Visszamutató linket eredményező módszerek

Közismert tény, hogy a kezdő keresőoptimalizálási szakemberek és start-upok a linkekre koncentrálnak. Ha egy versenyképes kulcsszó helyezését akarjuk növelni, fontos, hogy jól működő linket, sőt, linkek hálózatát hozzuk létre, viszont el kell kerülnünk a linkek vásárlását, illetve azokat a link farmokakat, amik alacsony minőségű oldalakat gyűjtenek.

Hogyan kezdjem megismerni a linket?

Az első kérdés, ami egy kezdő keresőoptimalizálási, vagyis SEO szakemberben felmerülhet, hogy hol találok linkeket?

Ha rákeresünk, csak néhány elterjedt taktikát fogunk találni, például, hogy írjunk hozzászólást egy kapcsolódó tartalomhoz, vagy hogyan vendégblogoljunk, ezek pedig mára már klisének számítanak, ezért nem mutatjuk be őket. Az idejétmúlt módszereket szintén nem fogjuk említeni, mert azok nincsenek összhangban a keresési algoritmusok legfrissebb változataival.

Néhány példa az idejétmúlt és kerülendő SEO-módszerekre:

  • soha ne írjunk spam-tartalmat egy csatolt vagy különálló honlapra
  • ne hozzunk létre spam-író botot, ami honlapok ezreire ír hozzászólásokat
  • ne publikáljunk olyan ingyenes WordPress-sablont, ami visszamutató linket tartalmaz a láblécben
  • soha ne vásároljunk linket, legalábbis privát bloghálózatoktól semmiképp
  • ha valamiért fizetni szeretnénk, az legyen eredeti tartalom
  • ne hozzunk létre olyan WordPress vagy Tumblr oldalt, ami csak a linkjeinket tartalmazza

Itt az ideje beszélni azokról a taktikákról, amik működnek!

1. Használjuk ki a Google Plus-ban rejlő lehetőségeket!

Bár kevésbé népszerű, mint azelőtt, a Google Plus hihetetlen lehetőségeket rejt a SEO szakemberek számára! Ez a „Story” rész, ami az „About” rész alatt található. Ezen a területen do-follow linkeket, vagyis olyan linkeket hozhatunk létre, ami a Google botot arra utasítja, hogy a hasonló linkek helyett ezt vegye figyelembe a keresőmotor oldalunkra vonatkozó találatainak helyezésekor. Horgonyszöveg alkalmazásával mind a Profil mind a Page oldalon létrehozhatunk ilyen linkeket.

2. Higgyünk az ajánlások erejében!

Az ajánlások és referenciák elengedhetetlen részei a főoldalnak, hiszen ezekkel könnyen bizalmi kapcsolatot építhetünk ki a vásárlóval, ezért érdemes kihasználni a lehetőséget.

Vizsgáljuk meg a vásárlókat és az oldalaikat, nézzük meg, hogy használnak-e ajánlásokat. Azokkal dolgozzunk, akik használják ezt a módszert az oldalukon és keressük fel őket. Kérjük meg őket, hogy adják hozzá a mi linkünket a listájukhoz, így megbízható visszamutató linket kapunk.

3. Használjuk a Quora-t

A Quora a legjobb fórum az interneten és sokan használják a személyes brandjük és megítélésük kiépítésére, emellett pedig rengeteg ember követi és használja az oldalt, ezért olyan lehetőség, amit mindenképpen érdemes kihasználni.

A lényeg, hogy segítsünk a felhasználóknak az oldalon, például regisztrálhatjuk az oldalunkat és megválaszolhatunk minden egyes releváns kérdést. Azokat a linkeket pedig, amiket a válaszoknál használunk, nyugodtan választhatjuk olyan kiemelt minőségű oldalakról, mint a Quora, így máris létrehoztunk egy ránk mutató linket.

4. Kövessük figyelemmel a kulcsszavainkat

Mindig figyeljük az általunk kiválasztott kulcsszavak értékeléseit. Erre használhatjuk a SEMrush „Brand Monitoring” eszközét, amivel megnézhetjük, hogy mely más oldalak használnak hasonló kulcsszót és megkérhetjük őket, hogy adják hozzá az oldalunkat a linkjeikhez.

5. A Slideshare fontosabb lesz, mint várnánk

Azok a hírek, amiket a Slideshare-en publikálunk, elérhetik a százezres mennyiséget is és minden új elért felhasználó segít a tartalmunk továbbításában, ez pedig közvetve, de linket hoz létre.

Amikor megosztunk valamit a Slideshare-en, fontos, hogy PDF-ként tegyük, valamint ne felejtsünk el linkeket mellékelni az eredeti tartalomhoz vagy prezentációhoz.

6. Az infografikák továbbra is népszerűek

Bár sokszor bonyolult lehet, az infografikák készítése manapság elengedhetetlen a kiváló minőségű tartalmak létrehozásakor, ezen felül azt is megkönnyíti, hogy más blogokon publikáljunk.

Ha mi magunk nem értünk az infografika készítéshez, nagyon egyszerű szakembereket találni, de mi magunk is megpróbálkozhatunk néhány egyszerűbb drag-and-drop típusú programmal.

7. A Wikipedia a legjobb barátunk

A publikált tartalmunk vagy tudósításunk, ami értékes információt, kutatást vagy új adatot mutat be hasznos forrás lehet a Wikipedián. A szakterületünk vizsgálata, a kapcsolódó tartalmak idézése vagy ahhoz való kapcsolódás kevés, de annál értékesebb visszamutató linket jelenthet.

Még hasznosabb, ha Wikipedia-szerkesztővé válunk, vagy jó kapcsolatban vagyunk egy szerkesztővel.

10. Szervezzünk vetélkedőt

Válasszunk ki egy témát a szakterületünkről és szervezzünk versenyt a témával a középpontban! Kérjünk fel bloggereket kapcsolódó bejegyzések írására, így, ha jól hirdetjük a tartalmukat, sok hasznos linket nyerhetünk.

11. Tegyünk közzé kisebb eszközöket

Érdemes olyan eszközöket közzétenni, amik valahogyan kapcsolódnak az oldalunk fő témájához. Ilyen hasznos eszköz lehet a SEMrush „BeRush” vagy a „SEOquake” nevű eszköz, ezekkel egy cég dolgozói számára lehetőség nyílik, hogy bemutatkozzanak, illetve növeljék a produktivitásukat.

Ezek és hasonló eszközök tágítják az ismereteinket, segítenek megtartani az állandó közönségünket és olyan helyekről hozhatnak linkeket, amelyekre eddig nem is gondoltunk.

Közzététel dátuma: