Technikai SEO, avagy az ideális tér keresőrobotoknak

A technikai SEO a keresőoptimalizálás alapját jelenti. Feladatunk, hogy olyan környezetet biztosítsunk a keresőrobotok számára, ami lehetővé teszi az adatok feltérképezését, az információk gyűjtését, feldolgozását és rendszerezését. A keresőoptimalizálási munkát a technikai SEO-val szokás elkezdeni. Egy jól felépített technikai környezet előfeltétele az oldalunk indexálhatóságának. Az algoritmus ezáltal tudja értelmezni az on-page SEO elemeket és a tartalmainkat. Ebben a bejegyzésben a weblap technikai beállításaival foglalkozunk. Azt tekintjük át kérdések és válaszok formájában, hogy hogyan alakítsunk ki optimális teret a keresőrobotok számára.

Kinek a feladata legyen a technikai SEO?

Egy projekt kezdetén el kell döntenünk, hogy mi magunk végezzük el a technikai SEO munkát, vagy külső szakértőre bízzuk. Ez egy önálló, viszonylag komplex szakterület, ahol nagyon sok elemet kell helyesen beállítani. Ezért még ha úgy is döntünk, hogy magunknak csináljuk meg, akkor is érdemes szakértővel leellenőriztetni a végén. Az egyszerűbb oldalak esetében ez akár már egy óra alatt is elvégezhető. Ha egyedi oldalról van szó, akkor ez valószínűleg több időt fog igénybe venni. Nem szabad elfelejteni, hogy a technikai SEO-n nagyon sok múlik. Ha az oldalunk tartalmát egy rossz beállítás miatt nem tudják feltérképezni a keresőrobotok, akkor az nem jelenik meg a találati listán. Például ha a noindex és nofollow a fejlesztés után nem lesz átírva, ami meglepően gyakran előfordul.

Milyen eszközöket használjunk?

Aki jól kiismeri magát az online SEO eszközök világában, és úgy dönt, hogy maga végzi el a technikai beállításokat, annak a különböző CMS rendszerek (Content Management System) és pluginok sokat segíthetnek a keresőbarát oldalak kialakításában. Az egyik legnépszerűbb CMS rendszer a WordPress. Ez rugalmas, könnyen személyre szabható és rendkívül keresőbarát oldalak kialakítására alkalmas.

A WordPressel való munkához rengeteg keresőoptimalizálást elősegítő bővítményt használhatunk. Ezek elvégzik helyettünk a SEO munka egy részét, ezáltal sok időt megspórolhatunk. Az egyik leghasznosabb bővítmény a Yoast SEO plugin. Ezt elsősorban arra használhatjuk, hogy leellenőrizzük a szövegeink keresőoptimalizáltságát. Cikk írás közben elég csak megadnunk a kívánt kulcsszót és máris láthatjuk, hogy melyek SEO szempontból az erősebb és a gyengébb részek. Sőt, javaslatokat is kapunk a változtatásra. A Yoast SEO pluginnak számos egyéb előnyös funkciója is van. Például automatikusan legenerálja az XML oldaltérképet és azt is beállíthatjuk, hogy hogyan nézzen ki az oldalunk keresési találata a Google találati listában.

Milyen időközönként kell foglalkozni a technikai SEO-val?

Ez nagymértékben függ attól, hogy mennyire jól építjük fel az oldalunkat. Hiszen a technikai SEO nagyrészt sitebuild kérdés. Ha egyszer rászánjuk a szükséges időt, pénzt és energiát, és jó alapokat teremtünk, akkor 1-2 évig is kiválóan működik úgy a rendszer, hogy egyáltalán nem kell foglalkoznunk vele. Ez persze csak ökölszabály. Hiszen a SEO egy annyira gyorsan változó terület, hogy a mai napig havonta jönnek újabbnál újabb elvárások, amiknek meg kell felelnünk az oldalainkkal.

Hogyan ellenőrizhetjük le, hogy mennyire jó az oldal technikai felépítése?

A Google Pagespeed Insights szolgáltatással három lényegi szempontból is tesztelhetjük az oldalunk teljesítményét. Ezzel az eszközzel elemezhetjük, hogy az oldalunk mennyire gyors, illetve megmutatja azt is, hogy mennyire mobilbarát és hogy milyen a felhasználói élmény.

A mobil eszközökre való optimalizálásra érdemes kiemelt figyelmet fordítani. Hiszen a médiafogyasztási szokások egyre inkább ebbe az irányba tolódnak el. A keresések fele mára mobil eszközökön történik. Így mind kreativitás, mind anyagi ráfordítás szempontjából elengedhetetlen, hogy kiemelt figyelmet fordítsunk erre a szegmensre.

A Google Pagespeed Insights a fentebb említett mindhárom kategóriát színekkel és számokkal is kiértékeli. Technikai SEO szempontból törekedni kell arra, hogy jobbak legyünk a versenytársaknál, ahogyan arról már az on-site SEO-ról megjelent írásunkban is szó volt. A Google Pagespeed Insights arra is jó megoldást jelenthet, ha a konkurencia oldalait szeretnénk megvizsgálni. Az eredményeket pedig összevetni a saját oldalunkra kapott értékeléssel.

Közzététel dátuma: