Organikus keresési forgalom hatékonyabbá tétele
Frissítve: Pál Zoltán Gábor
Hogyan fejleszthető az organikus keresési forgalom? Tekintsünk át azt a négy lépést, ami segíthet!
Négy lépés az organikus keresési forgalom javításához
Minden SEO-s eleinte követi a legjobb Google gyakorlatokat és olvassa a “SEO blogokat”. Nagyon képzettnek lehet hangzani sok állatnevet használva, mint a Pingvin, a Panda vagy az Oposszum. Mindig keressük a módját az organikus keresési forgalom fejlesztésének. A szürke (vagy esetenként fekete) taktikák felkutatása helyett azt javasoljuk, hogy lépjünk egyet hátra és térjünk vissza az alapokhoz.
Ezt a területet sokszor figyelmen kívül hagyják azok, akik csak az átkattintási arányra és az organikus helyezésekre koncentrálnak. Bármennyire is fejlesztjük a helyezést, ha a listázás önmagában nem impozáns, akkor az egész nem ér semmit!
Bár a Google nem erősítette meg, hogy az átkattintási arány közvetlenül beszámít, mint rangsorolási faktor, ugyanakkor ez a dia, amit a Google egyik mérnöke jelentetett meg azt mutatja, hogy fontos szerepe van a CTR-nek (click-through rate).
Lássunk néhány javaslatot, amelyekkel javítható az organikus keresési forgalom.
Első lépés: Azonosítsuk be a relatíve kis átkattintási arányú oldalakat
A Google Analytics-ben menjünk az Acquisition > Search Console > Landing Pages részre és exportáljuk az adatokat a CSV-be vagy egy Excel dokumentumba. Azonosítsuk be a magas megtekintéssel rendelkező oldalakat, az alacsony átlagos helyezést és a viszonylag alacsony helyezésen alapuló CTR-t.
Második lépés: Keressünk lehetőségeket a címkék bővítésére
Az egyik legjobb dolog, amit tenni lehet az átkattintási arány növelésére, javítani az oldal címének hatékonyságán. Még 2014-ben a Google megváltoztatta a pixel hosszúságon alapuló cím határértéket (512 pixel a becslések szerint), ami jelentős csökkenést eredményezett a title tag szélességében. Tavaly májusban a SEO világ nagy örömére a Google megváltoztatta ezt a limitet 600 pixelje, amely 17%-os növekedést jelentett!
Éljünk a megnövekedett hely lehetőségével, és használjuk fel több magas prioritású kulcsszavak beépítésére (ha még nem tettük meg). A jelenlegi meta tag-ek megtekintésének egyszerű módja, ha letöltjük őket az ingyenes Screaming Frog SEO Spider-en keresztül.
A kihívás abban áll, hogy az új pixel-alapú határértékhez nehezebb igazodni. Például a W több helyet foglal, mint az I. Már nem a karakterszám számít, hanem a méret. A meta tag fejlesztésével és bővítésével kapcsolatban érdemes a SERP előnézeti eszközt alkalmazni. Ez segíteni fog abban, hogy lássuk, hogyan jelenik meg a listázás (URL, cím és leírás) a Google SERP-ben.
A májusi SERP frissítés után észrevettük, hogy az ismert SEO eszközök nem építették be az új irányelveket a működésükbe, azonban egy speciális, kifejezetten Google SERP eszközzel megjeleníthető az új, kiterjesztett pixel limit.
Harmadik lépés: Tegyük a meta tageket vonzóbbá
A legjobb oldalcímeket sokszor úgy írják meg, mint az újságok címeit. Érdekesek, leíróak és gyakran érzelmeket váltanak ki. Nézzünk két példát az unalmas címekre és egy példát a kimagasló megoldásra.
Főcím tippek
Továbbra is fontos, hogy a fő kulcsszavainkat megjelenítsük a title tag-ben, azonban fel kell állítani egy fontossági sorrendet. Elsősorban a látogatók szempontjából optimalizáljunk, csak utána a SEO kulcsszavak szerint. Lássunk néhány bevált ötletet a title tag-ek kapcsán:
- Ha a weboldal egy listát jelenít meg, emeljük ki az elemek számát. Például: 17 isteni brokkoli recept, amit a gyerekek imádni fognak
- Említsük meg, ha az oldal tartalmaz videót vagy prezentációt. Például: 10 ok, amiért az új Macbook bűzlik – videó értékeléssel
- A különleges karakterek kiemelnek a tömegből, de nem szabad túlzásba vinni
- Említsük meg az árazást vagy az eladási értékeket
- A releváns, időben megjelölt tartalom a kulcs. Jelenítsük meg a dátumot. Példa: A 12 legkönnyebb elérhető laptop 2017 novemberében
- Használjunk egy ingyenes főcím analizátort
Ötletek a leíráshoz
Ne felejtsünk el figyelemfelkeltő és leíró meta leírást készíteni. Használjuk a meta leírást a title tag kiegészítésére. Legyünk meggyőzőek: váltsunk ki valamilyen hatást.
Tekintve, hogy a meta leírásnak nincsen közvetlen SEO hatása (közvetetten az átkattintási arányon kívül), ne erőltessünk bele minél több kulcsszót, amennyiben már természetellenesnek tűnik tőle a szöveg. Mindenek előtt azonban elégítsük ki a kíváncsiságot és csábítsuk kattintásra a keresgélőket.
Negyedik lépés: tegyük egyedivé a találatainkat
A strukturált jelölés híre már lecsendesedett az elmúlt években, de ez egy erőteljes stratégia, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. A keresési találat előnézete (továbbiakban csak rich snippet) valóban egyedivé teszi a találatainkat, növeli az átkattintási arányt és lecsapja a kattintásokat a versenytársak kezéről.
A strukturált jelölés helyes használata kiemelheti a termékeket. Az alábbi ábra jelentős információt szolgáltat az értékelésekről, az árról és arról, hogy a termék raktáron van-e vagy sem. Ezek fontos információk a találati listában!
A receptek strukturált jelölése is nagyon erős. Az alábbi képernyőképen egy nagy méretű fotó és a hozzávalók láthatók. Igazán kiemelkedik a keresési eredményekből. A második eredménynél a csillagokat, az értékelést láthatjuk, a főzési idővel és a képpel együtt. Tökéletes.
Ez a fajta megjelenítés olyan népszerű, hogy aki nem alkalmazza, nem fog a Google első oldalán szerepelni. A jó hír az, hogy számos WordPress plugin áll rendelkezésre, ami könnyűvé teszi a funkció beépítését.
Néhány egyéb hasznos és jól működő eszköz lehet a zene, (figyelemre méltó) emberek, a videó-tartalom és az események megjelenítése. Minden oldal átkattintási arányát lehet növelni ezen eszközök alkalmazásával. A Google rendelkezik egy strukturált jelölés útmutatóval, egy tesztelő eszközzel és még egy adatkiemelőt is találhatunk, így lehet használni a strukturált jelölést a Google Search Console-ból anélkül, hogy kódot kellene írni.
Visszatérve az alapokhoz
Amint megerősítettük és kiszélesítettük a meta tageket, kövessük nyomon a haladást a Google Search Console segítségével. Folyamatosan tesztelni és fejleszteni kell az organikus listázást.
Meglepő lehet a drámai növekedés az organikus keresési forgalom esetében, amit az alapokhoz való visszatérés, egy egyedi, lenyűgöző és releváns oldalcím és leírás megalkotása jelenthet. Fontos megjegyezni, hogy akár a meta tag lehet az egyetlen dolog, ami egy keresési eredmény és egy látogató közé állhat.