Ütős bejegyzések néhány tipp a sikerhez

Napi szinten körülbelül 3 millió blogbejegyzés jelenik meg az interneten. Joggal merül fel a kérdés: hogyan lehet egyáltalán partiban maradni ebben tartalomviharban? Az alkotói válság előbb-utóbb a legjobbakat is eléri, de ilyenkor is akad néhány trükk, amikkel gyorsabban ihlethez juthatunk. Íme ezek közül néhány, hogy igazán ütős bejegyzések szülessenek.

Szánjunk időt a brainstormingra

A módszer egyszerű. Mielőtt nekiállunk az írásnak, minden alkalommal üljünk le egy üres papír felé, és szedjünk össze pár egyszerű témát. Nem baj ha ezek még kidolgozatlan ötletcsírák. Jó taktika, ha olyan aktualitásokat keresünk, amikből örökzöld, a későbbiekben is ütős bejegyzések születhetnek.

Ha ezzel megvagyunk, válasszuk ki azokat, amik pillanatnyilag a leginkább kézre állnak. A rendszeres brainstorming legnagyobb előnye, hogy az így fennmaradó ötleteket a későbbiekben bármikor elővehetjük. Beérnek és jó alapot szolgáltatnak, ha épp semmi nem jut eszünkbe.

Egyéb iparági oldalak figyelése

Véget nem érő tanulásra ad lehetőséget, ha folyamatosan követjük más médiumok termékeit. Ez lehetővé teszi, hogy jó trendérzékenységgel tudjuk belőni, mire kattintanak a felhasználók, illetve segíthet saját hangnemünk megtalálásában is.

SEO szempontjából sem utolsó megoldás, ha az általunk mélyebben feldolgozott anyag vagy anyagok eredeti szerzőjét megkérjük, hogy közös linképítés gyanánt ők is hivatkozzák le az általunk készített elemzést.

Saját élmények

A kellemest a hasznossal: keressünk kapcsolatot foglalkozásunk és szabadidős tevékenységeink között. Ezzel értékes metaforákat nyerünk, melyek segítenek személyesebbé tenni írásainkat. Az ember számos területen érhet el különböző típusú eredményeket, de mindig vannak rímelő motívumok, melyek felismerése új megvilágításba helyezhetik mindazt, amivel foglalkozunk.

Válaszoljunk valamilyen konkrét problémára

Böngésszük át oldalunk komment szekcióját és keressünk olyan problémafelvetést, amit részletesen meg tudunk válaszolni egy bejegyzés formájában. Az se gond, ha saját oldalunkon nincs ilyen felület, számtalan olyan oldalt találhatunk, melyek segélykérések tengereit gyűjtik össze. Ennek a stratégiának külön erénye, hogy ha megválaszoljuk egy felhasználó kérdését, nagy valószínűséggel sok száz másikéra is reagáltunk. Az interneten egy konkrét felhasználó által feldobott kérdés általában csak a jéghegy csúcsát jelzi, a valóságban több százan keresnek minden ilyen nehézség kapcsán. Mi ez, ha nem ingyen SEO?

Alkalmasint az sem rossz megoldás, ha saját hírlevél feliratkozóinknál kérdezünk rá, szükségük van-e segítségre valamilyen témával kapcsolatban. Egy másik út, ha megpróbáljuk felidézni saját kételyeinket egy bizonyos területtel kapcsolatban.

Ütős bejegyzések sztárvendégekkel

Keressünk idézeteket, interjúkat, különleges tartalmakat az iparágunkat leginkább meghatározó személyektől, majd gyúrjunk ezekből bejegyzést. Két legyet üthetünk egy csapásra: egyfelől a felhasználók imádják ha nagyobb rálátást kapnak egy adott terület működésére, másfelől nekünk is jó lehetőség felvenni a kapcsolatot fontos iparági szereplőkkel.

Ötletgenerátorok

Előfordul, hogy csak egy ütős címre van szükségünk. Ezekben az esetekben segíthetnek azok az oldalak, amik valamilyen algoritmus alapján ajánlanak címeket, vagy többé-kevésbé konkrét tartalmat generálnak. Csodát ne várjunk, de arra elég lehet, hogy legalább berántsa a kreatív motort fejünkben. Íme néhány:

  • Klock.work Idea Generator
  • Link Bait Generator
  • Content Ideator

Nem javasoljuk, hogy bárki is túl komolyan vegye a generált tartalmakat, de a legrosszabb alkotói válság közepette szikrának ezek is megteszik

Közzététel dátuma: