A belső SEO tesztelése: az optimális tartalom

A tartalomkészítés megkezdése után is bizonytalan vagy még, hogy az oldal on-page SEO szempontból is jól felépített? Most mutatunk néhány olyan check pointot, ami segítségével ez a szempont könnyedén ellenőrizhető, így a belső SEO tesztelése egyszerűen és hatékonyan mehet végbe.

Belső SEO tesztelése: mire figyeljünk?

Az on-page SEO (vagy másként belső SEO / tartalmi SEO / on-site SEO) a keresőoptimalizálás tartalmi oldalát jelenti, mely során a következő elemekkel dolgozunk:

  1. Elsődleges kulcsszó (primary keyword)
  2. Oldal címe (title)
  3. URL
  4. címsorok (headingek)
  5. meta leírás (meta description)
  6. képek címe (image title), alt text
  7. tartalmak (szövegek, bekezdések, leírások)

Mindegyik elemnek megvan a maga jelentősége. Ha igazán hatékonyak szeretnénk lenni, mindegyikre figyelni kell az optimalizáláskor. Saját tapasztalatainkat alapul véve összegyűjtöttünk néhány fontos szempontot, amik segíthetnek a belső SEO tesztelése során és támogathatják a honlap optimalizáltságának javítását.

Hová helyezzük el a fő kulcsszavakat?

On-site SEO optimalizálásunkat a számunkra ideális kulcsszavak azonosításával kezdjük. Az a legideálisabb eset, ha a fő 2-3 keyword-öt viszonylag természetesnek tűnő módon bele tudjuk csempészni a címbe. Aranyszabály azonban, hogy az algoritmusnak optimalizálunk, de az embereknek írunk, így arra mindenképpen ügyeljünk, hogy ne legyünk túl mesterkéltek, és tartsuk szem előtt, hogy a gép előtt ülő látogató mit fog beírni a keresőbe, amikor megoldást szeretne kapni a problémájára.

A meta descritpiton mind a keresők, mind az olvasók szempontjából igencsak hangsúlyos elem, hiszen ez írja le az oldalunk tartalmát és a látogató is ezzel találkozik legelőször a kereső találati listáját böngészve. Habár egy ideje – a Google állítása szerint – már nem befolyásolja a helyezést a kitöltése, attól még a tartalma mindenképp hatással van a helyezéseinkre – indirekt módon a az átkattintási arányokon keresztül. A meta description elkészítésekor érdemes ötletet meríteni az optimalizálni kívánt kifejezéshez kapcsolódó Google találatok leírásaiból, és ez alapján elkészíteni a sajátunkat. A fő kulcsszavunkat mindenképpen tartalmazza a leírás. Ha a kereső találatainak első 2-3 oldalát átfürkészve sem találunk számunkra megfelelő és releváns ötletet, akár az idegen nyelvű leírásokat is érdemes lehet végignézni.

Hogyan nézzen ki az URL?

A webcímünk, azaz URL-ünk a harmadik olyan elem, amelynek tartalmaznia kell a primary keyword-öt. A jó URL harmonizál az oldal címével (title), sőt sok esetben az a legkedvezőbb, ha ezek meg is egyeznek. Az URL elkészítésekor érdemes mellőzni a speciális karakterek használatát, mint például a kérdőjel, a felkiáltójel vagy az “&” jel.

Íme, ilyen egy rossz URL: https://alhconsulting.hu/blog_iras/?56=tartalommarketing

Példa jó URL-re: https://alhconsulting.hu/tartalommarketing/blog-iras/

Az URL-ben ezen kívül érdemes alulvonás helyett kötőjelet használni a szavak elválasztásához, mert így könnyebben olvashatóvá tesszük a szöveget, és a robotok is ezt preferálják.

Íme, itt egy példa rossz URL-re: https://alhconsulting.hu/category_marketing_blog/

Könnyebben olvasható az URL így: https://alhconsulting.hu/category-marketing-blog/

Milyen a jó címsor?

A keresőrobotok és a felhasználók számára a címsorok mutatják meg, hogy miről szól az adott tartalom. Általában elég, ha H1-es és H2-es tagekkel dolgozunk, a szöveget két szintnél mélyebben tagolni csak ritkán indokolt. A headingek meghatározása előtt érdemes megnézni, hogy a versenytársak milyen H1 és H2 tageket használnak, mert ilyen módon is nagyon jó ötleteket lehet gyűjteni. A SEO wireframe egy kivonata a készülő tartalomnak, amely a headingen kívül magába foglalja az elsődleges kulcsszót (primary keyword), a címet (title), az URL-t, a meta leírást (meta discription) illetve a képek címeit és leírásait (title, alt text).

Milyen az ideális kulcsszósűrűség?

A kulcsszósűrűség, azaz a keyword density egy-egy szó vagy kifejezés előfordulását mutatja meg százalékos arányban egy adott honlapon. Általában a 1-3% közé eső kulcsszósűrűség az ideális. A SEOBook.com-on van egy olyan elemző eszköz, amellyel le tudjuk ellenőrizni saját honlapunk kulcsszósűrűségét egy-egy adott kifejezésre.

Hogyan használjuk ki a linkelés nyújtotta lehetőségeket?

Az egymáshoz kapcsolódó, releváns tartalmak összelinkelése és a keyword-öt is tartalmazó anchor text nem csupán a külső SEO esetében használatos. Saját, egymáshoz kapcsolódó szövegeinket, írásainkat is összekapcsolhatjuk, egyik cikkben hivatkozhatunk a másikra. Lényeges kiemelni, hogy az on-site SEO szempontjából is sokkal hatékonyabb, ha a horgonyszövegek a kulcsszavakat tartalmazzák és nem pedig az „itt” vagy az „alábbi linken” kifejezéseket. Előbbi módon egy jó minőségű on-site linkprofilt is ki tudunk alakítani, ami egyértelmű jelzés a kereső számára, hogy mi milyen tartalmainkat tartjuk fontosnak, melyek érdemesek a jó helyezésekre. Természetesen ezt nem lehet túlzásba vinni, csak akkor van igazi értéke, ha az olvasó számára is hasznos.

Milyen tartalmakat szeret az algoritmus?

Az aktuálisabb tartalmakat jobbnak értékeli az algoritmus, ezért időnként, körülbelül 3-6 havonta érdemes frissíteni a régi cikkeket. Ilyenkor a megjelenés dátumát is módosíthatjuk. Ezzel az olvasók számára is jelezzük, hogy az írásaink naprakész információkat tartalmaznak. Természetesen ha nem figyelünk, ez visszafelé is elsülhet, mert ha mai dátummal írnánk egy cikket mondjuk a PageRank fontosságáról, az némiképp hiteltelen lenne, elvégre évekkel ezelőtt megszüntették a használatát.

A szövegek elkészítése során szóismétlés helyett célszerű szinonimákat használni. A Google a Latent Semantic Indexingnek (LSI) köszönhetően ugyanis már egyre inkább képes megállapítani, hogy mely szavak jelentése egyezik meg.

Ezenkívül azzal is elérhetünk minimális fejlődést, ha a törzsszövegekben a fő kulcsszót egyszer kiemeljük félkövérrel az első néhány előfordulás valamelyikében.

Az áttekintett best practice-eken kívül természetesen még sok más trükk is létezik az on-site SEO tökéletesítésére. De már azzal is jelentősen javulhatnak az eredményeink, ha a belső SEO tesztelése és az esetleges hibák javítása szakszerűen végbemegy.

Közzététel dátuma: