A SERP-ből való kiemelkedés négy módja

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

A SERP-ből való kitűnés jelentősége

De hogyan lehet egy olyan környezetben kiemelkedni, ahol mindenki ugyanúgy néz ki? Hogyan mutathatjuk meg az ügyfeleknek, hogy milyen fantasztikusak vagyunk mi? Mi fog minket különlegessé tenni és elérni az értékes kattintásokat? Nos, nincs ok az aggodalomra, a keresési találatok sokkal színesebbek lehetnek néhány gyors és sokszor átugrott változtatással, amiket hozzáadhatunk a keresési eredményekhez.

Hívjuk meg magunkat a bulira és érjük el, hogy beindexeljék az oldalunkat

Mind láttuk már a tökéletes dizájnú, tökéletesen optimalizált, indításra kész oldalt. Bekerül az internet nagy, félelmetes világába és… semmi. Semmi kattintás, semmi forgalom, csak egy egyenes vonal a látogatottsági grafikonon. Nincs ok aggodalomra, van még remény.

Győződjünk meg róla, mindent megtettünk az alapokért; állítsuk be a Google Analytics és a Webmester eszközöket, hozzunk létre egy sitemapet, vigyázzunk a duplikált tartalommal, tegyünk szert keresőbarát URL-re, írjunk friss tartalmakat és bizonyosodjunk meg róla, hogy a közösségi profilok hozzánk vezetnek vissza. Ezek után ellenőrizzük a robots.txt fájlt. Az oldal sikerességét nehezíti, ha nem megyünk végig egy indítási ellenőrző listán.

Láttassunk csillagokat

Manapság a csillagok a vállalkozások legjobb barátai. Ha azt szeretnénk, hogy az ügyfelek nézelődjenek kicsit, szükség lesz a felhasználói értékelések keresési eredményekbe való beépítésére. Nézzük meg a Google eladói értékeléseit. Ez a funkció beépíti a fogyasztók értékeléseit és megmutatja, hogy milyen fantasztikus termékekkel rendelkezünk. Ennek megszerzéséhez legalább 150 értékelésre van szükség az utolsó 12 hónapban. A Google szerint az eladói értékeléssel rendelkező hirdetések 17%-al magasabb CTR-t értnek el, mint az értékeléssel nem rendelkező társaik. Ez a növekedés csökkenteni fogja a költségeket és növelni a bevételt.

Ugyanakkor a csillagok nem csak a hirdetésekhez hasznosak, a séma használatával be lehet építeni őket az organikus találatokba is. A Yotpo egy hasznos eszköz, amellyel kiválogathatjuk a fogyasztói értékeléseket és beépíthetjük a SERP-en belül a hirdetésekbe és az organikus részbe is. Értékelések gyűjtésében is segítséget nyújthat a fogyasztók elérésével. Ha jó érzékkel használjuk, a keresési eredményekben is nagy súlya lehet.

Legyünk egyenesek, a meta leírás segítségével tájékoztassuk a fogyasztókat arról, hogy mit is kaphatnak tőlünk

A rejtélyesség nem mindig jó taktika, főleg, amikor minden kattintás számít. Senki nem szereti a becsalogató hirdetést, amiről később kiderül, hogy teljesen mást rejt, mi pedig nem szeretjük a magas visszafordulási arányt. A vevők pontos tájékoztatása a kínálatunkról a kulcsa az áhított kattintások megszerzésének. Bár a meta leírás nem számít bele a rangsorolásba, nem jelenti azt, hogy nem fontos. Egy figyelemfelkeltő leírás segíteni fog abban, hogy észrevegyenek, főleg ha a versenytársaink nem foglalkoznak ezekkel az eszközökkel.

Egy jól megfogalmazott meta leírás választópont lehet egy ügyfél szemében, amikor választania kell, hogy a versenytársunk vagy a mi hirdetésünkre kattint és a korábban említett színes csillagok hozzáadásával biztosan ki fogunk emelkedni a tömegből. Emlékezzünk csak arra, hogy milyen fontos a CTR (Click-Through Rates), mint rangsorolási jelzés a keresőmotorban. Ha bepillantást engedünk a potenciális vevőnek az oldalba, amire kattintani fognak, segíteni fog abban, hogy egy kicsit tovább időzzenek el rajta.

Gondolkozzunk lokálisan

Ha fizikai bolttal rendelkezünk, rajta tartjuk a szemünket a térképen és szeretnénk a vállalatunk nevét ott látni. Napjainkban kevesebb eredményt elérve ez egy kemény kérés, de van néhány dolog, amit megtehetünk, hogy nagyobb eséllyel nyerjük meg a helyszínt. Legyünk konzisztensek, fókuszáljunk a helyi SEO-ra és igen, az értékelések is kritikus szerepet játszanak a hely megszerzéséhez a térképen.

Következtetések

Igen, egyre nehezebb kiemelkedni a találati listákból, de ez ne törje le a lelkesedésünket. Inkább tekintsük kihívásnak. Bármi, amit csinálunk, valamilyen módon befolyással lesz a vállalatra. Ha visszatérünk az alapokhoz és az apró dolgokra koncentrálunk, lehetőséget kapunk az elérésünk kiszélesítésére. Az oldal optimalizálása, a vevők elérése és a saját nyelvünkön való egyengetés nem csak a találatokban fog minket előrébb hozni, hanem segíteni fog a vevőkkel való kapcsolatfelvételben és egy hosszútávú kapcsolat kialakításában.