Tartalmi SEO: mitől lesz verhetetlen?

Sok szakmabeli állítja, hogy a szövegírás olyan, mint a foci. Mindenkinek megvan az elképzelése arról, hogy mit és hogyan lehetne jól csinálni, de amikor valaki maga lát neki, mégis akadályokba ütközik és számtalan kérdés vetődik fel benne. Az algoritmust vagy az embereket nyűgözze le? Mit jelent a tartalmi SEO és mire jó? A contenttel vagy a SEO-val kezdje az “építkezést”? Létezik-e túloptimalizálás és ha igen, hol kezdődik?

Mit jelent a tartalmi SEO és kinek a feladata?

A tartalmi SEO (belső SEO / on-page SEO / on-site SEO) saját honlapunk tartalmi optimalizálását jelenti. Ez a folyamat a számunkra releváns kulcsszavak megkeresésével, azonosításával kezdődik, majd az ezek felhasználásával történő, honlapunkat alkotó szövegek és tartalmak elkészítésével folytatódik.

A tartalomgyártás a szövegírók, a copywriterek feladata. Ha valóban azt szeretnénk, hogy a miénk legyen a legjobb tartalom (lásd a felhőkarcoló technikáról szóló cikkünket), akkor érdemes a szövegírást marketingkommunikációs szakemberekre, vagy az adott témában jártas szakújságírókra bízni. Ezek a szakemberek éveket töltenek felsőoktatásban azzal, hogy írni tanuljanak. Egy szakember helyesírási hibáktól mentes, kreatív, figyelemfelkeltő cikkeket készít.

Az algoritmusnak vagy az embereknek írunk?

Mindkettő egyformán fontos. Az embereknek írunk, de az algoritmusnak optimalizálunk. Hiszen jó Google helyezés nélkül nincs elég érdeklődő és nincs elég forgalom sem. Legyen bármilyen jó amit csinálunk, ha láthatatlanok maradunk, nem sokra megyünk vele. Óriási hiba viszont, ha az optimalizálás már az írás színvonalának a kárára megy. Senki nem fog terméket és szolgáltatásokat rendelni egy kulcsszavakkal telezsúfolt, ám kifejezéstelen szövegtengert látva, melyből hiányzik a meggyőzőerő és az attraktivitás. Ha nem győzzük meg az olvasóinkat, akkor nem sokra megyünk az optimalizálással. És hogy hogyan lehet mindkettőt egyszerre megvalósítani? Ehhez kellenek azok a bizonyos, fentebb már említett szakértő kezek.

Létezik-e túloptimalizálás?

Igen, létezik. A túloptimalizálás jelenti azt, hogy valaki elköveti a fent említett hibát. Vagyis csak az algoritmusoknak akar megfelelni, de az olvasóiról közben megfeledkezik. Az optimalizálható elemek száma véges, nagyjából 10-15 fő szempont létezik, melyet érdemes szem előtt tartani a tartalomkészítésben. A mi listánkon a következő elemek szerepelnek: az elsődleges kulcsszó, az URL, az oldal címe, a címsorok, a meta leírás, a képek címe és maga az oldal tartalma, a szöveg. A szöveg természetesen jól strukturált kell legyen, olvasható és nem lehet fárasztó a szemnek.

A tartalmak elkészítése közben kifizetődő az értékteremtésre koncentrálni a trükközés helyett. A tartalmi SEO általában még önmagában véve nem elég ahhoz, hogy igazán hatékonyak legyünk. A tartalom optimalizálását ki kell egészíteni a technikai és az off-site SEO-val is. Olyan piacokon viszont, ahol kicsi a verseny, már egy erős belső SEO is látványos eredményeket hozhat. Könnyen bekerülhetünk például a Google első tíz helyezése közé.

A contenttel vagy a SEO-val kezdjünk?

A SEO fókuszú tartalomgyártásnak alapvetően két iránya van. Az első az, amikor egy író elkészíti a tartalmat, majd egy SEO-s utólag megpróbálja feljavítani a szöveget már az optimalizálási szempontokat is figyelembe véve.

Logikusabb, és általában eredményesebb, ha először egy tartalom tervezetet készítünk el, amely egy kivonata a készülő tartalomnak. Ez keresőoptimalizálási szempontból az összes lényegi elemet tartalmazza. Egy jó SEO vázlat támpontot ad az írónak, aki kreatív munkája során már ezeket az elemeket is be tudja építeni. Ugyanakkor biztosítja, hogy a cikk tartalmi szempontból jól lesz optimalizálva.

Tartalmi SEO lépésről lépésre

Tevékenységünket tehát a számunkra ideális kulcsszavak megkeresésével kezdjük. Ezután annak függvényében, hogy mennyire relevánsak, mekkora a keresési volumen és mennyire erős a verseny, azonosítjuk a legjobbakat. Ezután érdemes elkészíteni a SEO wireframe-t, amelybe a következőket foglaljuk bele: az elsődleges kulcsszót (primary keyword), a címet (title), az URL-t, a címsort (heading), a meta leírást (meta description), illetve a képek címeit és leírásait (title, alt text).

Ha megtaláltuk a kulcsszavakat és kész a vázlat is, akkor kezdődhet a content készítés, amelyhez egy korábbi cikkünkben inspirációt is adunk.

Közzététel dátuma: