen is rengeteget ront. Természetesen első lépésként megkerülhetetlen egy alapos kulcsszókutatás, de ezt követően három fontos feladatra kell koncentrálnunk: az előállított tartalom legyen eredeti, olvasható és megtalálható.

EREDETI TARTALOM

Talán a legfontosabb, hogy az elkészült bejegyzések frissek, egyediek és értékesek legyenek. A felhasználók jellemző módon már több oldalon is elolvasták ugyanazt a néhány sablon bejegyzést, így ha valamilyen különleges tartalommal és megközelítéssel tudunk hatni az ingerküszöbükre, egészen biztosan nyert ügyünk van.

OLVASHATÓ TARTALOM

Talán kevesen gondolnák, de az olvashatóság nemcsak a felhasználók, de a Google számára is fontos mérlegelési szempont. Ha a megírt bejegyzések jól tagoltak, átlátható struktúrával rendelkeznek, megfelelően fókuszáltak és targetáltak, azzal a keresőrobotoknak is kedvezünk. Ügyeljünk a megfelelő alcímek, és a jól tördelt bekezdések használatára!

MEGTALÁLHATÓ TARTALOM

Az utolsó lépés, hogy gondoskodjunk az elkészített tartalom feltérképezhetőségéről. Ismét azt tudjuk javasolni, hogy ne csak egy-egy keresőoptimalizálási praktikát kövessünk, igyekezzünk általában eleget tenni a SEO elveknek. Ezzel kapcsolatban érdemesebb részletesebb leírások után nézni.