Miért Jolly Joker egy jó SEO tanácsadó?

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

Az óriási piaci versenyben ma már egy magára valamit is adó vállalkozás folyamatosan dolgozik azon, hogy nagyobb organikus forgalmat generáljon és előkelőbb helyezéseket érjen el a keresőmotorok találati listáján. A jó eredményekhez azonban sokszor kevés a cégen belüli erőfeszítés, ilyenkor jöhet jól egy tapasztalt SEO tanácsadó segítsége. De ki is az a SEO tanácsadó? Milyen esetekben célszerű profihoz fordulni? Miben nyújthat támogatást? Milyen feladatokat lát el? Ezeket fogom most cikkemben körüljárni.  

Ki az a SEO tanácsadó?

A SEO tanácsadó a keresőoptimalizálás szakértője, akit azért fizetnek, hogy hasznos információkkal, bevált gyakorlatokkal támogassa a cégeket abban, hogy miként érhetnek el nagyobb organikus forgalmat és generálhatnak több leadet, eladást és nyereséget webhelyeik számára.

Miben tud segíteni egy SEO tanácsadó?

Egy SEO tanácsadó alkalmazása gyakorlatilag minden fillért megér, mert rengeteg hasznos gyakorlati megoldással tudja támogatni a vállalkozások életét. 

Melyek ezek?

  • Javíthatja a cég rangsorolását Google-ben és más keresőkben a versenyképes kulcsszavakra.
  • Növelni tudja webhelyünk organikus forgalmát.
  • Erősítheti vállalkozásunk hitelességét azáltal, hogy erősíti online jelenlétünket.
  • Segíthet pozitív felhasználói élményt nyújtani és ügyfélhűséget építeni.

Mindezek pedig végső soron a márkaismertség javulásához, a vásárlói elkötelezettség növekedéséhez és jobb konverziós arányokhoz vezetnek.

Egy jól megtervezett SEO kampány, amely tökéletesen integrálódik a szélesebb körű marketing stratégiába, csodákra képes egy cég életében.

Milyen esetekben lehet szükséged SEO tanácsadóra?

Lássuk most azokat a helyzeteket, amikor jól jön vállalkozásodnak egy tapasztalt SEO tanácsadó.

A weboldal forgalma stagnál

A keresőmotorokból érkező forgalom a legalapvetőbb mutatója annak, hogy egy SEO stratégia működik-e vagy sem. Ha a forgalom a hónapok során nem növekszik, vagy még rosszabb esetben csökken, akkor érdemes SEO tanácsadóhoz fordulni, vagy búcsút inteni a korábbinak.

A keresési forgalom ugyanis kulcsfontosságú a vállalkozások számára. A vásárlók többsége a Google-t használja, hogy azokra a termékekre, szolgáltatásokra keressen, amelyek érdeklik. Ha nem összpontosítunk ezekre a kifejezésekre és nem próbáljuk webhelyünkre csalogatni a potenciális vásárlókat, akkor hatalmas közönségtől és természetesen bevételtől esünk el.  

Google büntetést kaptunk

Előfordulhat, hogy a Google egy frissítését követően gyengül a rangosorolásunk. Ennek oka lehet, hogy a Google megbüntetett bennünket a legjobb gyakorlatok megsértése miatt. Ezt orvosolni pedig nagyon nehéz szakember segítsége nélkül. Ha mégis megpróbálnánk, elképzelhető, hogy csak még nagyobb bajt hozunk a fejünkre. 

A házon belüli csapat nem hozza az eredményeket

Sok cég esik bele abba a hibába, hogy házon belül akarja tartani a SEO-t, azonban a csapat nem elég felkészült ehhez. Egy SEO tanácsadó nem csak tapasztaltabb, mint vállakozáson belüli ad hoc összekovácsolt team, de olcsóbb is – még akkor is, ha a SEO-val mindössze egyetlen munkatárs foglalkozik.

A SEO tanácsadó szerepe a keresőoptimalizálásban

Egy professzionális SEO tanácsadónak vagy tanácsadó cégnek minden SEO területen tapasztalattal kell rendelkeznie, hogy segíteni tudjon a legjobb keresőoptimalizálási stratégia kialakításában, emellett fontos, hogy megértse az ügyfél igényeit és alaposan feltérképezze a piacot.

Nézzük most meg, hogy pontosan milyen felelősségei vannak a SEO tanácsadónak!

Piaci rés és követelmények megértése

Egy jó SEO tanácsadónak minden esetben meg kell érteni a stratégiai célokat és feltérképezni a piaci környezetet.

Ezért szoros együttműködésre van szüksége a cégek vezetőivel, hogy minél inkább megismerje a vállalat tevékenységét, terveit, a konkurenseket és jobb rálátása legyen a piaci résekre.

Ez alapján dolgozható ki az a fehér kalapos technikákat alkalmazó a SEO stratégia, amely az ígéretes eredmények eléréséhez vezet.

A SEO tanácsadó meghatározza a SEO célokat, melyek összhangban vannak a stratégiai elképzelésekkel és felvázol egy ütemtervet.

Kiterjedt kulcsszókutatás készítése

A keresőoptimalizálás egyik legfontosabb eleme a kulcsszókutatás.

Vagyis meg kell találni azokat a kifejezéseket, amelyekre a célközönség jellemzően a Google vagy bármely más keresőmotor segítségével keres. Egy SEO eszköz, például az Ahrefs vagy a SEMrush segítségével a tanácsadó kiválasztja a legrelevánsabb és legjövedelmezőbb kulcsszavakat, majd azon dolgozik, hogy ezekre jól rangsoroljunk.

Az ígéretes kulcsszavak kiválasztásához számos különböző mérőszámot vizsgál, többek között a következőket:

  • Keresési volumen – Ez az adott kulcsszóra keresők teljes száma. Ha csak egy maroknyi ember írja be az adott kulcsszót, akkor nincs értelme utána menni.
  • Kulcsszó nehézsége – A KD 0-tól 100-ig terjedő skálán mutatja, hogy mennyire nehéz egy adott kulcsszóra rangsorolni a keresési volumen, a meglévő tartalom minősége és mélysége, valamint a jelenleg erre a kulcsszóra jó helyezést elérő webhelyek hírneve alapján.
  • Domain Authority/Rating – Bár nem hivatalos mérőszám, megmutatja, hogy egy weboldal milyen potenciállal rendelkezik a nehéz kulcsszavakra való rangsorolásban.

Segítséget nyújt a tartalomstratégia kialakításában

A kulcsszavak listájával a kezében a SEO tanácsadó – egy tartalommarketing stratégával együttműködve – részletes kontent tervet készít.

Ez magában foglalja például:

  • Az új tartalmi ötletek kitalálását a weboldal blogja számára.
  • Átfogó naptár létrehozását a tartalom rendszeres elkészítésének biztosítása érdekében.
  • Erőforrások elkülönítését a vendégblogoláshoz.

Technikai SEO javaslatok és on-page SEO stratégia végrehajtása

Az on-page SEO a weboldal optimalizálására utal, hogy a felhasználói élmény kifogástalan legyen. Ez többek között magában foglalja a technikai tényezőket is.

Alapvetően webhelyünket kell SEO-baráttá tenni ahhoz, hogy jó helyezéseket érjünk el. A SEO tanácsadó feladata az, hogy felvázolja azokat a szükséges tennivalókat, amelyek mindehhez elengedhetetlenek.

Íme néhány olyan on-page tényező, amelyekkel kapcsolatban a tanácsadó segíthet:

  • Címek (title tagek) – A címek helyes beállítása sokkal nehezebb, mint gondolnánk. Pedig egy megfelelően optimalizált címke csodákra képes SEO szempontból.
  • Leírás (description) –  Nagyjából ugyanaz mondható el a leírásról is, mint a címről. Nem könnyű jól csinálni, hacsak nem vagy profi.
  • Meta címkék – A címen és a leíráson kívül van még egy csomó más meta címke, amelyek kulcsszerepet játszanak a rangsorolásban. A SEO tanácsadó hatékony segítség lehet abban, hogy mikre figyeljünk, hogyan írjuk meg őket.
  • Minőségi tartalom – A jó tartalom minden weboldal legfontosabb része és nem hiányozhat, ha valóban sikeresek akarunk lenni a keresőoptimalizálásban. Talán azt gondolhatjuk, hogy a tartalmaink kiválóak, a SEO tanácsadó azonban segíthet abban, hogy valóban megfelelnek-e a keresőmotorok fontos kritériumainak.
  • Kulcsszósűrűség – A kulcsszavak elhelyezése a tartalomban kritikus kérdés. Ha túl kevés a kulcsszó, akkor nem lesz megfelelő a rangsorolás. Ugyanakkor ha túlzásba visszük a kifejezések elhelyezését, büntetést is kaphatunk. Ezért fontos megtalálni az arany középutat.  
  • LSI (látens szemantikus indexelés) – Az LSI azt jelenti, hogy a Google és más keresőmotorok átnézik a webhely tartalmát, és azonosítják az egyes oldalak leggyakoribb kulcsszavait vagy kifejezéseit, valamint azok szinonimáit és a kapcsolódó kulcsszavakat.
  • Oldalstruktúra – Fontos azt is megvizsgálni, hogy:
  • Az oldalaink strukturált adatokat használnak a listázások támogatására? 
  • A keresőmotorok könnyen fel tudják térképezni webhelyünket? 
  • A duplikált tartalmakkal kapcsolatos kérdéseket megfelelően kezeli az oldal?
  • SEO barát a design?

Ezek mind olyan kérdések, amelyeket egy SEO tanácsadónak meg kell tudnia mondani, és szükség esetén segítenie kell a javításukban.

  • Fejlécek – Azt is érdemes ellenőrizni, hogy a fejlécek és alcímek a megfelelő HTML címkéket és a megfelelő kulcsszavakat használják-e?
  • A webhely sebessége – Ennek egyre nagyobb a SEO jelentősége, mivel az interneten minden gyorsabbá és gyorsabbá válik. Az emberek türelmetlenek, ezért elengedhetetlen, hogy oldalunk gyorsan be tudjon töltődni a legjobb eredmények érdekében.
  • Mobilbarát weboldal – Mivel egyre több felhasználó internetezik mobileszközökön, kikerülhetetlen a mobil keresőoptimalizálás.
  • Strukturált adatok/schema jelölés – A strukturált adatok lehetővé teszik a keresőmotorok számára, hogy valóban megértsék webhelyünket, ami óriási segítséget jelenthet a SEO-ban.

Off-page SEO javítása

Anélkül, hogy most belemennék az off-site SEO részleteibe, lássuk, hogy egy SEO tanácsadó miként tud segíteni ezen a területen.

  • Linképítés – Ez a SEO egyik legfontosabb része, azonban sokan egyáltalán nem végzik megfelelően. A SEO tanácsadó segítséget nyújthat abban, hogy különbséget tudjunk tenni a megfelelő linképítési stratégia és a haszontalan backlinszerzés között. Kevés dolog növelheti jobban a rangsorolást, mint a megfelelő linképítés. És semmi sem tudja gyorsabban tönkretenni az elért jó helyezéseket, valamint a webhely vagy vállalkozás jövőjét, mint a rossz linképítési taktikák alkalmazásából eredő büntetés. Létfontosságú tehát, hogy pontosan tudjuk, hogy mit és hogyan végezzünk.
  • Közösségi média – A social media platformok tartalmának nagy mértékben növekszik a jelentősége, mint rangsorolási tényező. Fontos kérdés lehet, hogy a tartalmak felkerülnek-e a közösségi oldalakra, illetve megosztják-e az iparágunkban megbízható és elismert emberek. Minél több kedvelést, megosztást, tweetet stb. kapnak a bejegyzéseink, az annál fontosabb lesz a Google, a Bing és más keresőmotorok rangsorolásánál. Emellett ezek rengeteg közvetlen forgalmat hoznak, és hatalmas lendületet adhatnak cégünk márkaépítésének.
  • Videók – Sok szempontból a videók jelentik az internet jövőjét, a videomarketing pedig a SEO jövőjét. Maga a YouTube a világ 2. leglátogatottabb weboldala, valamint a világ 2. keresőmotorja. A megfelelően optimalizált videók általában nagyon jól rangsorolnak és sokkal gyorsabban, mint egy hagyományos weboldal. Nagyszerűek linkek és brandépítés szempontjából is. Ráadásul sokkal többen osztják meg őket, mint a szöveges tartalmakat.
  • Tartalommarketing – A látogatók immunissá váltak a reklámok legtöbb formájával szemben. Nem veszik észre a bannereket, kihagyják a tévéreklámokat, figyelmen kívül hagyják az óriásplakátokat, fittyet hánynak a hirdetésekre, nem nyitják meg a promóciós e-maileket.  Ahhoz tehát, hogy valóban elérhessük  a közönségünket, megfelelő tartalomra van szükségünk. 


A SEO-tanácsadónak tudnia kell, hogyan hozzon létre hasznos, ingyenes kontentet és ossza meg azt a világhálón úgy, hogy az célzott forgalmat vonzzon az oldalunkra. Emellett arra is összpontosítania kell, hogy a tartalmak frissek maradjanak.

Teljesítményelemzés és jelentések készítése

Végül, de nem utolsósorban a tanácsadó feladata a SEO erőfeszítések teljesítményének mérése és a mérőszámok bemutatása az illetékeseknek.

Általában az alábbi számok ismerete lehet érdekes a cégek számára:

  • Organikus keresési forgalom
  • Kulcsszavak rangsorolása
  • Organikus konverziós arány
  • Átkattintási arány
  • Visszafordulási arány
  • Do-follow linkek

Összefoglalva

Egy profi SEO tanácsadó számos területen tudja segíteni az előrehaladást. Hihetetlen eredményeket tud felmutatni a forgalomnövelésben és értékesítésben mind kisebb vállalkozások, mind nagyobb cégek esetében. A linképítéstől a tartalommarketingen át a technikai SEO-ig óriási segítséget  nyújthat a mindennapos munka során. 

Ha a SEO bármely területén segítségre van szükséged, keress bennünket bizalommal >>