A jó SEO stratégia a keresőoptimalizálás kulcsa

Frissítve: Pál Zoltán Gábor

A SEO fontos minden olyan vállalkozás számára, amely láthatóvá akar válni a keresők találati listáján és ki akar tűnni konkurensei közül. Egy vállalkozás weboldalának optimalizálásával több potenciális ügyfelet vonzhatunk és nagyobb eséllyel tehetjük őket fizetős vásárlókká. A kulcsszavakért azonban hatalmas a verseny! Sokan úgy gondolják, hogy a keresőoptimalizálás azonnali eredményeket hoz, a valóságban azonban csakis a jól felépített SEO stratégia működőképes. Rengeten esnek abba a csapdába, hogy bár költenek SEO-ra, de nincs konkrét, hosszú távon működőképes terv mögötte, így a várt eredmények is elmaradnak. Mi is az a SEO stratégia és mi a jelentősége? Hogyan építsük fel? Cikkemben most ezt fogjuk alaposan körbejárni.

Mi az a SEO stratégia?

A SEO stratégia nem más, mint egy cselekvési terv, hogy vállalkozásod weboldala jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati oldalain (SERP). Célja, hogy növelje céged láthatóságát az organikus (nem fizetett) keresési eredmények között, megkönnyítve ezzel a potenciális ügyfelek számára, hogy megtaláljanak, amikor a vállalkozásod profiljához hasonló termékekre, szolgáltatásokra keresnek. 

Ha nagyon szeretnénk leegyszerűsíteni, akkor a SEO stratégia arról szól, hogy kivételes keresési élményt nyújtson a közönségnek.

Egyben kiváló márkaépítő eszköz, hiszen a vásárlói út minden szakaszában bemutatja brandedet a keresőknek. Céged megbízható, ismerős forrássá válik a fogyasztók számára, függetlenül attól, hogy épp a vásárlói tölcsér melyik szakaszában vannak.

A SEO stratégia elemei

A SEO stratégia több alappillérre épül:

  • technikai SEO
  • tartalmi stratégia
  • linképítés
  • felhasználói élmény

Miért van szükség jó SEO stratégiára?

Az elmúlt években nagyon gyakran találkoztam azzal a helyzettel, amikor adott egy piszkosul jónak érzett honlap, a hónapokig SEO kampányokba ölt pénz és idő, de az irodában átélt adrenalin- és endorfinlöket helyett marad a savanyú arc-szindróma.

Jogos, hogy ilyenkor mindenki tudni szeretné, mi a kudarc oka. Volt egy felépített kampány, de elmaradtak a konverziók és a várt eredmények.

Ilyen esetekben a legyakoribb probléma, hogy a vállalkozások egyik SEO-stól a másikig járkálnak. Útközben feladják párszor, majd mindig újrakezdik. Költenek tehát SEO-ra, csak épp az eredményeken nem látszik. Mert vagy nincs mögötte megfelelő stratégia, vagy ha készült is SEO cselekvési terv, türelem híján annak részfeladatai nem kerültek megvalósításra.

A SEO-ra is igaz, mint a házépítésre, hogy a jó tervrajz és az alapanyagok kiválasztása és beépítése előzi meg a berendezési tárgyakat.

A marketingstratégiában nincs olyan, hogy majd menet közben kitaláljuk kreatívan, hogy hogyan tovább. Cél, stratégia és taktika szükséges.

A jó SEO titka: cél, stratégia és taktika

A stratégiával meghatározzuk, hogy hogyan érjük el a kitűzött üzleti célt. A taktikák pedig a stratégia végrehajtása során használt akciók, cselekvések lesznek a számunkra.

Mit is jelent ez a gyakorlatban? Lássunk egy példát!

  • A célod: Visszavonulásra kényszeríteni a konkurenciát, növelni a honlapod látogatottságát, a vevőidet. Növelni a profitot. Végre elmennél Balira.
  • A választott stratégiád: SEO, linképítés.
  • A taktikák: A weboldal elemzés és a hibák kiküszöbölése. Kulcsszóelemzés. Web-és tartalomfejlesztési feladatok. Linkmarketing- és /vagy tartalomfejlesztési kampányok.
  • Csatorna: Aktív, forgalmas hírportálok. Média.

Megoszlik a szakemberek véleménye a definíciókat illetően, mert egyesek szerint a “tartalommarketing” nem stratégia, hanem taktika. A retargeting szintén taktika, a csatornája pl. Google Display, Facebook.

A Forrester szerint viszont:

„A tartalommarketing olyan marketingstratégia, amely során a brandigényt és érdeklődést kelt fel, majd kapcsolatot ápol a fogyasztóival azzal, hogy olyan tartalmat hoz létre (vagy oszt meg), amelyek közvetlenül értékesek és a fogyasztói érdeklődést kielégítik.”

Egy valamirevaló SEO ügynökség képes számokkal alátámasztani a stratégiába illeszkedő taktikák eredményességét. Stratégia nélkül csatát talán lehet nyerni, háborút azonban nem.

Mit tartsunk szem előtt a SEO stratégia felépítése során?

A Google rendszeresen frissíti az algoritmusait. Ha valami igaz a SEO-ban, akkor az az, hogy mindig számíthatunk változásra. Ezért követnünk kell a témával kapcsolatos híreket, szinte az algoritmusváltozásaival kell kelnünk és feküdnünk, ez a naprakész tudás benzines kannája. 

A munka kezdetekor mi feltárjuk vállalkozásod oldalának aktuális állapotát és a javításra váró hibákat: mindezt a technikai, on-site és off-site SEO elemek vizsgálatával.

  • Technikai SEO azt keresi, hogy mennyire tudja bejárni és feldolgozni a weboldaladat a keresőrobot
  • On-site SEO – az oldaladon lévő tartalommal és SEO beállításokkal foglalkozó ága a SEO-nak
  • Az off-site SEO – A weboldalad hitelességét hivatott növelni, elsősorban linkszerzéssel. A minőségi tartalom mellett ez a validálás, a releváns honlapokról származó jó külső hivatkozások begyűjtése a linképítés során. Kíváncsi vagy, hogy miért legyen a linképítés a marketinged része? >>

Ügyfeleink ezen kívül számíthatnak a heti kommunikációra, a negyedévenkénti riportálásra, telefonos kapcsolattartásra, folyamatosan adjuk a plusz infókat menet közben is, elemzések formájában. 

Egy SEO-s sosem ülhet csak üresjáratban, számíthat rá, hogy a mai rangsorolás holnap nem lesz ugyanaz. Ahogy a Google továbbra is változtatásokat hajt végre, a webhelyeknek tovább kell fejlődniük ahhoz, hogy jó rangsorolást szerezzenek.

A SEO siker nagyrészt két dolog eredményeként jön létre: linkek és tartalom.

A tartalom döntő jelentőségű, mert nem tud rangsorolni nélküle. A backlinkek fontosak, mivel „szavazatokként” működnek, és megmutatják a keresőmotoroknak, hogy érdemes-e rangsorolni az oldalait.

A keresőmotorok bonyolult algoritmussal dolgoznak, a jó helyezés érdekében pedig fontosak az olyan technikai részletek is, mint például, hogy az URL-struktúra átlátható és kulcsszavakban gazdag legyen, a tartalmak ne multimédiás tartalmak alatt fussanak (pl. Adobe Flash Player), és ráakadjunk arra, ha a multimédiás tartalmak linkeket rejtenek a feltérképezést végző robotoktól.

SEO-piramis – 7 lépcső a sikeres keresőoptimalizáláshoz

Mielőtt a téma halálra gázolna a lánctalpaival, hadd segítsek egy vizuális mankóval.

Összetett és folyamatosan változó szakma, mégis a Search Engine Optimization (magyar hangja: SEO) alapjait megértheted a Maslow igényeinek hierarchiája alapján is.

A Maslow piramis egy pszichológiaelmélet, amely a legalapvetőbb emberi igényeket (mint például a levegő, a víz és a fizikai biztonság) prioritássá teszi a fejlettebb igényekkel szemben (mint például az önbecsülés és a társadalmi hovatartozás).

Az elmélet lényege az, hogy nem érheted el az igények tetejét, ha nem biztosítod előtte, hogy az alapvetőbb igények kielégítésre kerüljenek. A szükségletek hierarchiája azt jelenti, hogy az alacsonyabb szintű igények kielégítése prioritást élvez, mielőtt a magasabb szintűek motivátorként működésbe lendülnének.

A szerelem nem számít, nem fontos, ha nincs étel az asztalodon.

Rand Fishkin (MOZ és az Inbound.org alapítója, a legismertebb SEO-szakember) készített egy hasonló piramist, hogy elmagyarázza, miként viszonyulj a SEO-hoz. Nevezzük ezt „a SEO igényei Maslow hierarchiájának”.

Így néz ki:

a SEO igényei Maslow hierarchiája
Fotó forrása, és a SEO Maslow hierarchiájáról – moz.com
A “Maslow szükségleti hierarchiája”.

A sikeres SEO alapja a feltérképezés akadálymentességének biztosítása, és onnan felfelé haladunk 7 lépésben.

  1. Feltérképezés margójára: a motorok fel tudják-e térképezni a weboldalad. (feltérképezés, indexelés, rangsorolás)
  2. Érdekes tartalom, amely válaszol a kereső kérdésére.
  3. A keresők és motorok vonzásához optimalizált kulcsszó.
  4. Nagy felhasználói élmény, beleértve a gyors betöltési sebességet és a lenyűgöző UX-t.
  5. Megosztásra méltó tartalom, amely hivatkozásokat, idézeteket generál.
  6. Cím, URL és leírás, hogy magas CTR-t szerezzen (rangsor még mindig). Az érzékeny tervezés, a robotirányelvek és más technikai elemek, például a strukturált adatok és a metacímkék végrehajtásával elmondhatod a Google-nek, hogy „mi a weboldalad”. Ez segít a helyes rangsorolásban.
  7. Kivonatok / sémák jelölése, hogy kiemelkedjen a SERP-kben.

Összefoglalva

Pontos stratégia nélkül az online marketing világban a céljaink halottak. Hiszen a SEO legnagyobb hadműveletei a SEO stratégia nevű tervezőasztalon születhetnek csak meg. Emellett a keresőoptimalizálás egy élő folyamat, azaz ahhoz, hogy megtartsuk jó eredményeinket, elengedhetetlen a folyamatos munka, a minőségi tartalmak készítése, a belső és külső linképítés. Mindezek mellett fontos, hogy mindig naprakészek legyünk a legújabb trendek terén, hiszen csak így tudunk lépést tartani az egyre nagyobb piaci versenyben.

Ha SEO stratégiára van szükséged, keress bennünket bizalommal! >>