Tökéletes főcím tizenkét tipp a sikerhez

A tökéletes főcím nyomában

A tökéletes főcím megtalálása nem mindig egyszerű feladat. Márpedig gyakran ez dönti el, hogy csak kósza klikkeléseket nyerünk, vagy valóban aktivizálható közönséget. Mindenki ismeri az idegőrlő érzést, amikor az ember képtelen igazán ütős címet adni bejegyzésének, amin alkalmasint órákat dolgozott. Ebben a bejegyzésben összeszedtünk 12 tippet, melyek egészen biztosan segítenek a vajúdásban.

1. Koncentráljunk a kulcsszavakra

Ha valaki a klasszikus újságírás világából érkezik, könnyen érezheti úgy, hogy az online marketing sajátos játékszabályai elnyomják kreativitását. Valóban, a legtöbb esetben több eredményt hoz a megfelelő kulcsszavakkal ellátott cím, mint egy elgondolkodtató, játékos és kreatív megoldás. Ezek olyan keretek, amiket lehet, de nem érdemes átlépni. Akármilyen frappáns címmel is láttuk el bejegyzésünk, ha senki nem találja meg. Érdemesebb tehát kihívásként tekinteni a feladatra. Kreatív erőpróbának az sem utolsó, ha az esztétikai és SEO szempontok között egyensúlyozva kutatunk a tökéletes főcím után, melyek tartalmazzák legfontosabb kulcsszavaink valamelyikét, mégis kitűnnek a tömegből.

2. Hashtag és Emoji

Egy találó és kellő mértékben populáris hashtag sokat segíthet abban, hogy az általunk előállított tartalmat azok is megtalálják, akik még nincsenek hozzánk becsatornázva. Érdemes tehát figyelemmel kísérni, milyen trendek uralkodnak aktuálisan, amihez remek eszköz lehet például a hashtagify.me oldal.

A különböző emotikonok hasonlóan jó hatással lehetnek megnyitási arányainkra. Attól pedig nem kell félnünk, hogy a kevéssé formális megjelenés elriasztja az olvasók egy részét. Egészen komoly médiumok is gyakran nyúlnak hasonló eszközökhöz, igen jó eredmények mellett.

3. Több címet a kalapba!

A legnagyobb online szerkesztőségek rendre több címet írnak egy konkrét tartalomhoz. Ha sikerült összeszedni néhány alternatívát, már könnyebb is a válogatás.

4. A kevesebb néha több

Nem kell mindig túlgondolni. Gyakran egy rövidebb, lényegre törő cím több eredményt szállít, mint egy barokkos felütés.

5. Idézetek

Jó figyelemfelkeltő eszköz, ha egy a témában meghatározó személyiség szavaival címkézzük fel tartalmunkat. Azonban gyakran adódnak olyan szituációk, melyekben nagyon szeretnénk egy idézetet ilyen módon kiemelni, az eredeti szöveg hossza nem teszi lehetővé azt. Ezekben az esetekben bátran szerkesszük meg a felhasználni szánt szöveget, persze csak úgy, hogy az eredeti tartalomhoz hű legyen. A kevéssé fontos, kitöltő mondatrészeket elhagyhatjuk, de okvetlen jelezzük a lefaragás helyét.

6. Statisztikák

Ha az elkészült cikk vagy bejegyzés tartalmaz fontos statisztikákat, érdemes azokból ízelítőt adni, akár már a címben is. Ha a számok közt találunk olyat, ami meghökkentő, váratlan vagy szélsőséges, könnyen felkorbácsolhatjuk az olvasó érdeklődését, miközben azt is kifejeztük milyen témára számíthat.

7. Kettőspont: két cím egy áráért!

A kettőspont az a varászlatos írásjel, melynek használatával kifejezhetünk olyan bonyolultabb összefüggéseket, melyeket amúgy csak több mondat segítségével tudnánk. Ez az alcím magáért beszél…

8. Induljunk ki magunkból

Próbáljunk olvasóként gondolkodni. Ha egy cím vagy szófordulat nekünk sem kelti fel az érdeklődését, más sem fog rá kattintani.

9. Figyeljük versenytársainkat

Konkurenciánk követése az egyik legjobb mód arra, hogy tanuljunk és új ötleteket szerezzünk. Ne másoljunk, de ismerjük fel azokat a motívumokat, amik jól működnek és ültessük át saját gyakorlatunkba.

10. Felszólítás

Az emberek automatikusan máshogy reagálnak azokra az üzenetekre, melyek valamilyen direkt felszólítást intéznek feléjük. Azok a címek, amik valamilyen aktivitásra hívják az olvasókat, garantáltan jobban teljesítenek.

11. Kérdések

Hasonló vonatkozik a kérdésekre. Fogalmazzuk meg magunknak pontosan milyen kérdésekre nyújt választ bejegyzésünk, ezek közül a legáltalánosabb vagy legfontosabb ki is adhatja a címet.

12. Számok

Azok a címek, melyek valamilyen számot tartalmaznak, jobban teljesítenek. Ezzel kapcsolatban két dolgot érdemes megjegyezni. Egyfelől a tankönyv szerint egy becsületes újságíró betűzve írja le a számokat. Az online világ persze gyakran karakterszámban határozza meg mondandónk lehetséges hosszát, így bocsánatos bűn a numerikus megoldás. Másfelől, nem tudni pontosan miért, de több kutatás is kimutatta, hogy a páratlan számok valamiért jobban vonzzák a figyelmet mint a párosak.

Közzététel dátuma: