Kérdőív készítés: a legjobb eszközök online

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

A kérdőív vagy űrlapkészítő programok hihetetlenül egyszerű és gyors megoldást kínálnak arra, hogy hatékonyan végezzünk különböző felméréseket, piackutatásokat, képben legyünk ügyfeleink véleményével kapcsolatban. Megfelelő szoftver nélkül csapatunk akár napokat, sőt heteket tölthet azzal, hogy tökéletes felmérést készítsen. Cikkemben most megmutatom, hogy miért hasznosak ezek a programok és milyen eszközökkel lehet gyerekjáték a kérdőív készítés.

Miért óriási segítség az online kérdőív készítés?

Az online térben a piackutatási adatok gyűjtése és elemzése ugrásszerűen megnőtt. Biztosan te is tapasztaltad már, hogy akár napi szinten kérnek meg cégek arra, hogy tölts ki egy kérdőívet azzal kapcsolatban, hogy mennyire vagy elégedett egy adott termékkel vagy szolgáltatással. De űrlapok tömkelegével találkozhatunk akkor is, ha egy eseményre történő jelentkezésről, feliratkozásról vagy akár egy előfizetésről van szó. 

A marketing szakembereket űrlapok támogatják a lead generálásban, és hatalmas segítség a minőségi adatok gyűjtéséhez kutatási projektekhez vagy iskolai tanulmányok készítéséhez is.

Egy online űrlapkészítő biztonságos megoldást nyújt a szükséges információk következetes, automatizált módon történő összegyűjtésére.

Mivel az online kérdőív készítés ma már széles körben elterjedt és a cégek életének elengedhetetlen részévé vált, ezért általában a projektmenedzsment szoftverek, illetve a CRM rendszerek szerves részét képezi, de az interneten számos önálló platformmal is találkozhatunk.

A megfelelő online eszközzel gyorsan hozhatsz létre teljesen reszponzív űrlapokat, amelyek azonnal rögzítik és tárolják az adatokat. A felhasználóbarát, egyértelmű és azonnal szerkeszthető webes űrlapok egyben azt is jelentik, hogy néhány egyszerű lépésben áttérhetsz a teljesen papírmentes adminisztrációra.

Kérdőív készítés online: a legfőbb előnyök

1. Olcsóbb

Nincs szükség papír formanyomtatványokra és postai bélyegekre, ha online űrlapsablont használsz. Az ingyenes online kérdőív készítés, űrlap létrehozás ma már könnyen elérhető, és nagyon költséghatékony, mivel nem kell időt és erőforrásokat fordítani az eredmények adatbázisba történő rögzítésére sem. A válaszok automatikusan mentésre kerülnek, letölthetők és az eredmények bármikor hozzáférhetők elemzés céljából.

2. Gyorsabb

Nem kell időt vesztegetni a papír kérdőívek kézbesítésére várva, az információk automatikusan beérkeznek. Egy testreszabható kérdőívsablon segítségével gyorsan létrehozhatsz egy online űrlapot, és szinte azonnal visszajelzést kaphatsz.

3. Kényelmes

Az online felmérés esetében a résztvevők kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbb időpontot a kérdések megválaszolására. Emellett a felhasználó időt szakíthat arra is, hogy hosszabb és részletesebb válaszokat adjon a kérdésekre.

4. Ügyfélre szabható

Az online űrlapok használatával a felmérés beállításai úgy alakíthatók ki, hogy az adott résztvevő számára nem releváns kérdések automatikusan kihagyhatók a korábbi válaszok alapján. Ez segíthet a hasznos információk megszerzésében anélkül, hogy az olvasónak irreleváns kérdéseken kellene átverekednie magát.

5. Egyszerű adatkezelés

Az internetes felmérések egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek az adatbevitel és a könnyű feldolgozás egyszerűsége miatt. A felhasználó által bevitt adatok gyorsan kiértékelhetők és elemezhetők. Ez jelentősen csökkenti az adatgyűjtés és az adatok feldolgozása közötti időt.

6. Innovatív

Az online felmérés stílusa illeszkedhet a márkádhoz, és emlékeztetheti a felhasználókat a termékek, szolgáltatások előnyeire. A felmérés úgy alakítható, hogy az passzoljon a weboldalhoz, és a háttér, az elrendezés, a képek, a logó és a betűtípusok testreszabásával életre kelthető. A felhasználó kényelmének érdekében különböző weboldalakra mutató linkeket is lehet csatolni.

7. Könnyű nyomon követés

Az online felmérésekkel könnyen követhetők a válaszadók, egyszerűen csak egy e-mail küldésével.

8. Kevésbé torzul a felmérés

Az online felmérés úgy alakítható, hogy az ügyfél ne láthassa a következő kérdéseket, amivel torzulhat a felmérés, ez pedig segít a pontos eredmények elérésében. Az online űrlapok azt is segíthetik, hogy a felhasználó részletesebb válaszokat adjon az internet anonim környezetében, mint amikor egy kérdezőbiztos faggatja.

9. Nagyobb válaszadási arány

Az online térben az ügyfelek nagyobb valószínűséggel válaszolnak a felmérési űrlapokra.

Mitől igazán jó egy kérdőív készítő szoftver?

Az alkalmazások segítségével olyan űrlapot készíthetsz, amelyet megoszthatsz másokkal, és amely számos kérdéstípust és beviteli mezőt tartalmaz a különböző típusú információk összegyűjtéséhez. 

A fejlettebb szoftverek elemzési funkciókat, űrlaphozzáférés szabályozást és ütős jelentéseket is magukba foglalnak.

De lássunk most néhány fontos szempontot, hogy mi alapján érdemes szoftvert választani?

1. Könnyű használat

A legjobb űrlapkészítő alkalmazásoknak könnyen kezelhetőnek kell lenniük, anélkül, hogy a teljes súgóközpontot el kellene olvasnunk.

2. Tervezés és testreszabhatóság

Akár márkádat szeretnéd építeni ezen a platformon, akár kreatívabb megoldásokat keresel az elkötelezettség növelésére, az űrlapkészítő alkalmazásnak meg kell adnia az ehhez szükséges eszközöket.

3. Könnyű terjeszthetőség

Nagyon fontos tényező, hogy néhány kattintással eljusson az űrlap a felhasználókhoz. Elengedhetetlen lehet ehhez az is, hogy tartalmazzon integrációs lehetőségeket, amelyek segítségével más platformokon is megosztható az űrlap.

4. Hatékony elemzési eszközök

Fontosak az analitikák, az űrlaphoz generált metaadatok, valamint a jelentések minősége és változatossága.

Online kérdőív készítés: az 5 legjobb eszköz

Most pedig lássunk néhány hasznos és teljesen ingyenes programot, ami rengeteg terhet levehet a válladról.

#1. Google kérdőív készítés: Google forms

A Google Forms egy kiváló platform, ha gyorsan kell összeállítani egy hasznos űrlapot.

Felhasználóbarát, könnyű kezelni. Nincs sok zűrzavar, így maximálisan a kérdésekre tudsz koncentrálni.

Már a begépelésnél kitalálja a program, hogy melyik kérdéstípusról van szó, így értékes másodperceket takaríthatsz meg a legördülő menüből való kiválasztással szemben. Még ha első alkalommmal készítesz is űrlapot, a végeredmény nagyszerűen fog kinézni és nem kell az egész napot kattintgatással töltened.

Hátránya lehet, hogy nem rendelkezik hatalmas sablonkönyvtárral, viszont az alapokhoz kiváló. Hozzáadhatsz fejlécképet, és egyszerű vezérlőkkel testre szabhatod a színsémát és a betűtípusokat. A legfőbb előnye az egyszerűség, azonban ha egyediséget szeretnél vinni az űrlapokba, akkor érdemes más eszközt választani.

Az elkészült űrlapot könnyedén ki lehet küldeni e-mailben (vagy az űrlapra mutató linket, vagy az egész űrlapot e-mailbe ágyazva), vagy választható kézi megosztás, illetve az űrlapot be lehet ágyazni HTML-ként a weboldalon. Amikor a válaszok elkezdenek beérkezni, az összesített adatok listáján vagy egyenként, a kérdés típusának megfelelő grafikonok gyűjteményével együtt láthatod. Az adatok egyszerűen letölthetők táblázatba.

MENNYIBE KERÜL? A Google Forms teljesen ingyenes.

#2. Microsoft Forms

A Microsoft Forms nem olyan ismert név, mint sok más Microsoft alkalmazás. Azonban az ingyenes online űrlapkészítő kiváló és nagyszerűen használható az Excel programmal. A Google Formshoz hasonlóan ez is arra összpontosít, hogy villámgyorsan állíthasd össze az űrlapot és azt könnyedén meg tudd osztani felhasználóiddal.

A kérdések hozzáadása könnyű és nagyon egyszerűen szerkeszthető. Például megadhatod, hogy csak bizonyos életkor felettiek válaszoljanak egy-egy kérdésre.

A Google szolgáltatásához hasonlóan a Microsoft Forms sincs topon az űrlap brandre szabásában, cserébe viszont tényleg nagyon gyors munkát lehet végezni vele. Hat dizájn sablon közül választhatsz háttérképpel és színsémával. Ha ez a hat nem tetszik, meg kell nyomni a böngésző frissítés gombját, és hat új fog megjelenni. Ha a frissítési rulett nem válik be, választhatsz egy színt és beállíthatsz statikus képet.

Az űrlapod megosztása egyszerű: megteheted e-mailben, HTML segítségével a weboldaladon vagy QR-kóddal. Két kattintással elküldheted, vagy még néhány kattintással beállíthatod az űrlapvezérlőket, például az űrlap kezdő és befejező dátumát.

Az összes választ egy listában vagy diagramokban láthatod a kérdéstípustól függően, illetve válaszadónként külön-külön is. Az adatokat Excelben mentheted és kedvedre elemezheted.

MENNYIBE KERÜL? A Microsoft Forms teljesen ingyenes, de be kell jelentkezni az ingyenes Microsoft fiókba. 

#3. Jotform

A Jotform hatalmas űrlap sablonkönyvtárral rendelkezik. Több ezer sablon közül választhatsz.

A felület élénk színekkel és menő animációkkal rendelkezik, és végig gyors és reszponzív marad. Nagyon sok funkciója van és ezek kiválóan áttekinthetők. 

Szinte mindent testreszabhatsz űrlapodon. És ha ez még mindig nem felel meg az elvárásoknak, van egy speciális szerkesztő, amellyel még többet kihozhatsz az űrlapból. Sőt, a CSS szerkesztővel kódolhatsz is, amit csak szeretnél. 

Az űrlap megosztásakor a Jotform ugyanazokat a lehetőségeket kínálja, mint a konkurens termékek, valamint olyan egyedi lehetőségeket, mint például a kitölthető PDF formátumban történő megosztás, az interaktív visszajelző gomb beágyazása a webhelyre, valamint a teljes forráskód letöltése, ha azt szeretnéd, hogy a fejlesztők hozzáadjanak néhány extra funkciót.

A Jotform lehetővé teszi, hogy a válaszokat listaként lásd. Az egyes válaszokra kattintva többet is megtekinthetsz, és egy menő PowerPoint-szerű prezentációt generál grafikonokkal és betekintésekkel.

Ami az extrákat illeti, a Jotform számos fizetési platformmal integrálódik, lehetővé teszi, hogy widgeteket adj az űrlapokhoz – például Instagram posztok beágyazását vagy aláírások gyűjtését az Adobe Sign segítségével. Sőt, még alkalmazást is készíthetsz  az űrlapokból, amelyet a válaszadók letölthetnek és a telefonjukon tárolhatják.

MENNYIBE KERÜL? A Jotform ingyenesen is használható, ha azonban profibb funkciókat is élvezni szeretnél, akkor 34 USD/hó ártól fizethetsz elő.

#4. Typeform

A Typeform hihetetlen felhasználói élményt nyújt. Az űrlapok kreálásához használt felület elegáns, letisztult és könnyen használható. Rengeteg vizuális segédlet és eszköztár segíti az űrlapok létrehozását, és képtelenség olyan formot készíteni, ami ne nézne ki jól.

100 űrlapsablonból választhatsz és 54 dizájn témával teheted vonzóvá. A megjelenést pedig a kérdéskártyák elrendezésének, a betűtípusoknak, az ikonoknak és az igazításoknak a megváltoztatásával tökéletesítheted.

Az elkészült űrlapot megoszthatod e-mailben, közösségi média felületeiden vagy QR-kód segítségével. Beágyazhatod továbbá weboldaladba négy különböző elrendezési lehetőséggel. 

Kuriózum továbbá, hogy csevegőablakként is beillesztheted. Bár az ilyen típusú beágyazások beállítása és tesztelése némileg több időt igényehet, de a jobb felhasználói élmény, amelyet közönségének kínál, mindenképpen megéri.

Amikor a válaszok elkezdenek gyűlni, láthatod őket a klasszikus beérkezett válaszok listájaként, megtekintheted a kérdés típusa alapján készült grafikonokat, és részletes jelentéseket készíthetsz, amelyeket linkkel megoszthatsz. Egyedülálló lehetőség a beérkezett válaszok megjelölésének lehetősége, így saját kategóriák szerint rendezheted őket, vagy akár feladatokat is csatolhatsz hozzájuk. Az egyéb elemzések között szerepel a konverziós arány, a kitöltési idő és az, hogy az emberek általában hol töltik ki az űrlapot.

Az űrlapok márkára szabhatók és konzisztensek maradnak, bárhol is osztod meg őket.

MENNYIBE KERÜL? A program ingyenesen is elérhető, de a komolyabb funkciókért érdemes előfizetést választani, ami 29 USD/hó ártól vásárolható.

#5. Formstack

A Formstack segít az adatgyűjtésben és az adatvédelmi szabályok betartásában. 

Az alapfunkciók mellett néhány fejlettebb opció is megtalálható a beállítási menüben. 42 űrlapsablon közül választhatsz, illetbe 13 dizájn téma teszi szemet gyönyörködtetővé az űrlapokat. 

Jó hír, hogy az űrlap dizájn funkciói teljes mértékben testreszabhatók a vizuális szerkesztővel vagy CSS segítségével. 

Az elkészült űrlap villámgyorsan megoszható akár linkkel, akár QR-kóddal, továbbá  használhatsz WordPress-kódot, megoszthatod Facebookon keresztül, vagy JavaScript segítségével beágyazhatod webhelyedre.

A válaszok listája mellett grafikonok segítségével vizuálisan is láthatod az adatokat. Az analitika megmutatja, hogy a válaszadók hol voltak a térképen, amikor válaszoltak, valamint az űrlap eléréséhez használt IP-címeket, operációs rendszereket és böngészőket. A konverziós arányt is megkaphatod.

A Conversion Kit nevű bővítménnyel A/B teszteket futtathatsz az űrlapjaiddal, és integrálhatod az olyan elemzési platformokat, mint a Google Analytics. 

MENNYIBE KERÜL? A Formstack 50 USD/hó ártól érhető el.

#6. QuestionScout

A QuestionScout egy kiváló eszköz mind az űrlapok létrehozásához, mind az elküldéséhez, valamint kiváló jelentéseket készít. Az alkalmazás számos oktatóanyaggal rendelkezik, amelyek tömör blokkokban magyaráznak el mindent. 

A beküldési listáknál saját szűrőket állíthatsz be, és többféle nézetet hozhatsz létre az adataidról, akár lista-, akár diagramnézetben, hasonlóan az olyan adatbázis-alkalmazásokhoz, mint az Airtable vagy a Notion.

Ami nagyon profi benne, hogy láthatod a kapcsolatot két különböző kérdésre adott válasz között is. Tegyük fel, hogy egy munkavállalói visszajelzési űrlapot futtatsz, és meg szeretnéd tekinteni, hogy a következő válaszok hogyan kapcsolódnak egymáshoz:

  • Mióta dolgozik a vállalatunknál?
  • Mennyire találja értelmesnek a munkáját? Értékelje 1-től 5-ig.

Ennek a funkciónak a segítségével láthatod, hogy az alkalmazottak akkor találják-e értelmesebbnek a munkát, ha már régóta dolgoznak a cégnél, vagy ha újonnan lettek felvéve. Ezeknek a nézeteknek a beállítása és elemzése időigényes – és igényel némi statisztikai ismeretet -, de a QuestionScoutban elvégezhető anélkül, hogy az adatokat egy másik alkalmazásba kellene átvinni.

48 űrlapsablon és 42 téma áll rendelkezésre. A vizuális szerkesztőben minden teljesen testreszabható. 

A megosztási lehetőségek megfelelnek az alapoknak: megosztás linkkel, QR-kóddal, e-mailben vagy Facebookon/Twitteren/LinkedIn-en keresztül. Ami a figyelemre méltó extrákat illeti, a QuestionScout lehetővé teszi az analitikai eszközök és a fizetési platformok csatlakoztatását, hogy az űrlapokon keresztül vásárlásra is legyen lehetőség. 

MENNYIBE KERÜL? QuestionScout már havi 5 USD-től beszerezhető.

Összefoglalva

Mint láthatod, kiváló platformok érhetők el az interneten, ha profi űrlapokra van szükséged és természetesen ingyenes online kérdőív készítése is lehetséges. A lista közel sem teljes, most az általam legkedveltebb eszközöket mutattam be. Érdemes tesztelni őket, hogy melyik program felel meg legjobban a saját igényeidnek.

Segíthetünk tartalmi SEO-ban, linképítésben? Keress bennünket!