A rövidebb tartalom hozza a legtöbb linket? – egy tanulmány margójára
Frissítve: Pál Zoltán Gábor
Egy nemrégiben készült tanulmány pozitív összefüggést talált a backlinkek és a kevesebb mint 700 szó tartalma között. Cikkek százai szólnak a hosszabb tartalom előnyeiről, szóval akkor most milyen tartalom hajtja előre a tartalommarketinget az érdeklődés és megosztások óceánján?
Ha linkekre vágysz, a Google-nek fejet hajtva a releváns és minőségi tartalomkészítésnek is teret adsz. Ezért valószínűleg téged is érdekelnek a legnépszerűbb tartalomtípusok és ezek előnyei. Miért?
Csupán egyetlen perc.
Ez idő alatt több mint kétmillió Google-keresés, több millió közösségi médiamegosztás és 1,5 millió valamilyen tartalommegosztás jön létre az interneten; legyen az blogbejegyzés, komment vagy ajánlás.
Az emberi agy azonban szelektálja őket.
Információbefogadási képessége nem határtalan; a pelyvát kiszűrve a legjobb, legerősebb tartalmakra tudnak és akarnak emlékezni, illetve azt megosztani.
Ugyanis lehet akár 100 tv-csatorna, amiből választhatsz, de átlagosan talán 10-20-at fogsz csupán követni. A nagyobb választék ugyanis nem egyenlő a nagyobb tartalomfogyasztással. A dilemmák kereszttüzében úgy érheted el a célcsoportodat, ha te vagy a legjobb választás.
Az internet világában az emberek a figyelmükkel fizetnek a cégednek, mert értékes tartalmat adsz nekik. De a napja mindenkinek 24 órából áll.
Tehát szűrnek.
A tartalmi piac telítődik.
Ezért tudnod kell, hogy milyen információkat előnyös blogposztban tálalni, azt hogyan célszerű felépíteni, és milyen típusú tartalom esetében számíthatunk annak legtöbb megosztására. Lehet a tartalom ugyanis a világ legjobb tartalma, ha azt nem terjesztik.
Ha ügyesen terjeszted, rengeteg indexelt aloldalt kapsz, és szakértői státuszt építhetsz, a tartalmaid pedig könnyen meghódíthatják a közösségi médiát.
De vajon jobb-e az anyag, ha nem 700, hanem 1500-2000 karakteres vagy fordítva?
A hosszabb tartalom jobb?
A 7500 karakter fölötti anyagok sűrűbben kerülnek az első két találati pozícióba.
A serpIQ egy kutatásában több kulcsszónál az első tíz organikus találat tartalmának hosszát elemezte. Az első és második helyezett 2400 szónál hosszabb tartalommal látta el az olvasókat, a többinél fokozatosan esett a tartalom hossza. A hosszabb anyag hosszabb oldalon tartózkodást is eredményez.
Szerintük az ideális tartalomhossz kb. 1500 szó (közel 7500 karakter).
A SEOmoz is elemzett, mint ahogy a QuickSprout is. (Leginkább saját blogbejegyzéseik eredményét.)
Következtetéseik pedig azt jelentették, hogy a hosszabb anyagokat többen linkelték, több hivatkozást kaptak, valamint többen osztották meg a közösségimédia-felületeken.
Az 1500 szó alatti cikkek jellemzően 59,3 Facebook-megosztást, míg az 1500 szónál (kb. 7500 karakternél) hosszabb anyagok átlagosan 72,7 Facebook-megosztást kaptak (QuickSprout).
Ha a felhasználók hitelesebbnek, megosztásra méltóbbnak tartják a hosszabb cikkeket, akkor hogyan kapcsolható ide a jelenlegi friss tanulmány eredménye?
Tehát jogos a kérdés:
Hol helyezkednek el a rövidebb tartalmak a tartalommarketinges kirakóban?
A tartalommarketinget stratégia mentén és tudatosan érdemes csinálni: a szövegírás csupán része a tartalommarketingnek.
A Forbes-ban olvashatsz róla, hogy már a 2019-es évre azt jósolták, hogy „erőteljesebb tartalmi stratégiára lesz szükség, nem csak tartalomnaptárra” (Forbes.com).
Sosem volt kétség, ha a tartalommarketingről van szó, tedd azt átgondoltan.
Bárkivel versenyezhetsz ugyanis, ha jobb tartalmakat kínálsz náluk.
Cikkek ezreinek elemzése szerint most egy tanulmányból kiderült, hogy átlagosan a rövidebb tartalmak érik el a legtöbb backlinket.
A stratégia és átgondoltság kifejezését nem véletlenül említem azonban többször.
A Fractl több mint 5000 cikket elemzett, hogy megtalálják a leginkább linkelt cikkeket, amelyek nagyjából 695 szót tartalmaznak. A tartalmak hosszát illetően további következtetésekre jutottak
- a legtöbb megosztott cikket,
- a legtöbb hivatkozott cikket
- és az örökzöld és időszerű tartalmat illetően.
Örökzöld és időszerű tartalom
Azaz nagyon időben lenni, avagy nem időben lenni; milyen szerepet játszik az örökzöld?
Egy cikk akkor tekinthető örökzöldnek, ha hosszabb ideig képes megőrizni relevanciáját.
Létezik egy úgynevezett „Örökzöld pontszám” (BuzzSumo mutató), amely annak alapján kerül hozzárendelésre a cikkekhez, hogy azok 30 napos közzététele után mennyire népszerűek, és milyen linkeléseket kapnak.
Minél több elkötelezettség és aktivitás jellemzi, annál magasabb a pontszám.
Az általuk vizsgált tartalom összesített örökzöld pontszáma átlagosan 5,5 volt, ami viszonylag alacsony (30-ból). Arra jutottak, hogy az időszerű tartalom sok linket szerezhet. Megállapították, hogy a cikkek az összes tartalomtípus közül a leginkább örökzöldek.
Az időszerű témákat átfogó tartalom sok linket kaphat, ha eléggé eredeti és érdekes.
A legtöbb megosztott tartalom
Olyan tartalmakat akarunk létrehozni, amelyet az emberek minden barátjukkal és követőjükkel meg akarnak osztani. Ez nem is vitás.
Ez a tanulmány megvizsgálja a cikkek megosztási és visszalinkelési számát, hogy meghatározza, mit tanulhatnak a marketingesek a legtöbb megosztást és linket kereső tartalomból. A vizsgálat elvégzése során csak a legalább 25 visszalinkelésű cikkeket vették fel (és a nagyobb híroldalak tartalmának tanulmányozását nem vették bele).
A tanulmány elemzi a cikkek megosztási számát, hogy meghatározza a megosztás átlagos számát vertikálisan és cikktípusonként.
• Sport (5,202)
• Szex és kapcsolatok (4610)
• Fitnesz (4,587)
• Egészség (3 883)
• Technológia (2,996)
• Utazás (2 928)
• Étel és ital (2 878)
• Pénzügy (2,018)
Ez az első öt tartalomtípus a megosztás száma szerint:
• Útmutató cikk (14 475)
• Lista / videó (10 251)
• Útmutató cikk videókkal (8 623)
• Lista / infografika (7 260)
• Hírlevél (4 914)
Legyünk szűkszavúak?
A felmérésből az a tendencia mutatkozott, hogy a rövidebb tartalmakat többször osztották meg.
Az 1000 vagy annál kevesebb szó tartalmának általában a legnagyobb az átlagos megosztása. Viszont számos cikk, amelyben magas a szavak száma, szintén nagy számú megosztásban részesültek.
Tehát nem feltétlenül a szavak számán szükséges lovagolni. Függ mindez a cikk témájától és attól, hogy kinek írsz.
A szavak száma a témától és a tartalom létrehozásának miértjétől függ; a hossznak meg kell felelnie az olvasó szándékának.
A legtöbbet összekapcsolt és megosztott tartalom: mely cikktípusok kapcsolódnak a legjobban?
A legalább 50 visszalinkeléssel rendelkező tartalom elemzése megmutatta, hogy mely cikktípusok kapcsolódnak a legjobban.
Íme a top 5 cikktípus az elért linkek száma alapján:
1. “Hogyan csináld” cikk
2. Általános cikk
3. Lista / általános cikk
4. Hírlevél
5. Videó
Nem mutatnak túl nagy különbözőséget a legtöbbet megosztott tartalomtípusoktól.
Az is érdekes, hogy a pénzügy és a technológia a legsemlegesebb kategóriák közé tartozik az érzelmi reakciókat illetően (legtöbbet kiváltott érzelmi reakciók pl. a Facebookon), míg a sport és a szex / kapcsolatok általában nagyobb arányban gerjesztettek az olvasók között haragot, szomorúságot.
Például utazásról vagy egészségről írva a tartalom sikeresebb lehet, ha szerelemmel kapcsolatos érzelmi reakciót vált ki. Előnyös lehet olyan tartalmak létrehozása, amelyek egy adott érzelemhez kapcsolódnak, attól függően, hogy melyik témában írsz.
A Fractl tanulmánya azt javasolja, ha linkeket és megosztásokat kiváltó tartalom létrehozása a célod, akkor annak kulcsa: figyeld a felhasználói szándékot! Mert a cikk szavainak ideális száma függ a cikk témájától és attól is, hogy kinek írsz.
Tehát az olvasó gyors válaszra vágyik egy témát illetően, vagy pancsolás helyett lemerülne az óceán mélyére az igazgyöngyökért?
Ráadásul a linképítés szempontjából nem csak az számít, hogy mit, kinek, mennyit írsz; de az is, hogy a cikk hová kerül kihelyezésre. Gyakorta a linképítési tevékenység végzésének látszata téves megnyugváshoz vezet: a “végülis link, ez a lényeg” elképzelése.
Hogyan találjuk meg a megfelelő médiaoldalakat a linképítéshez, hogy elkerüljük a “csak valahova kikerül a cikkünk” kimenetelt? Amennyiben érdekel, olvasd el korábbi bejegyzésünket!