Helyes kulcsszavak és a látogatottság növelése

Léteznek olyan kulcsszavak, amelyek mágnesként vonzzák a látogatókat a honlapokra. Mutatjuk, hogyan és hol találhatók ezek, és hogyan növelhető a látogatottság a helyes kulcsszavak használatával.

A helyes kulcsszavak felkutatása a keresőoptimalizálásnak (illetve általában az online marketingnek) az a lépése, amikor megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amikkel minél több és minél relevánsabb látogatót vezethetünk el egy honlapra.

Bár egyelőre még viszonylag kevés a könnyen hozzáférhető és értékes magyar nyelvű kulcsszó kutatásról szóló anyag, mégis érdemes kiegészíteni azokat az információkat, amelyeket az angol nyelvű cikkek és blogok böngészése során találunk.

Miért célravezetőbb magyar szakirodalmat használni?

Fontos szem előtt tartani, hogy a külföldi szakanyagok az ottani tapasztalatokból építkeznek és a helyi piaci körülményeket veszik alapul. A hazai piac specifikusságán kívül azzal is számolni kell, hogy a magyar és az angol nyelv is merőben más. A kulcsszó kutatás esetében az egyik legnagyobb különbség az angol és a magyar nyelvű munka között, hogy míg az angol esetében sokszor 5-6 szavas keresésekkel dolgozunk, addig magyar nyelven a 3 szónál hosszabb szerkezetek kutatására vagy megcélzására nem érdemes hangsúlyt fektetni.

Ha angol nyelven kutatunk, akkor hosszú napok kemény munkájával és a speciálisan erre fejlesztett szoftverekkel gyors és biztos eredményt érhetünk el. Magyarul ezzel szemben a munka kevésbé fárasztó és nem igényel különleges tudást vagy szoftvert sem. Viszont az is igaz, hogy a kevesebb kulcsszó miatt nálunk eleve kevesebb olyat lelhetünk fel, amelynél egy induló honlap esetében az eredmény rövid idő alatt hatékony lehet. A továbbiakban ötleteket adunk ahhoz, hogy hogyan találhatók meg a helyes kulcsszavak a legkönnyebben.

Hatékony kulcsszó kutatás 5 lépésben

1. Merész ötletelés a vevő bőrébe bújva

Mit írnánk a keresőbe, ha a saját termékünk vagy szolgáltatásunk iránt érdeklődnénk? Először érdemes ezen elgondolkodni és leírni az összes lehetséges szót. Lényeges, hogy nem szabad leállni 2-3 szónál, hanem minél többet ajánlott gyűjteni. Azok a szavak ugyanis, amelyek először eszünkbe jutnak, valószínűleg a legrelevánsabbak a piacon. Ezek hoznák a legtöbb bevételt, ha nem lennének konkurensek, akik vélhetően ugyanezeket célozzák. Ezért érdemes minél szélesebb körben gondolkodni és megkeresni azokat a kulcsszavakat is, amelyekkel elérhetők a réspiacok.

2. Egy jó kulcsszóválasztó eszköz a további helyes kulcsszavak fellelésére

Az angol nyelvű munkához számos eszköz érhető el, de a magyar kutatáshoz mi az ingyenesen használható Google Adwords Kulcsszótervezőjét ajánljuk (amely korábban Kulcsszóválasztó eszköz néven volt elérhető). Csak be kell írni az ötleteket, majd finomítani a keresést hely és nyelv szerint. A listát egészítsük ki azokkal a javaslatokkal, amelyeket a Google ad! Ezek között sok olyan jó ötlet lesz, amelyek korábban talán fel sem merültek, viszont remekül hasznosíthatók. Ami nem tetszik vagy nem releváns, azt egyszerűen hagyjuk figyelmen kívül.

3. Kulcsszavak tesztelése

Nyissuk meg a Google keresőt és írjuk be egyenként a kulcsszó kutatás során talált szavakat! Az alábbiakat mindenképpen ellenőrizni kell:

  • A keresőben eredményül kapott oldalak arról szóljanak, mint a fejleszteni kívánt honlap. Nem biztos, hogy a Google és a számítógép mögött ülők pont ugyanazt értik egy kulcsszó alatt, mint mi.
  • A kulcsszavak legyenek minél egyszerűbben megcélozhatók. Ha egy kulcsszóra az első helyeken a legerősebb konkurensek jelennek meg nagy számban, akkor érdemes inkább a gyengébb kulcsszavakra fókuszálni, amelyek nem fognak azonnal kiemelkedő üzleti eredményeket hozni, viszont jó lehetőséget kínálnak a hitelesség kiépítésére mind az olvasók körében, mind a Google számára.
  • Minél többen keressék a kulcsszavakat. Az előző pontban említettek figyelembe vételével azért igyekezzünk olyan kulcsszavak után kutatni, amik minél nagyobb forgalmat hoznak!
  • Lehetőleg emelkedő, de semmiképpen se csökkenő trendet mutassanak. A trendekről több forrásból is érdemes tájékozódni. A Google Trends azt mutatja meg, hogy egy kulcsszó keresése több éves távlatban hogyan változik. Ennél az eszköznél egy jelentős hiányossággal számolni kell: magyar nyelven csak az elég erős keresést hozó kulcsszavakra működik, így könnyebb kulcsszavakra nem használható. További információforrás lehet az Adwords kulcsszó tervező funkciója, mely az utolsó egy év alakulását tárja elénk. Ez inkább a szezonális kulcsszavak kiszűrésére, mintsem a komolyabb trendek azonosítására használható.

4. Az eredmények finomítása

A kulcsszavak kiválasztása és megcélzása után kísérjük figyelemmel az eredményeket. Látható lesz, hogy melyek működnek jól és melyek nem. A jól működőkhöz hasonló kulcssavak kutatása és a hasonló tartalmak generálása kifizetődő tevékenység, amellyel folyamatosan növekvő látogatottság érhető el.

5. Folyamatos kutatás

A helyes kulcsszavak kutatása nem egyszeri feladat, hanem folyamatos tevékenység. Gondoljunk csak bele! A piac folyamatosan változik, miközben az adott cég és a honlap is fejlődik. Azok a kulcsszavak, amelyek esetleg ma fel sem merülnek a kutatás során, lehet, hogy egy év múlva már rengeteg látogatót hoznak. Ezért időnként érdemes leülni és elölről kezdeni az egész folyamatot.

Az eredmény: növekvő látogatottság és stabil bevétel

Természetesen lesznek olyan kulcsszavak, amelyekkel semmit nem érünk el, de lesznek olyanok is, amelyek nagyon jó eredményt hoznak. Ezekkel megalapozható a jövő. A kulcsszó kutatás nem is olyan bonyolult. A fenti módszerrel és ezeknek a lépéseknek bizonyos időközönkénti megismétlésével várhatóan egyre magasabb látogatottság érhető el, és egy olyan stabil hátteret alakít ki, mely a legveszélyesebb versenytársakkal szemben is védelmet nyújt.

Közzététel dátuma: