Mobilbarát indexelés: hogyan készüljünk?

Nem vitás, világunkban átvették a hatalmat a mobil eszközök a különböző helyhez kötött technológiáktól. Felébredünk, kikapcsoljuk az ébresztőt és már böngésszük is a híreket, leveleinket. Ezt a forradalmat természetesen a Google sem hagyhatta figyelmen kívül, és prioritásba helyezték a mobil találatokat az oldalak klasszikus asztali verzióival szemben, így egyre fontosabb szerepet kap a mobilbarát indexelés. De mit jelent ez a gyakorlatban?

Mobilbarát indexelés a Google keresésekben

Eddig sem volt titok, hogy a Google előnyben részesíti a reszponzív oldalakat, ez a jövőben sem fog változni. A Google munkatársai azt állították, hogy a mobil és reszponzív oldalak továbbra is működő megoldások lesznek.

A keresési találatok ezentúl elsősorban a mobilbarát tartalmak alapján rendeződnek. Vagyis ha bizonyos tartalmakat csak az asztali verzióban jelenítünk meg, változásokat tapasztalhatunk rangsorolásunkban. Érdemes tehát mérlegelni, mennyi tartalmat vezetünk át a mobilbarát verziókra és hogyan élünk a mobilbarát indexelés lehetőségével.

Ha AMP megoldással biztosítjuk a megfelelő mobil megjelenést, azt mobil tartalomként fogja kezelni a Google.

Mit jelent a prioritás?

A változtatás lényege, hogy a továbbiakban a Google két elkülönített adatbázisban rögzíti az asztali és mobil találatokat, melyek közül utóbbi gyakrabban kerül indexelésre, így előtérbe kerül a mobilbarát indexelés.

A lépés magyarázata rendkívül egyszerű: a mobil eszközökről indított keresések száma rohamosan nő a hagyományos asztaliakhoz képest.

Hogyan készüljünk föl?

Az első és közel nyilvánvaló feladat, hogy megbizonyosodjunk róla, online kommunikációs csatornáink rendelkeznek a megfelelő mobilbarát eléréssel. A reszponzív dizájn és a külön mobil készülékeknek dedikált oldalak egyaránt megfelelő megoldásnak fognak bizonyulni.

Érdemes lehet mérlegelni, hogy az oldalunkra felvezetett tartalmak, bejegyzések mennyire terjengősek. A mobil felhasználók jellemzően a tömörebb információ irányába tendálnak. Fontos, hogy továbbra se ijedjünk meg a változatos tartalomtípusoktól, hiszen megfelelően optimalizált képekkel vagy videókkal komoly előnyöket szerezhetünk keresőoptimalizálási szempontból is. Ezzel párhuzamosan érdemes örökre száműzni az olyan formátumokat, mint például Flash tartalmak, melyek nem támogatják a mobil megjelenítést.

A legfontosabb faktorok

Ha az egyszerűség kedvéért ki kell emelni a legfontosabb tényezőket, az alábbi kettőt kell okvetlen szem előtt tartanunk:

  • Oldal sebessége: a mobil világ alapvető mértékegysége egyértelműen a sebesség. Törekedjünk a gyorsan betöltődő oldalakra, igyekezzünk az oldalon elhelyezett tartalom méretét azon az optimális szinten tartani, ahol még gyors használatról, de már alapos tájékoztatásról beszélhetünk.
  • Felhasználói élmény: ez volna a másik kulcsfogalom, mely elsősorban az oldal kialakításával, strukturáltságával függ össze. A Google figyelembe veszi, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek oldalunkon, így nekünk is arra kell koncentrálnunk, hogy a felhasználó jól használható és átlátható felülettel találkozzon.
    Ha kétségeink támadnak egy oldal alkalmasságával kapcsolatban, a Website Grader segíthet eligazodni.
Közzététel dátuma: