A sikeres Instagram fiók öt jó tanács

Ha vállalkozásunk célközönségének részét képezik a fiatalabb generációk is, okvetlenül érdemes időt és energiát szánnunk egy Instagram fiók létrehozására. Az Instragram 2012 óta sikeresen megduplázta felhasználóinak számát, de azt is érdemes kiemelni, hogy arányaiban ezen a platformon a legmagasabb az interakciók száma. Mindez persze nagyon keveset ér, ha nem tudunk előnyt kovácsolni a lehetőségekből. Lássuk tehát a sikeres Instagram fiók titkát!

Koncepció, koncepció, koncepció!

Egy Instagram fiókot aránylag egyszerű létrehozni. Ez azt is jelenti, hogy a legtöbb felhasználó, legyen magánszemély vagy valamilyen brand képviselete, a regisztrációt követően félelmet nem ismerő lendülettel kezd a tartalomgyártásba. A lelkesedés természetesen hasznos, de nem árt ha megpróbálunk előre kialakítani valamilyen arculatot, egy narratívát, ami keretet ad megjelenésünknek.

Számos stratégia merülhet fel, például törekedhetünk koherens módon komponált képek feltöltésére:

A sikeres Instagram fiók: öt jó tanács

Vagy gondolkodhatunk mozaikszerűen:

A sikeres Instagram fiók: öt jó tanács

Persze a spontán megoldásokat sem kell elvetnünk, de néha érdemes egy-egy koncepciózusabb kampányt megtervezni, sokat növelhet közönségünk méretén.

Ismerjük meg a közönséget

Bármilyen kreatívak is vagyunk, előfordulhat hogy kifogyunk az ötletekből. Ilyenkor az segít a legtöbbet, ha megpróbáljuk közönségünket kiismerni. Nézzük meg milyen tartalmakkal sikerült a legjobban megmozgatnunk követőinket, vonjuk le a következtetéseket. Ha elég időt szánunk arra, hogy megértsük mitől lesz sikeres egy bejegyzés, már könnyen megfogalmazhatjuk saját irányvonalainkat is.

A hashtag a barátunk

Ha új felhasználókat akarunk elérni, a megfelelő hashtag használata a legjobb megoldás. De honnan tudjuk, mi számít megfelelőnek? A válasz egyszerű: először gondoljunk olyan kulcsszavakra, amik szorosan kapcsolódnak tevékenységünkhöz. Ezek után az Instagram keresőjét használva könnyen kideríthetjük, milyen gyakorisággal jelennek meg a rendszerben hasonló vagy azonos hashtagek. Ha figyelünk a trendekre, könnyen inspirálódhatunk következő bejegyzéseink témájával kapcsolatban is.

Figyeljük a konkurencia sikeres Instagram tartalmait!

Az egyik legjobb módszer megjelenésünk fejlesztésére, ha elmélyedünk a konkurens Instagram fiókok tartalmában. Ez gyakorlatilag nem más, mint ingyen piackutatás. Könnyen ellenőrizhetjük milyen ötletek működnek, milyen formátumokat érdemes adaptálni, és mi az amivel kísérletezni is kár. Az alábbi dolgokra érdemes különösen figyelni:

  • Milyen típusú tartalmakat osztanak meg?
  • Milyen hashtageket használnak?
  • Milyen gyakran osztanak meg tartalmat?
  • Kiket követnek?
  • Hogyan szövegezik bejegyzéseiket?

Természetesen nem a másolás a cél, sokkal inkább az, hogy a sikeres motívumokat saját felületünkön saját jelentéssel töltsük meg.

Kommunikáció

Bármilyen közösségi felületen is akarunk sikeresek lenni, a legfontosabb az, hogy magunk is nyitottak legyünk a kommunikációra. Ezt sok márka elfelejti, pedig vásárlóink lojalitását csak így szerezhetjük meg. Amikre érdemes figyelni:

  • Válaszolunk a bejegyzéseink alatti hozzászólásokra?
  • Hozzászólunk mások bejegyzéseihez?
  • Nyomunk egy kedvelést, ha mások bejelölnek posztjaikban?

Ha bármelyik kérdésre nemleges választ adott az olvasó, akkor bizony nem aknázza ki az Instragram által nyújtott lehetőségek tárházát. Persze a sikeres Instagram fiókot végeredményben kreativitásunk és kitartásunk hozza meg, de az itt leírtak nagyban hozzájárulhatnak mielőbbi növekedésünkhöz.

Közzététel dátuma: