Tartalommarketing hatékony használata

A tartalommarketing (content marketing) lényege dióhéjban az, hogy célpiacunk érdeklődésének megfelelő, jó minőségű, releváns tartalmainkkal fokozzuk az üzleti eredményeinket. De milyen a jó tartalom? Mely tartalomtípusokkal milyen célok érhetők el? Mit kell tenni, hogy a tartalommarketing hatékony legyen? Mutatjuk.

A jó tartalom minden esetben a fogyasztó igényeit szolgálja ki, és alapvetően négy célja lehet: szórakoztatni, edukálni, meggyőzni és konvertálni. Hogy mikor, milyen tartalomtípust érdemes választanunk, az attól függ, hogy éppen mit szeretnénk elérni e célok közül. Ha elsősorban szórakoztatni szeretnénk, akkor közvetlenül a potenciális olvasóink érzéseire kell hatni, ehhez akár egy jó játék, akár egy verseny remek választás lehet. Ha az edukációra akarunk összpontosítani, akkor inkább használjunk blogot, vagy készítsünk egy releváns webinárt. Pozitív vásárlói véleményekkel és referenciákkal meggyőzőbbek lehetünk, egy kalkulátorral vagy egy ütős termékdemóval pedig már sokkal inkább a konvertálásra tudjuk fektetni a hangsúlyt.

Mitől lehet a tartalom 10x olyan ütős, mint a konkurenciáé?

Az angol szakirodalomban az igazán minőségi, jól felépített tartalmakat 10x contentnek hívják. Az elnevezés arra utal, hogy a tartalmak az adott témában tízszer olyan jók, mint a hasonlóak, mert:

  • megbízhatóak és releváns információt közvetítenek
  • érdekesebben vannak megfogalmazva
  • rendszerezettebbekv
  • átláthatóbbak, jobban vannak tördelve
  • dizájnosabbak
  • részletesebbek, hosszabbak
  • egyediek, olyan információt tartalmaznak, amit a többi nem
  • frissebbek, nagyobb az aktualitásuk

A tartalom milyensége azért kiemelten fontos, mert a fogyasztó fejben összekapcsolja a jó tartalmat a készítőjével. Ha pozitív a benyomás, jó vélemény alakul ki benne az adott vállalatról, ez pedig megkönnyíti a vásárlási döntés meghozatalát.

Hogyan biztosítsuk, hogy látogassák a tartalmainkat?

A content marketing összetett tevékenység, amely a tartalomtervezéstől a szövegíráson át a dizájnolásig sok mindent magába foglal. S ha tartalmunk végre elkészül, még azzal sincs vége a folyamatnak, hiszen valahogy el is kell tudni juttatni a célközönséghez. A világ legkirályabb contentje sem ér semmit, ha nem olvassák el a potenciális fogyasztóink, akkor csak feleslegesen pazaroljuk a pénzünket és az energiánkat.

A keresőoptimalizálás az egyik legjobb megoldást kínálja tartalmaink biztos látogatottságának megteremtéséhez, akár hosszú távon is, vagyis segít, hogy a tartalommarketing hatékony legyen. Nagy előnye, hogy költséghatékonyan képes látogatókat hozni az oldalra, hiszen ha egyszer legyártjuk a jól optimalizált tartalmat, onnantól kezdve már nem kell pluszban fizetnünk érte. Ráadásul a hirdetésekkel szemben ez a megoldás sokkal inkább célzott közönséget garantál.

Tartalommarketing hatékony fokozása

Egy tartalmat úgy tudunk sikeresen optimalizálni, ha először alaposan átgondoljuk, hogy a potenciális vásárlók milyen kifejezésekre, kérdésekre fognak rákeresni a Google-ben. Vagyis az első lépés a kulcsszókutatás. Ha megtaláltuk ezeket, akkor pedig minél jobban be kell építeni őket a tartalmakba. A munka gyümölcse pedig számokban is remekül lekövethető lesz.

Viszonyításképpen: egy oldalt akkor tekintünk sikeresnek keresőoptimalizálás szempontjából, ha egy év alatt legalább a forgalom felét biztosítani tudják az organikus találatokból érkező látogatók.

Közzététel dátuma: