Sikeres keresőoptimalizálás négy helyzetgyakorlattal

A keresőoptimalizálás minden körülmények között nagy megmérettetés, mely azonban az egyedi tényezők függvényében számos kisebb részfeladatból és kihívásból áll össze. Teljesen mindegy, milyen méretű a vállalkozásunk, azzal kell számolnunk, hogy ezer és egy apróbb feladatot kell magunk mögött tudnunk, hogy összességében sikeres keresőoptimalizálás legyen a végeredmény.

Ebben a bejegyzésben négy olyan szituációt fogunk bemutatni, melyek ugyan eltérő módokon, de mind elmondanak valamit arról, milyen problémák merülhetnek fel egy oldal üzemeltetése során. Illetve arról is, hogyan oldhatjuk meg ezeket.

Google büntetés felhasználók által generált spam miatt

Ennek a történetnek a főszereplője egy sikeres oldal, mely egyik napról a másikra vesztette el organikus látogatóinak majd’ kilencven százalékát, miután a legerősebb kulcsszavaikra kapott találati listákon 30-50 helyet zuhant vissza. A horrorisztikus lejtmenetet spam támadás okozta, amit először megpróbáltak manuális módon, a fórumok kitakarításával orvosolni, a mélyrepülés mégsem látszott abbamaradni.

Miután gyakorlatilag a konverziót generáló elérés egészét elvesztették, rá kellett jönniük, hogy átfogóbb megoldásra van szükségük. Így született meg az a néhány fogást felölelő taktika, amely végleg felszámolta a problémát. Íme a megfejtés:

  • Hogy a spammerek eleve inkább elkerüljék az oldalt, CAPTCHA kód és visszaigazoló e-mail használatát vezették be.
  • Különböző korlátozásokat vezettek be a frissen regisztráltak számára.
  • A frissen regisztráltak első pár bejegyzését elkezdték manuálisan moderálni.
  • Az összes felhasználók által létrehozott linket ellátták a „nofollow” attribútummal.
  • Létrehoztak egy IP címeken alapuló feketelistát.

Miután az itt leírt intézkedéseket foganatosították, és erőfeszítéseikről beszámoltak a Google számára is, rövid időn belül sikerült visszanyerniük régi látogatottságuk jelentős részét.

A kompetitív analízis

Az ApexForum által szervezett SEO verseny során a versenyzőknek egy előre megadott, mindenki számára azonos kulcsszóra optimalizálva kellett a lehető legjobb helyezést elérniük adott idő alatt. Az eredmények számítása a következőképp zajlott: a versenyzők minden nap aszerint kaptak pontozást, hogy a top 100 hányadik helyén álltak épp. Ha a harmincadik helyre sikerült feltornászni magukat, akkor 100-30, vagyis 70 pontot kaptak.

A nyertes Scott Paxton stratégiája a konkurencia átfogó vizsgálatára irányult, így hamar levonta az alábbi következtetéseket:

  • A kulcsszóra kapott találatok mind valamilyen belső oldalra, tehát nem a kezdőlapra mutattak.
  • A legjobb helyezettek hasonló struktúrát mutattak a belső linkek vonatkozásában.
  • A kulcsszavak többnyire egyéb kifejezésekbe ágyazva fordultak csak elő, nagyon ritka volt a teljesen egzakt megfelelés.
  • Nagyon alacsony volt a kulcsszavak előfordulási sűrűsége.

Az így nyert tapasztalatok alkalmazásával Scott magasan a mezőny előtt végzett. A történet tanulsága, hogy a sikeres keresőoptimalizálás és az igazán jelentős eredmények nagyban függnek attól, hogy szánunk-e időt konkurenciánk vizsgálatára is.

Sikeres keresőoptimalizálás, ha nulláról indulunk

Gyakran előfordul, hogy a semmiből kell felépítenünk egy lehetőleg jó rangsorolással bíró oldalt. Ezekben az esetekben számolhatunk bizonyos nehézségekkel, de előnyökkel is. Értelemszerűen a már üzemelő konkurencia linképítésével szemben jelentős lemaradásban vagyunk, de adottak olyan előnyök, mint a például a megfelelő domain kiválasztásának lehetősége. Az alábbiakban néhány szempont, amiket mérlegelve előnyt kovácsolhatunk helyzetünkből:

  • Az oldal nevének megválasztása ebben az esetben már eleve alapulhat a kialakult piaci körülmények analízisére. Külön öröm, hogy a legerősebb kulcsszavainknak megfelelő domaint is választhatunk. Ezzel gyorsan meghatározó előnyre tehetünk szert.
  • Olyan biztonságos, gyakran frissülő platformot kell választanunk, mely lehetőleg könnyen optimalizálható SEO szempontokat követve.
  • Ha saját tárhelyszolgáltatót keresünk, mindenképp olyat kell találnunk, mely jó referenciákkal és magas rendelkezésre állással bír. Itt fontos megemlíteni, hogy az ingyenes szolgáltatásokat érdemesebb messzire kerülni, inkább olyan megoldást találjunk, mely kisebb-nagyobb befektetések árán, de magabiztosan tudja teljesíteni azokat a technikai kritériumokat, amikre nekünk és a Google keresőmotorjainak szüksége van.

Gyakori hibák

Ha egy számunkra ismeretlen oldal keresőoptimalizálásába kezdünk, előfordulhat hogy a Google keresőrobotjai által ezidáig szűzen hagyott területre tévedünk. Az alábbiakban összeszedtünk néhány fontosabb területet, amikre mindenképp érdemes figyelmet fordítanunk:

  • A Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, melyek egyedi 404 hibakódú oldallal rendelkeznek. Ezzel szemben a keresőoptimalizálásban járatlanok könnyedén megfeledkeznek az ilyen apró figyelmességekről.
  • Ellenőrizni kell, hogy az oldalon található linkek között nincs-e meghatározó mennyiségű hibás link, mivel ezek szintén rossz fényben tüntethetik fel oldalunkat.
  • Kerülnünk kell a duplikált tartalmakat, mivel azok nem hogy nem segítenek, de kifejezetten rontanak rangsorolásunkon.
  • Figyeljünk rá, hogy az oldal minden releváns részét elérjék a keresőrobotok. Előfordul, hogy bizonyos dropdown menük mögé rejtett tartalmakat nem indexel a Google.

Az ördög a részletekben rejlik

A fenti példákból világosan látszik, hogy a keresőoptimalizálás világában nem elég csak a tartalomra, vagy csak a technikai kérdésekre koncentrálnunk. Akkor lesz hosszútávon is sikeres keresőoptimalizálás az eredmény, ha rendszeresen, oldalunk minden részletére kiterjedő auditokat végzünk, és ezzel kiküszöböljük azokat az amúgy apró problémákat, melyek kezeletlenül súlyosan visszavetik oldalunk elérését.

Közzététel dátuma: