Google büntetés elkerülése tanácsok profiktól

A Google 2016 augusztusában bejelentette, hogy 2017. január 10-től elkezdi leértékelni azon weboldalakat, ahol a mobilkeresésben felugró ablakot észlel. Továbblépve, a Google csak azon oldalakon javasolja ezen hirdetések használatát, ahol „megfelelő” méretű a képernyőméret, máskülönben Google büntetés követheti.

Nézzünk egy példát arról, hogy a Google mit tart „tolakodónak”:

A Google jelentős időt adott az oldalak tulajdonosainak a felkészülésre, de ha valaki még nem készült fel, összegyűjtöttünk 10 haladó tanácsot arra, hogy megbizonyosodhassunk a büntetés elkerüléséről.

Hogyan kerülhető el a Google büntetés?

A legelső tanács nem mástól érkezett, mint magától a Google-től. Ők így definiálják a büntetést:

„Ahhoz, hogy javítsuk a mobilkeresési élményt, 2017. január 10. után azon oldalak, ahol a tartalom nem érhető el egyszerűen a felhasználók részére a keresési eredményen keresztül, nem lesznek jó helyen rangsorolva.”

Tanács: Az oldal beindexelt tartalma rögtön elérhető kell, hogy legyen, amikor a felhasználó átkattint a Google-ből.

Legyünk őszinték magunkhoz: A felugró ablakoknak van valós célja?

Ben Silverman a Brafton Marketingtől ezt a javaslatot adja:

„A legegyszerűbb mód a büntetés elkerülésére az, ha a Google fejével gondolkodunk, akinek a fő célja, hogy az internet hozzáférhetőbb, böngészhetőbb, intuitívabb és őszintébb legyen, különösen a mobil böngészők részére. Ez annyit jelent, hogy vannak kivételek a büntetésben: ha a felugró ablakok egy valós, becsületes célt szolgálnak, szerencsénk lehet.”

Tanács: Néhány pop-up továbbra is elfogadható, ha a törvény írja elő a használatukat, például az életkor ellenőrzésére szolgáló felugró ablakok vagy ha nem vesz el a főoldalból, például egy kis banner az oldal tetején.

A tartalom hirdetések általi elfedése már a Google iránymutatások ellen menő viselkedésnek számít

A Verge ezt a tanácsot osztja meg:

„Az esetek többségében a Google azokat az eltakaró hirdetéseket célozza, amelyek elszürkítik a mögöttük megbújó tartalmat, hogy ne lehessen őket elolvasni, akár csak pár másodpercig vagy amíg meg nem találjuk a kis x-et, amivel ki lehet őket kapcsolni.”

Tanács: A hirdetők biztosan nem örülnek ennek, hiszen a tartalom fölött megjelenő hirdetések többé nem elfogadhatók. Ez magában foglalja azokat a hirdetéseket, amik közvetlenül az oldal megnyitásakor jelennek meg, de azokat is, amik görgetés közben bukkannak fel. Nem lehet olyan akadály az oldalon, ami megakadályozza a felhasználókat az olvasásban.

A hirdetőknek alkalmazkodniuk kell és új stratégiák után kell nézniük

A HubSpot Senior Termékmarketing Menedzsere, Marcus Andrews ezt a tanácsot adja:

„… ha még nem tették meg, a piaci szereplők először a mobil eszközökre fognak koncentrálni. A fájdalom, ami a bevételi modell megváltozásával jár, elkerülhetetlen, de ez rövid távú hatás és a vállalatoknak, amik a hirdetői dollárösszegeken alapulnak, olyan módot kell kitalálni, amivel nem rombolják a felhasználói élményt.”

Tanács: A jövedelemtermelő hirdetések eltávolítása kezdetben fájdalmas lehet, de az organikus keresési eredményekből származó forgalom elvesztése még fájdalmasabb. Ezért a weboldalak tulajdonosainak kell alkalmazkodniuk és nem tolakodó módon bevételt generálni.

Fejlesszünk ki egy tartalommarketing stratégiát a bevételgenerálásra

A Sitepoint tanácsa:

„Ha folyamatosan tartalmat gyártunk és osztunk meg, jobban vonzza az embereket, mintha vásárlásra ösztönző hirdetésekkel bombáznánk őket. Használjuk a tartalmat – blogbejegyzéseket, útmutatókat, videókat, infografikákat stb. –, hogy tanítsuk a közönséget és végigvezessük őket a vásárlási folyamaton.”

Tanács: Tekintve, hogy a Google büntetés célja a tartalom könnyebb elérhetősége, fordítsuk ezt a mi hasznunkra. Dolgozzunk ki egy tartalommarketing stratégiát, ami eladja a termékeinket és a szolgáltatásainkat a zavaró hirdetések helyett.

A „mobilbarát” címkét eltávolítják minden weboldalról, de mobilbarátnak lenni továbbra is fontos

Syed Balkhi az OptinMonster-től ezt a tanácsot osztja meg:

„A bejelentés első része, amit nagyon sok újságíró kihagyott, arról szól, hogy a „mobilbarát” címkét, amit a Google jelenleg megjelenít a keresési eredményekben szintén eltávolításra kerül 2017. Január 10-én… Tekintve, hogy a weboldalak 85%-a megfelel a mobilbarát kritériumnak, mindenhonnan eltávolítják a címkét.”

Tanács: A Google nem fogja már mobilbarátnak tekinteni az ilyen hirdetéseket tartalmazó oldalakat, de nem kell aggódni csak azért, mert nem látjuk a „mobilbarát” címkét a keresésben. Ez a címke mindenhonnan le lesz véve, ugyanakkor mobilbarátnak lenni továbbra is nagyon fontos.

A felugró ablakok nem megengedettek a mobileszközökön, de az asztali webhelyeken továbbra is elfogadhatók

Az Icegram tanácsa:

„Használjunk a kijelzőre vonatkozó szabályokat a hirdetések kapcsán, így csak az asztali/nagyobb képernyős eszközökön lesznek megjelenítve. Használjunk helyettük kisebb üzeneteket, transzparenseket.”

Tanács: Nem kell az összes hirdetést eltávolítani, elég az oldal mobil változatánál megtenni. Az asztali weboldalon továbbra is meg lehet őket jeleníteni Google büntetés nélkül.

Ellenőrizzük a WordPress bővítményeket

Sarah Gooding a WP Tavern-től ezt javasolja:

„Azoknak a WordPress felhasználóknak, akik bővítmények segítségével jelenítenek meg kuponokat, tagsági ajánlatokat, promóciókat vagy bármilyen hirdetést, fontos átolvasni a Google pontos szabályzatát, vagy ki kell találniuk valamilyen más módot a felhasználók elérésére.”

Tanács: Ha WordPress bővítményeket használunk a hirdetések megjelenítéséhez, olyan egyszerű alkalmazkodni a Google szabályzatához, mintha csak a bővítmény beállításaiban szeretnénk a méreteket beállítani. A lényeg, hogy kis méretűek legyenek és ne legyenek zavarók. A tartalomra kell fókuszálni az oldalon.

Az exit-popup ablakok továbbra is megengedettek

John Mueller a Google-től ezt a tanácsot adta, mikor megkérdezték a témában:

„Jelenleg ezek a hirdetések nem számítanak. Amit mi figyelünk, azok a keresési eredményekből való átkattintás során megjelenő oldalak. Ezen a helyen keressük a nem megfelelő ablakokat. Hogy ezután mit csinálnak a weboldal tulajdonosai, hogy megjelenik-e valamilyen hirdetés, amikor valamilyen tartalomra kattintanak vagy ki szeretnének lépni a felhasználók, az már csak a felhasználókra és a tulajdonosra tartozik.”

Tanács: A kilépéskor megjelenő popup-ok teljesen elfogadottak. A Google csak azokat a weboldalakat célozza, ahol a nyitóoldalon jelennek meg a hirdetések.

A saját oldalon való navigálás során megjelenő hirdetések nem lesznek megbüntetve

John Mueller a Google-től újra megosztotta a tanácsát azzal kapcsolatban, hogy a Google büntetés csak azokra az oldalakra vonatkozik-e, ahol a hirdetés közvetlenül a keresésből átkattintva jelenik meg.

Tanács: A Google nem fog minden felugró ablakokot tartalmazó oldalt megbüntetni, csak azokat, ahol a hirdetés a keresésből való átkattintásnál jelenik meg. Ha a saját weboldalunkon egyik oldalról a másikra navigálva jelenik meg a hirdetés, az nem büntetendő.

Következtetések

A Google folyamatosan törekszik a keresési élmény fejlesztésére. A Google büntetés mögötti ötlet abban rejlik, hogy biztosíthassák a felhasználóknak a szükséges tartalom megtalálását anélkül, hogy felugró ablakokkal bombáznák őket.

Kétségtelen, hogy egy hosszabb alkalmazkodási időszakra lesz szükség azok számára, akik ilyen hirdetéseket használtak eddig, de hosszútávon több oldalmegtekintést, alacsonyabb visszafordulási arányt és az oldalon eltöltött hosszabb időt eredményez. A frissítésnek pozitív és negatív hatása is van – a weboldal tulajdonosoknak tartaniuk kell a lépést a Google változásokkal.

Közzététel dátuma: