Duplikált tartalom, átvett tartalom hogyan érdemes megközelíteni

Mind hallottuk már, hogy a keresőmotorok, mint a Google nem kedvelik a duplikált tartalom használatát. Mióta szigorúan léptek fel a hasonló esetekben, jelentősen megváltozott a mód, ahogy tartalmat hozunk létre és jelentetünk meg az interneten.

De hogyan kezeljük a duplikált testvérét, az átvett tartalmat?

Sajnos a Google nem kezeli olyan jól az átvett tartalom problémáját, mint a duplikált tartalmat, azonban a gyors terjedése miatt nem árt, ha tudjuk, hogyan kezeljük.

A marketing-szakemberek gyakran a tartalom 18%-át külső szerződésekből szerzik meg, a többit cégen belül állítják elő más forrásokból összeollózva és szelektálva.

Ezért, ha el akarjuk kerülni, hogy az eredeti tartalmunkat más oldalak használják fel, fontos tudni, hogy hogy kerüljük el a megkettőzést, amire a Google olyan nagy hangsúlyt fektet, miközben olyan oldalt szeretnénk létrehozni, ami a nekünk megfelelő tartalmat jelenít meg.

Először is, mi a duplikált tartalom?

A Google megfogalmazásában a duplikált tartalom olyan tartalom, ami nagyrészt vagy teljesen megegyezik egy másik domain tartalmával. Nem feltétlenül van teljes egyezés a tartalomban, de a hasonlóság észrevehető.

Amennyiben rosszindulatúan hozunk létre duplikált tartalmat, például, hogy a keresőben magasabb helyezést érjünk el, a Google megjelöli a szöveget. Vannak olyan duplikált tartalmak is, amik nem rosszindulatú szándékkal jönnek létre, így például a fórumok szövegei, hivatkozások, vagy a csak nyomtatásra szánt oldalak.

A duplikált tartalom az, amikor ugyanaz a tartalom jelenik meg egy másik oldalon?

A duplikált tartalom nem bármilyen tartalmi egyezés különböző oldalakon. Például, ha egy hírre keresünk, több újság online felületén is megtalálnánk ugyanazt a hírt. Hogy publikálhatják ugyanazt a hírt, anélkül, hogy a Google megjelölné az oldalukat?

Ez az átvett tartalom. Az átvett tartalom nem újdonság, valójában a sajtó már évtizedek óta alkalmazza ezt a módszert.

Tehát mi az átvett tartalom?

Az átvett tartalmat gyakran tévesztik össze egy másik keresőoptimalizálási technikával, a spinninggel, amikor is a visszamutató linkek növelése érdekében egyedi és releváns tartalmat hozunk létre, majd azt kissé átírva posztoljuk cikkjegyzékekbe, honlapokra vagy olyan oldalakra, amik a visszamutató linkek gyűjtésével foglalkoznak. Gyakran csak szavakat, de általában mondatokat és kifejezéseket kell lecserélni, a cél, hogy minél több oldalra eljusson a cikk.

Ez azonban nem átvétel.

Az átvétel az a folyamat, amelyben egy harmadik oldal jeleníti meg a cikket minél többször, akár eredeti formájában, akár egy jelentősen rövidített formában.

Az átvett tartalom nem ellenkezik a PLR (Private Label Right) elveivel, vagyis nem sért szerzői jogokat, hiszen a harmadlagos oldal nem sajátjaként állítja be a cikket, hanem hivatkozik a szerzőre. A szerző megtartja a szerzői jogokat, mindössze felhatalmazza az oldalt, hogy többször is megjelentessék a cikkét.

Valószínűleg már találkoztunk átvett tartalommal

Ha gyakran látogatjuk a népszerű online újságokat, valószínű, hogy találkoztunk már átvett tartalommal, vagy akár rá is kattintottunk.

A legtöbbször az oldal alján találjuk őket a „Related posts” vagy „Hasonló cikkek” megjelöléssel. Ezek olyan írások, amik tartalmilag illeszkednek ahhoz a cikkhez, amit épp elolvastunk, azonban egy másik oldalon találhatóak. Ezek az oldalak összegyűjtik egymás cikkeit, ezáltal segítik is egymást, hogy minél szélesebb közönséghez jussanak el.

Az átvett tartalom nem vendégblogolás
Bár sokszor összetévesztik őket, a vendégblogolás és az átvett tartalom nem ugyanaz.

A vendégblogolás az a folyamat, amelyben olyan cikket írunk, amit egy harmadik oldalra szánunk. Egyedi tartalom, melyet egy elismert honlap tesz közzé, de ez a honlap nem a sajátunk. Azonban ez a bejegyzés az adott honlapra készül, nincs megosztva más felületeken.

Az átvett tartalom viszont a saját honlapunkon jelenik meg, majd a beleegyezésünkkel, egy másik honlapon is.

Ugyanakkor az átvett tartalom esetén körültekintőnek kell lennünk, ha el akarjuk kerülni, hogy a Google kettőzésként, duplikált tartalomként jelölje meg a bejegyzést.

Sajtóközleményt megosztó átvett tartalom: jó vagy rossz?

Ez a módszer a múltban jól működött, ma már kevésbé. A PR eloszlatás, illetve az online sajtóközlemény hálózatok elkerülendőnek számítanak.

Ezek a hálózatok azon alapultak, hogy a reklám-szakemberek kibocsátottak egy sajtóközleményt, amit megosztottak a hálózaton, azt pedig rengeteg másik oldal átvette, illetve megjelenítette. Ez egy bevett keresőoptimalizálási módszer volt, amíg meg nem szüntették ezeket az oldalakat.

Miért kerülendők a PR oldalak a keresőoptimalizálásban?

Mivel a sajtóközleményeket megjelenítő oldalakra nem ugyanazok a minőségbiztosítási irányelvek vonatkoznak, például kevésbé számítanak elismert forrásnak, ezért a keresőoptimalizálás számára sem hasznosak. A bloggerek és marketing-szakemberek tömegével keresik fel ezeket az oldalakat, annak reményében, hogy értékes visszamutató linkeket nyernek, de ez elavult módszer és érdemes elkerülni.

Ha sajtóközleményt szeretnénk az oldalunkról vagy bejegyzésünkről, jobban járunk, ha beszélünk egy újságíróval, aki megbízhatóan hivatkozik ránk.

Hogyan látja a Google az átvett tartalmat?

A Google maga is tájékoztat minket arról, hogy hogyan jeleníti meg az átvett tartalmat, hiszen jelzi a keresési találatoknál, hogy azt a verziót jeleníti meg, amit legalkalmasabbnak talál a felhasználók számára. Ugyanakkor előfordulhat, hogy ez nem az eredeti verzió, vagy az, amit szívesen posztolnánk, ezért erre külön érdemes figyelni az optimalizálásnál.

8 lépés a sikeres átvételi stratégia megalapozására

Úgy átvenni a tartalmat, hogy az ne legyen duplikáltként megjelölve, nem okoz fejtörést. Azonban a megfelelő átvétel annál fontosabb, ahogy az is, hogy biztosítsuk, a tartalmunk a megfelelő oldalakon jelenjen meg.

1. Válasszuk ki a megfelelő partnereket az átvételhez

Sok elismert név van jelen a piacon, akikkel érdemes társulni, mert reklámozzák a tartalmunkat és a bevételt megosztják a szerzővel, vagyis velünk, ezzel is arra ösztönözve, hogy minél többször bocsássuk rendelkezésükre a tartalmunkat. Persze itt is fontos az elővigyázatosság és hogy jól válasszuk meg a céget, akivel társulunk.

2. Válasszuk ki a megfelelő bejegyzést az átvételre

Nem az egész oldal átvétele a célunk, hanem azon tartalmak összegyűjtése, amelyeket érdemes átvenni. Tehát olyan címek, amik felkeltik a figyelmet, olyan történetek, amiket érdekes olvasni és már népszerűvé váltak a saját oldalunkon. Ha a bejegyzés nagy figyelmet kapott a közösségi médiában, érdemes átvételre kiválasztani, ha nem, jobb, ha hátra hagyjuk.

3. Először alapozzuk meg a saját honlapunkat

Nem érdemes tartalom átvételbe fogni addig, amíg nem tudunk felmutatni egy jól megalapozott honlapot, illetve blogot. A megalapozás azt is jelenti, hogy kiemelkedő tartalmat jelenítünk meg rajta, mégpedig gyakran, hiszen a silány minőségű, duplikált, esetleg nem saját tartalom az átvett tartalmat gyűjtő oldalakon sem fog jól teljesíteni.

4. Használjunk canonical jelölést

Ezek tulajdonképpen olyan horgonyok a szövegben, amik az eredeti szövegünkre mutatnak vissza. Ezzel elérjük, hogy az átvett tartalmat úgy kezelje a kereső, mint másolatot és a helyezésben az eredeti oldalhoz társítsa az eredményeket.

5. Kérjünk közvetlen hivatkozást

Ha a tartalmat átvevő honlap nem teszi lehetővé a hagyományos canonical jelölést, akkor közvetlen hivatkozásra lesz szükségünk. Ez egy olyan link, amit az átvett tartalom küld nekünk és ami az eredeti forrásra, vagyis a mi oldalunkra mutat. Ez jelzi a Google felé, hogy az az eredeti tartalom. Ez a módszer persze nem tökéletes és nem feltétlenül működik minden esetben, mert a szerkesztőn múlik, hogy a kérésünknek eleget tesz-e.

6. NoIndex

Egy másik lehetőség annak elkerülésére, hogy az átvett tartalom szerepeljen a helyezésekben, ha a noindex-et helyezünk el az eredeti tartalomra. Ez jelzi a Google felé, hogy átvett tartalomról van szó és megelőzi, hogy duplikált tartalomként jelöljék meg.

7. Gyakran használjuk az átvételt

Ahhoz, hogy az átvétel sikeres legyen, érdemes gyakran használni a stratégiát. Ha valamelyik ilyen oldal elfogadja az átvételt, nagy eséllyel fel fogják ajánlani, hogy rendszeres megállapodást kössünk velük. Így biztosítjuk, hogy a tartalmunkat újra publikálják és az új tartalomhoz csatolják. Emellett pedig minél többször osztunk meg tartalmat, annál valószínűbb, hogy felkeltjük a nagyobb oldalak figyelmét.

8. Ellenőrizzük, hogy van-e duplikált tartalom

Érdemes időről-időre ellenőrizni, hogy nem kapott-e duplikált tartalom jelölést a bejegyzésünk, még azután is, hogy posztoltuk egy másik oldalon.

Megéri a jó átvétel?

Igen, van rá esély. Amennyiben olyan oldalakkal társulunk, amik nagyobb elismertségnek örvendenek, mint a saját oldalunk, kihasználhatjuk a szélesebb körű olvasótábort és minél több olvasó látogatja az oldalunkat, annál elismertebbé válunk mi magunk is.

Ezenfelül, ha a keresőmotorok által magasabbra sorolt oldalon található a tartalmunk, valószínű, hogy az ő sikerüket is kihasználhatjuk a jobb helyezés reményében.

Ne feledjük, a jó átvétel a jó írással kezdődik

Nem elég, ha meggyőzzük az oldalakat, hogy publikálják az írásunkat, annak az írásnak kiválónak kell lennie ahhoz, hogy egyáltalán elfogadják a nagyobb honlapok, illetve hogy nagyobb érdeklődésre számíthassunk.

Ha még nincs népszerű honlapunk, vagy blogunk, annak kiépítésével kell kezdenünk. Ha a tartalom nem elég érdekes és figyelemfelhívó, vagy ha jó címet választunk, de a cikk fennmaradó része nem váltja be az ígéreteket, akkor az átvétellel nem fogjuk elérni a célunkat. Ha remek ötleteink vannak, de nem érezzük elég tehetségesnek magunkat, hogy azokat papírra vessük, érdemes megfontolni egy szövegíró alkalmazását.

Az egyedi ötletek és a kiváló tartalom az, amibe érdemes fektetni és ezek az eszközei annak is, hogy olyan átvett tartalmat hozzunk létre, ami új szintre emeli az online jelenlétünket.

Közzététel dátuma: