Keresőoptimalizálás szakértő segítségével

Nincs elég idő vagy erőforrás a keresőoptimalizálás megvalósításához? Jó lenne mindent profi kezekben tudni a weblaptervezéstől a linképítésen át a közösségi- és tartalommarketingig? Mutatjuk, hogy miért hatékonyabb a keresőoptimalizálás szakértő segítségével.

Milyen az olcsó SEO?

Mindenki szeretne minél olcsóbban jó Google helyezéshez jutni és növelni a forgalmat. A hazai piacon léteznek azonban olyan olcsó megoldások, amelyeket okosabb elkerülni. A sikerdíjas keresőoptimalizálás sok esetben már rövidtávon is látványos eredményeket hoz, viszont a megvalósításához szinte mindig fekete kalapos SEO módszereket alkalmaznak. Ezek hosszú távon Google büntetéseket vonnak maguk után. Egy-egy tiltott, manipulatív technika használata akkora visszaesést eredményezhet, hogy ha később helyre akarjuk állítani az oldalt akár csak a kiindulási pozícióra, akkor is hatványozott idővel és költségekkel kell számolnunk.

Az is kockázatot jelenthet, ha úgy próbálunk spórolni, hogy megbízunk valakit az ismeretségi körünkből, akinek csak csekély keresőoptimalizálási tapasztalata van, de nagyon olcsón, akár szívességből dolgozik. Ezek a megoldások általában jelentős előrelépést nem hoznak a weboldalunk életébe. Az elért minimális fejlődés pedig gyakran magas szintű spameléssel jár. Olyannyira, hogy ha később a keresőoptimalizálás szakértő bevonásával folytatódik, több hónapos munkába kerülhet, hogy egyensúlyba álljon az oldal a linkspam okozta negatív hatásokból. Ez pedig rengeteg felesleges kiadást jelenthet.

Keresőoptimalizálás szakértő bevonásával

Keresőoptimalizálást igazán csak akkor lehet olcsón végezni, ha mi magunk megfelelő tudással rendelkezünk. És természetesen rá tudjuk szánni a szükséges időt is. Alternatív megoldás, ha lehetőség nyílik egy alkalmazottat elküldeni egy jó SEO képzésre, ahol alaposan elmélyítheti a tudását. Ez azonban még nem elég, mert folyamatosan tájékozódni kell az aktualitásokról is. A SEO egy dinamikusan változó terület, ahol csak akkor lehet igazán jó eredményeket elérni, ha mindig up-to-date-ek vagyunk ezen a területen. Gondoljunk csak bele, mennyit változtak a feltételek és a módszerek az elmúlt néhány évben. Ha csak a linképítés területét nézzük, 2012 előtt még százasával történt a katalógus linkek vásárlása. A Pingvin megjelenése után egyre népszerűbbek lettek a WordPress blogra épített PR-cikk oldalak.

Jelenleg pedig a közösségi média és a tartalommarketing jelentik a fejlődési lehetőséget. Amennyiben a házon belüli megoldás idő vagy erőforrás hiányában nem működik, de garantált és tartós eredmény elérése a cél, akkor érdemes felkeresni egy tanácsadót. Sőt, akár egy az egyben is bízhatjuk a feladatot egy profira, hogy így a keresőoptimalizálás szakértő bevonásával menjen végbe elejétől a végéig. A keresőoptimalizálás folyamatosan változó világában a sikerhez a kibővített eszköztár használata és az újszerű technikák alkalmazása elengedhetetlen. Ennek következtében a költségek is növekedésnek indultak és az alapos elemzést és tervezést igénylő komplex folyamatokat és teljes körű megoldásokat nem lehet olcsón megúszni.

Mitől függ a SEO ára?

Van már kész weboldal?

Ha még nincs, akkor a folyamatot egy körültekintő piaci és célcsoport elemzéssel kell kezdeni. Ezután kulcsszókutatással folytassuk. Ezt követően pedig megfelelő, nagy mennyiségű szöveges és képi tartalmat kell létrehozni. Nagyban befolyásolja a költségeket, hogy egyedi, speciális igények jelentkeznek-e a weboldalfejlesztés tekintetében, vagy elegendőek a különböző tartalomkezelő rendszerek nyújtotta lehetőségek.

A már létező oldalak esetében is fontos egy elemzést végezni, hiszen többek között meg kell vizsgálni a struktúrát, meg kell nézni, hogy megfelelő-e a forráskód, hogy milyen az URL, hogy mennyire felhasználóbarát az oldal és így tovább. Az elemzést követően az esetleges hibákat pedig javítani kell.

Milyen a linkprofil és milyen volt az eddig követett linképítési stratégia?

A linképítésen akár a weboldal sikerének fele is múlhat, hiszen a keresőmotorok a linkeken keresztül jutnak el az új honlapokra. Meghatározó szerepet játszanak abban is, hogy a weboldal milyen helyezést foglal el a keresők találati listáján. Ezért kiemelten fontos az adott weboldalra mutató linkek feltérképezése, és a káros hivatkozások eltávolítása. Az árakat a weboldal aktuális állapota határozza meg, hiszen ettől függ, hogy az adott cél eléréséhez mennyi javítás és mennyi további munka szükséges.

Még abban az esetben is bőven van teendő, ha nincs sok káros hivatkozás. Hiszen meg kell találni azokat a helyeket, ahová a leghatékonyabb a linkek elhelyezése. Továbbá ki kell dolgozni egy olyan tartalmi stratégiát is, amely fizetés nélküli linkeket fog biztosítani. Ha nemcsak egyszeri szakértői tevékenység igénybevételéről van szó, hanem havidíjas seo szolgáltatást választunk, akkor a weboldalra mutató hivatkozások folyamatos monitorozására és a közösségi média marketing fejlesztésére kerül majd sor a továbbiakban.

Milyen termékről/szolgáltatásról van szó, milyen piacon?

A piaci szegmens meghatározó a keresőoptimalizálás árának kialakításakor. A kalkulációnál számít, hogy mekkora a verseny az adott piacon és hány konkurenssel kell számolni. Természetesen abban a környezetben, ahol erősebb a verseny és telítettebb a piac, ott több munkával lehet csak kiemelkedő eredményeket elérni. Ez pedig a költségeket is megnöveli. Ezenkívül jelentős befolyásoló faktor még a vállalkozás mérete és helyzete is a konkurens cégekhez képest.

Közzététel dátuma: