Email kampány: tippek a sikerhez

Gyakran gondolunk úgy az e-mail marketingre, mint a digitális korszak szebb napokat is látott veteránjára. Régen trendi volt és forradalmi, de csak volt. A különböző social media felületek megjelenésével, pontosabban a velük járó üzenetváltó alkalmazások elterjedésével úgy tűnhet, leáldozóban az email korszak. Ezzel szemben az igazság az, hogy az online marketing világában kevés olyan hatékony és jól targetálható eszközünk van, mint az email kampány.

Az email kampány ereje

A marketing végeredményben nem szól másról, mint a megfelelő üzenet megfelelő embereknek megfelelő időben való eljuttatásáról. Az email ebben történetesen elég jól teljesít. Egy senior marketingesek körében végzett felmérés alapján a megkérdezettek 74%-a gondolja úgy, hogy egy precízen megkonstruált email kampány időt takarít meg, és 68% szerint növeli az ügyfelek aktivitását.

Még néhány statisztika:

  • Az email majdnem negyvenszer hatékonyabb az új ügyfelek bevonzásában, mint a Facebook és a Twitter együtt
  • A marketingesek közel 90%-a az emailt használja első számú eszközként az elérés növelésére
  • Minden email kampány egy-egy dollárjára harmincnyolcszoros megtérülést számolhatunk
  • 2015-ben 21,73%-os megnyitási arány jellemezte az email kampány eredményességét, szemben a többi platform 3,57%-os eredményével

És még folytathatnánk tovább is, de ennyi talán elegendő ahhoz, hogy felismerjük az emailben rejlő lehetőségeket. Néhány alkalmazás, melyek segíthetnek első, ütős hírlevélkampányunk kialakításában:

  • ActiveCampaing
  • Sendloop
  • MailChimp
  • AWeber

Azonban bármelyiket is választjuk, a stratégiát nekünk kell megálmodnunk. A továbbiakban ehhez biztosítunk pár tippet.

    1. Automatizálás

A social media felületek látszólagos erénye az email megoldásokkal szemben, hogy egyszerűbbek, kevesebb időt igényelnek. Ez így is van, egészen addig, amíg nem esik át automatizáláson az email kampány. Ha viszont a megfelelő hírlevélszerkesztő segítségével meghatározzuk milyen célcsoportoknak mikor és mit akarunk kommunikálni, egyszer kitermeljük a szükséges tartalmakat, a továbbiakban pedig már az ujjunkat sem kell mozdítanunk.

    1. Nézelődőből vásárló

Akármilyen terméket is forgalmazunk, azzal számolnunk kell, hogy az üzletünkben nézelődő vendégek még jellemzően nem állnak készen a vásárlásra. Ezen úgy tudunk a legkönnyebben segíteni, ha olyan információt nyújtunk, mely segíti őket a tájékozódásban. Így kialakul a bizalmi hangulat, melyben már konkrét ajánlatot tehetünk.

Nincs ez másképp az online marketing világában sem, az email feliratkozók gyűjtése pedig kiválóan alkalmas eszköz arra, hogy fenntartsuk a folyamatos kommunikációt ügyfeleinkkel.

Ha sikerült megszereznünk potenciális ügyfeleink email címét, lehetőleg azonnal üdvözöljük őket. Röviden idézzük fel, hogy kik is vagyunk pontosan, mit ajánlunk számukra, küldjünk exkluzív tartalmakat vagy egyenesen ajánljunk fel valamilyen kedvezményt. Ha jól kommunikálunk a feliratkozókkal és kellő mértékben felduzzasztjuk számukat, olyan adatbázisra tehetünk szert, mely minden későbbi kampányunk alapját képezi majd.

    1. Próbakör

Ha az általunk forgalmazott termék vagy szolgáltatás ezt lehetővé teszi, ajánlhatunk ingyenes demo vagy trial jellegű próbaidőszakot. Ennek lényege, hogy a felhasználót a hezitálás állapotából kimozdítsuk, és rávilágítsunk milyen előnyökkel járhat az elköteleződés. Mindezt célszerű megtámogatni olyan edukatív tartalmakat felvonultató email kampánnyal, mely segít ügyfeleinket bevezetni a termékünkhöz kötődő apróbb finomságokba, illetve velünk kapcsolatban is építi a szakértői státuszt. Ha megfelelő mértékben sikerült felkelteni az érdeklődést a termékünk iránt, csak fel kell ajánlanunk, hogy váltsanak a fizetős megoldásra, mely teljes körű kiszolgálást ígér.

Mindez természetesen nem csak az eladási számok növekedésében segíthet. Ha reflektáltan viszonyulunk kampányainkhoz, folyamatosan felülvizsgáljuk eredményeinket, lehetőségünk lesz jobban megismerni célközönségünk összetételét, illetve azokat a gyújtópontokat melyek erősítésével sikeresebben tudjuk átadni üzenetünket.

    1. Konverzió növelése

A tudatos vállalkozó pontosan tudja, hogy az eladással nem ér véget munkája. Az online marketing világában hosszútávon halálra van ítélve az a cég, amelyik megáll a növekedésben, így nem elég eladnunk termékeinket, a vásárlókat a későbbiekben is „melegen kell tartanunk”. Azt kell elérnünk, hogy ügyfeleink a lezárt üzletet követően is minél több olyan interakciót vigyenek véghez, mely interakciók pozitív irányba befolyásolják vállalkozásunk alakulását. Ezek lehetnek ajánlások, megosztások vagy olyan visszacsatolások, amik segítik csiszolni szolgáltatásunk vagy értékesítési stratégiánkat.

Miután végéhez ért egy eladás, okvetlen küldjünk egy levelet, melyben megköszönjük a vásárlást. A későbbiekben a választott termék alapján ajánlhatunk érdekes tartalmakat, egyéb termékeket, esetleg akciókat. A lényeg, hogy lojális, folyamatosan visszatérő ügyfélkört hozzunk létre.

    1. Jeles napok

Elementáris, mégis végtelenül egyszerű praktika. A feliratkozás során ne felejtsük el bekérni a születési adatokat, így amikor elérkezik ügyfelünk születésnapja, felköszönthetjük vagy akár ajándék utalvánnyal kedveskedhetünk neki.

    1. Csöpögő csapok

A Gartner statisztikái szerint a jövőbeli bevételek 80%-a jelenlegi ügyfelek 20%-ától érkezik. Épp ezért fontos, hogy ne engedjük ki kezünk közül az egyszer már megtalált vásárlókat. Érdemes külön kampányokat tervezni azoknak a felhasználóknak, akik már jó ideje nem kattintottak oldalunkra, nem vásároltak, egyszóval hamarosan megfeledkeznek rólunk. Itt is beválhat az új termék bemutatása, akciós lehetőségek biztosítása.

    1. Általános tippek

Van pár olyan széles körben alkalmazott technika, amik szinte minden esetben segítségünkre lehetnek. Ezek közül néhány:

    • A személyre szabott tárgymezők és megszólítások 26%-kal nagyobb megnyitási arányt produkálnak
    • Törekedjünk a gyorsan emészthető tartalmak előállítására
    • A klasszikus linkes megoldással szemben egy „call to action” gomb 28%-kal több kattintást generál
    • Minél részletesebben szegmentáljuk adatbázisunkat, annál hatékonyabban tudjuk üzenetünket átadni
    • Merjünk kísérletezni

Az itt felvonultatott jó tanácsok mellett a legfontosabb, hogy megtaláljuk azt az egyedi hangnemet, mely képes átlépni az átlag tartalomfogyasztó ingerküszöbét, lehetőleg jó értelemben.

Közzététel dátuma: