Belső linkek – Hogy kerülnek a Google találat alá

Mindenki tapasztalta, hogy bizonyos keresések esetén belső linkek (Sitelinks) jelennek meg a Google felületén az alábbi formában:

Belső linkek

A képen az látható, hogy nemcsak a kulcsszónak leginkább megfelelő oldalt, de azon belül aloldalakat is kidobott a Google. Ezeket webhelylinkeknek, avagy sitelinkeknek nevezzük, melyeknek angol megfelelőjük az Authority Sites. Ez utóbbi elnevezés találó, amennyiben a Google ténylegesen azokat az aloldalakat látja el webhelylinkekkel, melyeket valamilyen szempontból fontosnak tart. A Search Console súgója konkrétan ennyit árul el:

„A keresési eredményekben csak akkor jelenítünk meg a webhelyen belüli oldalakra mutató belső linkeket, ha azok hasznosak lehetnek a felhasználók számára.”

Mire jók a belső linkek?

Ebből még nem derül ki, pontosan melyek azok az esetek amikor a felhasználó számára hasznosak lehetnek a belső linkek. Segítünk: a Google javarészt akkor jelenít meg webhelylinkeket amikor a felhasználó egy konkrét oldalra keres. Akárcsak a fentebb idézett példában, ahol az ArtLED webáruházra kerestünk rá.

Mindebből az következik, hogy a cégeket reprezentáló kereséseket külön kategóriában kezeli a Google. A distinkció a valóságban persze nem ennyire szigorú, csupán arról van szó, hogy ha egy kifejezésre egy adott weboldal 80-95%-ban nyer átkattintást, akkor az webhelylinket is kap. Természetesen ez az arány szinte csak kifejezett cég- vagy márkanevek esetében valósul meg.

Fontos megjegyezni, hogy a webhelylinkek megállapítása automatikusan zajlik, ergo nincs sok beleszólásunk a konkrét végeredmény alakulásába.

De mi kell ahhoz, hogy egyáltalán kapjunk webhelylinket?

Összességében az a legfontosabb, hogy oldalunk jól strukturált, használható és átlátható menürendszerrel rendelkezzen.

„Rendszerünk elemzi webhelye hivatkozási struktúráját, és megkeresi azokat a hivatkozásokat, amelyek segítségével a felhasználók időt takaríthatnak meg, és gyorsan megtalálhatják a keresett információkat.”

Mivel a Google elsősorban a felhasználók oldalon belüli navigálását veszi figyelembe, nekünk is csak annyi a dolgunk, hogy könnyen kezelhető szerkezetet biztosítsunk. Ha ez megvan, nagy valószínűséggel megkapjuk a webhelylinkeket.

Természetesen mindezt nagyban befolyásolhatja, hogy egyáltalán milyen cég- vagy márkanévvel rendelkezünk. Itt is az az általános szabály, hogy minél speciálisabb elnevezést használunk, annál nagyobb az esélye annak, hogy megkapjuk a webhelylinkeket. Persze vannak kivételek, melyek erősítik a szabályt, gondoljunk csak az Apple cégre. Az Apple (alma) ugyan egy elég általános kifejezés, a cég mégis olyan átkattintási aránnyal bír, ami garantálja a webhelylinkek megjelenítését.

Közzététel dátuma: