Vendégblogolás előnyei miért fontosak a vendégposztok

Néhány tartalommarketing szakember talán észre sem vette, de van egy szinte kihasználatlan lehetőség egy karnyújtásnyira. És itt nem a keresőoptimalizálásra vagy a fizetett hirdetésekre gondolunk: ezek a vendégblogolás előnyei.

A múltban a vendégposzt a blogokon azt jelentette, hogy egy gyorsan összedobott, rövidke cikk elejére írtuk a nevünket és posztoltuk valahova. Ma viszont a vendégposztokkal gyorsan és egyszerűen érhetünk el online sikereket és növelhetjük a forgalmunkat, amennyiben jól használjuk a médiumot.

A vendégblogolás előnyei: miért menők a vendégposztok?

Először is, a szakmában elismert személyek is gyakran írnak vendégposztokat. Ha olyanok, mint Neil Patel hasznosnak találják a módszert, érdemes nekünk is kipróbálni! Patel havonta néhány ilyen bejegyzést ír és elmondása szerint kevés energiával jelentős anyagi megtérülés érhető el így. Ehhez persze az is kell, hogy megfelelően célozzuk be a bejegyzés árát, hiszen egy jó vendégposzt minden résztvevőnek jelentős forgalomnövekedést hozhat, ezért jó, ha a mi szolgáltatásunk is megtérül.

Vessünk egy pillantást a vendégblogolásra és hogy mi kell ahhoz, hogy sikeresek legyünk benne.

Miért rosszhírűek a vendégposztok és miért ne engedjük, hogy ez eltántorítson minket?

Korábban sokan hangoztatták, hogy a vendégposztok a keresőoptimalizálás hanyatlását jelentik, mert kihasználja a keresőmotorok rendszerét. Ez részben igaz, azonban ma már nem mennyiségi alapon jönnek létre a vendégposztok, hanem a minőség szem előtt tartásával.

A sikeres poszt virális, esetleg inspiráló, olyan szöveg, amin keresztül megcsillanthatjuk a tudásunkat. A honlapok nem mindenkit kérnek fel vendégposzt írására, valószínűbb, hogy nekünk kell őket felkeresni és prezentálni, hogy miről szeretnénk írni. Ha láthatóan nem érezzük teljesen magunkénak a témát, ők sem fognak érdeklődni az ötletünk iránt. És persze akkor sem fognak kapkodni utánunk a menő és elismert blogok, ha a mi saját blogunk hemzseg a helyesírási hibáktól vagy olyan tartalmat jelenít meg, ami egyértelműen nem a sajátunk.

A minőség tehát a legfontosabb eleme annak, hogy sikeres vendégposztot írjunk.

Hogyan használhatók ki sikeresen a vendégblogolás előnyei?

Ahogy mondtuk, a vendégblogolás nagyon erőteljes és hatékony módszer lehet. Érdekes és minőségi tartalommal anyagi ráfordítás nélkül hozhatunk létre forgalmat a blogunkon, illetve jó helyezést a keresők találatai között. Nincs szükség pénzre, de annál fontosabb a befektetett idő és energia.

A vendégposztok lényege, hogy a cégünket több platformon is bemutassuk. Ha egy elismert oldalon, akár valamelyik nagy múltú újság online felületén publikálunk, azzal ráirányítjuk a figyelmet a saját oldalunkra, így jelentősen növeljük a forgalmunkat. A minőség persze itt még fontosabb, hiszen egy jó bejegyzéssel akár hosszútávú partneri viszonyt is kialakíthatunk, ezzel is növelve a saját blogunk elismertségét.

Kétségtelen, hogy a vendégblogolás jól működik és a befektetett tőke és energia többszörösen megtérül.

Most, hogy láttuk, mennyire hasznos is a vendégblogolás, ideje átnézni, hogy mi kell ahhoz, hogy valóban jól csináljuk és teljes mértékben ki legyenek használva a vendégblogolás előnyei.

Hogyan vendégblogoljunk?

1. lépés

A megfelelő vendégposzt felület felkutatása és megközelítése

Nem elég, ha írunk egy posztot és elküldjük valamelyik honlapnak. Ehelyett fontos tudnunk, hogy hogyan terjesszük a védjegyünket és biztosítsuk, hogy a megfelelő blogok a jövőben is publikálják a posztunkat.

Keressük fel a leginkább témába vágó blogokat

Ha a célunk, hogy a blogunk és nevünk kikerüljön az online felületre, azt is szem előtt kell tartanunk, hogy a megfelelő oldallal kerüljünk kapcsolatba.

A választásban a következő kritériumok segíthetnek:

  • hasonló területen tevékenykedik
  • olyan közönséggel rendelkezik, ami érdeklődik a témánk iránt
  • a blog tulajdonosa aktív a közösségi médiában
  • a blog hosszútávon fenntartja az olvasók érdeklődését

Hasznos, ha a blog elismert tekintélynek számít a területen, hiszen nem akarjuk, hogy olyan oldalakkal társítsák a nevünket, amik nem jelentetnek meg minőségi tartalmat. Az is jó taktika, ha utánanézünk, hogy a terület vezető személyiségei milyen online jelenléttel rendelkeznek, hiszen az ő módszerükből is tanulhatunk, például, ha tudjuk, hogy hol jelennek meg bejegyzéseik, valószínűsíthető, hogy azon a felületen a mi bejegyzésünk is érdeklődést vált ki.

Végezetül, ne keressünk fel olyan oldalakat, ahol nem hivatkoznak pontosan a szerzőre. A hivatkozásnál mindig legyen ott a szerző neve, fényképe és egy egyértelmű link a saját oldalához. Néhány szerző számára a hiányos hivatkozás is működhet, de sok esetben a forgalom bánja, ha nem megfelelően jelenünk meg a vendégposzt hivatkozásában.

Hogyan rakjuk össze a tökéletes javaslatot és hova küldjük el?

Nem elég, ha küldünk egy e-mailt az egyedi témajavaslatunkkal, fontos, hogy egy részletes javaslatot tegyünk a kivitelezést illetően.

Először is tájékozódjunk a honlap tartalmát és blogjait illetően. Érdemes utánanézni, hogy publikáltak-e vendégposztot hasonló témában, így láthatjuk, hogy általában milyen írásokat fogadnak el. Ezenfelül nézzük át a legnépszerűbb cikkeiket is.

Ha az oldal tartalma nem egyezik meg a mi területünkkel, nem érdemes az oldalra vendégposztot írni. Minél szélesebb körű közönséget szeretnénk elérni, de az is fontos, hogy ez a közönség érdeklődjön a téma iránt. Így használhatók ki a leghatékonyabban a vendégblogolás előnyei.

Gondoljunk a blogra személyként, ne honlapként

A célunk, hogy az oldalon publikáljunk, de az is fontos, hogy kapcsolatot hozzunk létre az emberrel. Egy honlapra gondolhatunk úgy, mint egy blogra vagy egy lehetőségre, hogy megnöveljük a forgalmunkat, de tulajdonképpen kapcsolatot hozunk létre egy emberrel. Olyan munka-kapcsolatot, aminek segítségével együtt tudunk működni és biztosítjuk, hogy a javaslatainkat könnyebben elfogadják a jövőben.

Vegyük fel a kapcsolatot a szerkesztővel, ne egy általános kapcsolatfelvételi űrlappal

Fontos, hogy kapcsolatot alakítsunk ki az emberekkel a honlap mögött. Rengeteg űrlapot tölthetünk ki, de emberi kapcsolatok nélkül nem jutunk messzire. A legjobb, ha egy szerkesztővel, tartalom-manager-rel, vagy néhány esetben a honlap tulajdonosával vesszük fel a kapcsolatot, így közvetlenül juttathatjuk el a javaslatunkat a vendégposztot illetően.

Hogy találjuk meg ezeket az embereket?

Mi sem egyszerűbb, elég a közösségi média felé fordulni. A legtöbb médiaszemélyiség aktív a közösségi oldalakon, így egy egyszerű kereséssel megtalálhatjuk őket.

Ezenfelül a Google is hasznos eszköz lehet. Ha megtaláltuk a honlap tartalomfelelősét, elég egy e-mailben megkeresni őket a javaslatunkkal.

Ha ezek a módszerek nem hoznak megoldást, érdemes megnézni a honlap „Rólunk” vagy „Kapcsolat” aloldalát és kideríteni, hogy ki a felelős szerkesztő vagy tartalom-manager. Amennyiben a honlapon keresztük közvetlenül felvehetjük a kapcsolatot, egyszerű a dolgunk, ha nem, akkor is megszereztük azon személyek nevét, akiket fel kell keresnünk, ebben az esetben visszatérhetünk a közösségi médián való kereséshez.

A lényeg, hogy mindenképpen személyesen keressük meg őket, ne egy letölthető űrlap útján.

Ha tisztában vagyunk azzal, hogy általában milyen tartalmat publikálnak, előállhatunk a javaslatainkkal.

Tippek a sikeres javaslathoz:

  • ismerjük az oldal közönségét. Ha főleg fogyasztókhoz jut el a bejegyzésünk, írjunk olyasmiről, ami érdekli őket
  • tudjuk, hogy milyen típusú bejegyzéseket kedvel az oldal, például tippek, listák vagy esettanulmányok
  • nézzünk utána, hogy kik írnak vendégposztokat az oldalra és tájékozódjunk az ő munkásságukról
  • olvassuk el az oldal irányelveit. Ha a javaslatunk nagymértékben eltér ezektől az irányelvektől, könnyen válasz nélkül maradunk
  • ne legyünk túl általánosak a javaslatban. Próbáljuk meg minél színesebben, esetleg humorosan bemutatni a témánkat, olyan hangnemben, ahogy a blogunkon is írunk
  • vázoljuk fel, hogy milyen blogot írunk, milyenek vagyunk és milyen terméket kínálunk. Fontos megadni nekik azt a rálátást, ami alapján eldönthetik, hogy akarnak-e velünk együttműködni

2. lépés

A győztes vendégblog írása

Végre megtettük a javaslatunkat és el is fogadták azt, ideje megírni a bejegyzést!

Az érdekes ötletünk önmagában nem elég, le is kell szállítanunk a posztot. Íme néhány ötlet a tökéletes vendégposzt megírásához, hogy mindenki által élvezhetők legyenek a vendégblogolás előnyei.

Ne féljünk mélyre ásni

Ezen a ponton már nem elég, ha felületes tartalmat hozunk létre, ássunk mélyebbre és bizonyítsuk be, hogy az írásunk részletes és hasznos. Mivel szakértőként írunk a honlapra, nem engedhetjük meg magunknak, hogy félinformációkat osszunk meg, fontos, hogy megmutassuk a hozzáértésünket. Fontos, hogy szakmaiak legyünk, kerüljük az általánosságokat és szlenget. Nem kell lemondanunk az egyéni stílusunkról, de érdemes azt az oldal stílusához igazítani.

Tippek a megalapozott íráshoz:

  • keressünk statisztikákat, amik kapcsolódnak a témánkhoz és alátámasztják a kijelentéseinket. Bizonyosodjunk meg róla, hogy a forrás elismert és az eredeti, nem a forrást megvitató oldal
  • ne feltételezzük, hogy az olvasó laikus. Ha egy szakmailag elismert lapnak írunk, valószínű, hogy az olvasók tisztában vannak az alapokkal, ezért érdemes az egész terület felvázolása helyett belemenni a részletekbe
  • legyen egy ötletünk, amit később kibonthatunk. Nincs olyan téma, amit ne lehetne a végletekig kivesézni

Koncentráljunk a lista-szerű bejegyzésekre

A lista-szerű bejegyzések nagyobb valószínűséggel térülnek meg, amellett pedig az olvasó számára is könnyebben fogyaszthatók. Hiába írunk kifejezetten szakmai oldalra, az olvasóknak nem feltétlenül lesz idejük több bekezdést átolvasni, ezért egyszerűbb, ha a mondanivalót több pontra bontjuk. Nem kell általánosítanunk, elég, ha a következő irányelveket követjük:

  • olyan megközelítést alkalmazzunk, ami illik a témához
  • legyünk egyediek és vállaljunk kockázatot
  • hagyjunk lehetőséget a témával részletesebben foglalkozó írásokra való hivatkozásoknak
  • minden ponthoz mellékeljünk könnyen érthető példát
  • miután elkészültünk a pontokkal, számozzuk meg őket
  • gyűjtsük az egyes pontokat kategóriákba
  • tartsuk meg a lista logikai sorrendjét

Olyan címet válasszunk, amire az emberek keresnek

Mindenképpen olyan címre van szükségünk, ami forgalmat generál, ezért érdemes olyasmit választani, ami vicces vagy vonzó.

Hasznos lehet olyan programokat használni, mint az Advanced Marketing Institute elemzője, így gyorsan kideríthetjük, hogy a címünk valószínűsíthetően egybevág-e a fogyasztó igényeivel és érzelmeivel.

Irányítsuk az olvasókat a nekünk kedvező kivezetőhöz, ne a főoldalunkra

Ha például feliratkozókat szeretnénk, az oldalunkra mutató link a feliratkozás oldalra vezessen. Ha terméket akarunk népszerűsíteni, akkor a webshopra. Ezzel megkönnyítjük az olvasó dolgát, hiszen nem kell keresgélni a főoldalon, ha információt akar szerezni. Ez a módszer számunkra is kedvezőbb, mivel a vendégposztunk célja a szélesebb körű ismertség megszerzése és így a forgalom növelése.

Válaszoljunk a hozzászólásokra a blogunkon

A poszt megírása után ne hagyjuk el teljesen a blogot, amire írtunk, ehelyett időnként látogassunk el rá és ellenőrizzük a hozzászólásokat.

Ha aktívak maradunk a vendégblogon, sokkal valószínűbb, hogy növeljük a forgalmat, hiszen az olvasó választ vár egy kérdésre, aminek megválaszolásával a többi olvasóval is bizalmat építünk ki, így ők is nagyobb valószínűséggel tesznek fel kérdéseket.

Alapozzuk meg az elismertségünket és élvezzük, ahogy a vendégblogolás előnyei megtérülnek

Ezekkel a tippekkel felvértezve elkezdhetjük a saját javaslatunk kidolgozását és jövőbeni publikálását.

Ne feledjük, hogy mindig szakmailag elismert honlapot válasszunk és a saját hangnemünket mutassuk be. A munkánk és a javaslattétel során is fontos, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, ami őszinte és minket jellemez.

Egy emlékezetes és egyéni vendégposzt rengeteg lehetőséget teremt a jövőre nézve, gyümölcsöző együttműködéseket és bevétel növekedést várhatunk tőle. Épp ezért mindenképp érdemes kihasználni a vendégblogolás előnyei adta lehetőségeket.

Közzététel dátuma: