7 fehér kalapos technika a forgalom növelésére

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

Fehér kalapos SEO módszerek a pozitív eredményekért

A Google algoritmusa több száz, ha nem több ezer jelet foglal magába, amikor meghatározza, hogy az oldal hol helyezkedjen el a keresésben. Ha ismerjük, hogy melyik faktorok játszanak jelentősebb szerepet és ezeknek megfelelően optimalizálunk, máris átbillen a mérleg a kudarcból a siker felé. Ez a cikk olyan területekre fog koncentrálni, melyek szerintünk pozitív eredményeket és jelentős nyereséget hoznak a befektetésben, mindezt a Google irányelveinek betartásával. Vagyis néhány fehér kalapos SEO módszer következik.

Mit jelent a “fehér kalapos” kifejezés?

A Black Hat és White Hat elnevezések a régi western filmekből kerültek át a keresőoptimalizálási szakkifejezések közé. Ezekben a művekben a rossz fiúk feketét viseltek, a jók pedig fehéret. SEO tekintetében ez annyit jelent, hogy a fehér kalapos módszerek betartják a Google irányelveit, míg a fekete kalapos SEO tiltott eszközöket használ. Ez utóbbiak alkalmazását a keresőóriás kemény büntetéssel is sújthatja. Ha hozzájuk nyúlunk, oldalakat zuhanhatunk vissza a rangsorolási listán vagy akár teljesen eltűnhet az adott honlap a keresési eredmények közül. Ezért minden esetben fehér kalapos, White Hat technikákat kell használnunk.

Mobile First

Többen elkezdték hirdetni a “mobile first” hozzáállás fontosságát, amikor előkerült a Google függő mobil frissítése a “Mobilegeddon”. A név a köztudatban maradt, de a 2015. április 21-i frissítés nem okozott akkora felfordulást, mint várták. Azonban mindenkit figyelmeztetett arra, hogy a mobil itt van, már nem csak a távoli jövő. Azok, akik nem törődtek a figyelmeztetéssel, hamarosan megfizetik az árát.

Miért kulcskérdés a mobilos láthatóság 2020-ban?

A válasz egyszerű: a legtöbb releváns kutatás eredménye szerint a mobilos keresések aránya 60-80% között mozog, így megállapítható: azon weboldalak, akik a mobilbarát webdesign-t nem használják megfelelően, a fenti keresések jelentős részét nem tudják megszerezni.

A Google most behajtja a mobilt, felhívja a figyelmet, hogy „2017 január 10 után azon oldalak, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználó számára, az átmenet során a mobil keresési eredményekből nem fognak magas pozícióban megjelenni.” Másként fogalmazva, a Google irányelve a mobile first index, amennyiben az oldal nem mobilbarát, jelentős visszaesés lehet az eredménye a találati listákon. Ez különösen igaz azokra a honlapokra, ahol tolakodó közbeiktatott hirdetéseket alkalmaznak. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy az oldal megfelel-e a mobilbarát feltételeknek, a Search Console-ba belépve megnézhetjük a Mobile Usability Report-ot. A Google felsorolja a mobil problémákat, így kijavíthatjuk azokat.

Ezzel párhuzamosan folyamatosan kísérjük figyelemmel az AMP-t (Accelerated Mobile Pages). Ez a nyílt forráskódú kezdeményezés AMP HTML-en alapul, amelyik “instant” betöltést ígér — egy valós előnyt a mobil eszközökön. A Google nagyon erőltette ezt, de az első visszajelzések megosztók. Amennyiben nem egy hírportállal rendelkezünk, még nem érdemes beállni a sorba az AMP használatával.

Hogyan tudom ellenőrizni a saját weboldalam mobilbarát állapotát?

Egy egyszerű Google kereséssel, pl.: mobile-friendly tester kulcsszóra számtalan találat közül szinte bármelyik tudjuk használni, vagy a böngészők nagy részéhez elérhetőek ingyenes bővítmények is erre a célra. (Pl.: Google Chrome használata esetén: Responsive Web Design Tester bővítmény)

A mobil helyi – tartsunk igényt a vállati listára

Mobil keresés és a helyi keresés elválaszthatatlanul összefonódnak. A The Mobile Playbook szerint, az ÖSSZES keresés 20%-ának van helyi vonatkozása. Az okostelefont használók:

  • 94%- a keres helymeghatározási információkat
  • 51%- a látogatott el egy boltba
  • 48%-a hívott fel egy boltot
  • 29%-a vásárolt

Mivel a Google folyamatosan javítja azon képességét, hogy hiper-helyi eredményeket adjon, rendkívül fontos, hogy teljes és pontos adatokat szerepeljenek a Google Cégem profilban. Ez továbbra is egy könnyű győzelemnek tekinthető, mivel az összes cég kevesebb mint fele jelentette be a vállalkozás adatait.

Összpontosítsunk a felhasználói élményre (UX=User Experience)

A Google mindig is biztatta a webmestereket arra, hogy az elsődleges fókuszt a jó felhasználói élmény biztosítására tegyék. Ahogy az algoritmus „okosodik”, azok a weboldalak, amik így tesznek, sokat profitálhatnak belőle. A jó felhasználói élmény mélyebbre hatol, mint egy jól megírt tiszta kód.

Az Oxford Journal tanulmánya alapján, “A UX dizájn célja az üzleti életben, hogy növelje a fogyasztói elégedettséget és elköteleződést a hasznosság, egyszerű használhatóság és a termékekkel való kapcsolat nyújtotta örömökön keresztül.” A mi szempontunkból a website a termék. A cél először az, hogy megértsük a felhasználó szándékát, majd kifejlesszünk egy módszert a zökkenőmentes navigálásra — egy fehér kalapos módszert, amely pozitív érzelmeket idéz elő és egyfajta általános jó tapasztalathoz vezet.

A legjobb UX gyakorlatok beépítése igen egyszerű. A web tele van tanácsokkal és sablonokkal. Ami elválasztja a profikat az amatőröktől az az A/B tesztelés. Mindenkinek megvannak a saját előítéletei, amelyek befolyásolják, hogy egy weboldal hogyan épül fel. Ha számos kísérletet folytatunk, sikerül majd beazonosítani, hogy mi működik és mi nem és addig lehet folytatni a tesztelést, ameddig nem érjük el a legmegfelelőbb eredményt.

Kulcsszókutatás

Igen, a kulcsszókutatás 2020-ban is ugyanolyan fontos. Tekintve, hogy a Google egyre kevesebb kulcsszó adatot szolgáltat, a két legnagyobb SEO eszköz készítő, a Moz és az Ahrefs kifejlesztette a kulcsszóeszközeit, remélve, hogy ezzel kitölti az űrt. Azonban a RankBrain-nek köszönhetően megváltozott az a mód, ahogyan a kulcsszókutatás eredményét elkészítik és felhasználják manapság.

Lényegét tekintve a RankBrain a gépi tanulás. Ez lehetővé teszi a Google számára, hogy a dolgokat kontextusba helyezze ahelyett, hogy kizárólag a meta adatokra hagyatkozna. A Google most már megérti a nyelvi árnyalatokat, mint például a szinonimákat vagy a válaszokat.

A kulcsszóeszközök új generációja figyelembe veszi ezt a szülő témakörök és kulcsszócsoportok elkészítésével. Fegyverkezve ezzel az információval, a felhasználók úgy fejleszthetnek tartalmat, hogy tartalmazzon egy sor hasonlóan releváns kifejezést. Azonban arra is figyelni kell, hogy ne engedjünk a kísértésnek és ne jelenítsük meg az összes lehetséges szinonimát, amit a különböző kulcsszó eszközök javasolnak.

Rendelkezzünk egy, a versenytársainknál jobb tartalommarketing tervvel

A The Content Marketing Institute 2015-ös B2C tanulmánya alapján, a válaszadók 37%-a gondolja csak azt, hogy eredményes a tartalommarketing terén. Tekintve, hogy a tartalom az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google-nél, nagyon fontos, hogy jól készítsük el. Nagy lehetőséget rejt azok számára, akik rászánják az időt, hogy megvalósítsák.

Mindenki a „kiváló tartalomról” beszél, de mit is jelent ez? Ez főként a hasznos tartalom birtoklásából, a megfelelő hallgatóság megtalálásából és a közönség eléréséből áll. Ennek nem kell nehéz feladatnak lennie. Röviden, empatikusnak kell lenni a lehetséges ügyfelekkel és fogyasztókkal. Ann Handley a következő képletet alkotta meg mindezek összegzésére:

Hasznos*Élvezhető*Ihletett = Innovatív Tartalom

Tartsuk szem előtt a “társalgó” keresési lekérdezéseket. 2015 júliusa óta a keresések több, mint 30%-a hozott “kifejtős” választ. A válaszok nagy része a “ki, mit, mikor, hol, miért és hogyan” kezdetű kérdésekre érkezett. Bár jó dolog a 1. pozícióban megjelenni és megszerezni az ehhez társított forgalmat, ez az előny általában rövid életű. A lemorzsolódás meghaladja az 55%-ot a válaszok esetében.

Talán még ennél is fontosabb, hogy ezek a változatos szókészletű kérdések és válaszok a hang alapú keresésbe is beépülnek. A hang a leggyorsabban terjedő keresési típus; a tinik 55%-a és a felnőttek 41%-a már használja napi szinten a hang alapú keresést. Ahogy az Amazon Echo és Google Home-féle eszközök növelik a piaci részesedésüket, a hang alapú keresések exponenciális növekedésére lehet számítani.

Használjuk a Schema-t a versenyelőny eléréséhez

A Searchmetrics kimutatta, hogy a Google keresések harmada foglalta magába a Schema által támogatott keresési találat előnézeteket, de csak a weboldalak 0.3%-a használta a Google által jóváhagyott Schema eszközt. Valószínűsíthető, hogy ez az érték növekedett az utóbbi években, de a Schema versenyelőnyként való használata továbbra is lehetséges és javasolt.

A Schema, amely a Schema.org oldalon található, olyan HTML címkéket gyűjt össze, amelyeket hozzá lehet adni a weboldalhoz. Ezek a címkék egy kihangsúlyozott leírást alkotnak, ami megjelenik a keresésben (általában keresési találat előnézeteként ismert). A Schema-t sokszor használják keresési találat előnézetének elkészítésére szervezetek, események, zenék, emberek, termékek, receptek, videók kapcsán.

A Schema használatából származó elsődleges előnyök

  • A keresési találat előnézete hasznos lehet a felhasználók számára és kiemelkedővé teheti a keresési találatokat.
  • A Schema egyszerűbbé teszi a keresőmotorok számára az oldal megértését.
  • A mikroadatok fejleszthetik az átkattintási arányt.

Linképítés

Eljön majd a nap, amikor a linkek kevésbé lesznek fontosak a rangsorolás szempontjából, de az a nap nem ma van. Ha figyelmen kívül hagyjuk a két legfontosabb rangsorolási faktor egyikét, csak magunknak okozunk kárt. A kulcs a megfelelő linkek megszerzése. Olyan linkeké, amik relevánsak az oldal szempontjából. Linkek, amelyek megkövetelik az emberi szerkesztői felülvizsgálatot. A kiérdemelt linkek.

A fehér kalapos SEO eszközök előnye

A lényeg az, hogy nem szükséges több ezer vagy akár csak 200 rangsorolási jelet számon tartani az organikus forgalom növeléséhez. Elég csak a fentebb említett területekre fókuszálni. Aki követi ezeket a pontokat, könnyen megduplázhatja, esetenként megtriplázhatja vagy akár meg is tízszerezheti a weboldalra érkező forgalmat 2020-ban.