Tartalom alapú marketing 15 különböző iparágban

Akár most kezdünk bele a tartalom alapú marketing stratégiába, akár ismerős már számunkra a terep, kihívást jelenthet annak meghatározása, hogy milyen is a valóban sikeres kampány.

Az elvárásaink formálása annak tükrében, hogy az iparág, amelyben jelen vagyunk mit érhet el tartalommal, elsődleges. Például, ha olyan széles körben kedvelt témában hozunk létre tartalmat, mint az utazás, valószínűbb, hogy nagyobb érdeklődésre tarthatunk számot, mint egy szoftverrel foglalkozó cég.

Mennyire érdemes tehát magasra helyezni a lécet az ágazatunkban?

A tartalmak teljesítményét érdemes az ágazatokra lebontva vizsgálni. Ezek általában a következők:

  • Egészség és fitness
  • Utazás
  • Oktatás
  • Szórakoztatás
  • Drogok és alkohol
  • Politika, biztonság és bűnözés
  • Szex és kapcsolatok
  • Üzlet és pénzügy
  • Tudomány
  • Technológia
  • Sportok
  • Autóipar
  • Otthon és kert
  • Háziállatok
  • Divat

Emellett fontos vizsgálni az egyes cégek befektetését a kampányokba, így a hirdetések számát és a közösségi média jelenlétet, valamint a tartalmak sajátosságait is.

A tartalom alapú marketing teljesítménye ágazatok szerint

A hirdetések és a közösségi média jelenlét jelentősen változik az egyes ágazatok között. Az alábbi ábrán egy átlagos kampány adatai láthatók iparágakra lebontva.

tartalom alapú marketing

Ahogy látható, az Egészség és fitness témájában megjelenő tartalmak hozták a legnagyobb forgalmat, itt működik leghatékonyabban a tartalom alapú marketing. Ezt követte a Drogok és alkohol, majd az Utazás. Ezek az ágazatok kétségtelenül azért teljesítettek kiemelkedően, mert a szélesebb közönség számára érdekes témákról van szó, a népesség nagy része számára vonzók, emiatt könnyebb felkelteni a kiadók és egy eltérő közönség figyelmét az ilyen témájú tartalmakkal.

A valamivel korlátozottabb érdeklődésre számot tartó ágazatok, mint az Autóipar és a Divat, értelemszerűen kisebb sikereket értek el, feltehetően az érdeklődő közönség kisebb mérete miatt, ezért a kiadók és a szélesebb közönség figyelmét is nehezebb megragadni ezekben az ágazatokban.

Melyik tartalom típus a leghatékonyabb az egyes iparágakban?

A tapasztalat szerint egyes tartalom-formátumok és adatforrások hatékonyabbak a szűkebb közönséget vonzó ágazatokban, ezeket a következő pontok mutatják be részletesebben.

Autóipar

Az autóipar számára készített kampányokban különösen hasznosnak bizonyulhat a közösségi médiáról származó adatokra épített stratégia. Ezek az adatok azt mutatják meg, hogy a közönséget érdekelte, hogy mások milyen módon beszélnek a saját autójukról online, emiatt egy sikeres autóipari kampányban fontos lehet felhasználni ezeket az adatokat.

tartalom alapú marketing

Üzlet és pénzügy

Az emberek természetüknél fognak érdeklődnek mások vagyona iránt, ezért ebben az ágazatban a leghasznosabb stratégiai eszköz az a tartalom, ami listákat és összehasonlításokat jelenít meg.

tartalom alapú marketing

Drogok és alkohol

A már meglévő adathalmazok közötti összefüggések és történetek megosztása népszerűnek bizonyult ebben az iparágban, ezért a kampányban érdemes alaposan átvizsgált adatokat használni.

tartalom alapú marketing

Oktatás

Az oktatással foglalkozó kampányokban érdemes a közösségi médián keresztül gyűjtött adatokra és az interaktív elemekre helyezni a hangsúlyt.

tartalom alapú marketing

Szórakoztatás

Ebben az ágazatban olyan tartalmat érdemes létrehozni, ami az elkötelezett rajongótábort szólítja meg, hiszen ez az a réteg, ami a számára érdekes és figyelemfelkeltő tartalmat további felületeken fogja megosztani.

tartalom alapú marketing

Divat

A divat iránt érdeklődő közönség általában az útmutató és how-to tartalmakat fogadja szívesen, de azok a tartalmak is népszerűek lehetnek, amik egy probléma megoldására koncentrálnak.

tartalom alapú marketing

Egészség és fitness

Az Egészség és fitness iparágában a legjobb eredményt és népszerűséget a vizuális tartalmakkal, például egymás mellé helyezett, előtte-utána képekkel érhetjük el.

tartalom alapú marketing

Otthon és kert

Ez egy viszonylag szűk közönség számára érdekes ágazat. Ahhoz, hogy új közönséget érjünk el, érdemes naprakész, a társadalomban éppen jelenlévő szempontokra helyezni a hangsúlyt.

tartalom alapú marketing

Háziállatok

Az állattartás társadalmi vonatkozásaira vonatkozó vizsgálatok hasznosak lehetnek ebben az ágazatban. Azzal is jó eredményeket érhetünk el, ha a háziállatokat központba helyező tartalomnak földrajzi vonatkozást is adunk.

tartalom alapú marketing

Politika, biztonság és bűnözés

Ebben az ágazatban hasznos lehet, ha egy aktuális témát úgy mutatunk be, hogy arra koncentrálunk, ahogy az emberek megvitatják azt a közösségi médiában.

tartalom alapú marketing

Tudomány

A tudomány ágazatában az elérhetőség a legfontosabb szempont a tartalom alapú marketing szempontjából. Egy kampány esetén az a leghatékonyabb, ha népszerű alakokat vonunk be vagy interaktív élményt nyújtunk és ezzel magyarázzuk el a közönség számára az összetettebb témákat.

tartalom alapú marketing

Szex és kapcsolatok

Az emberek kíváncsiak mások véleményére, ha szexről van szó. Sikeres kampány-eszköz lehet, ha közösségi médiáról gyűjtünk adatokat és ezeken keresztül mutatjuk be, hogy az emberek hogyan vitatják meg a szex és kapcsolatok témakörét.

tartalom alapú marketing

Sportok

A csapatokra és a rajongókra is igaz, hogy szorosan kötődnek egy-egy városhoz, ezért nem meglepő, hogy hasznos, ha a kampány részeként sporthoz kapcsolódó, különböző témákat feldolgozó térképeket jelenítünk meg.

tartalom alapú marketing

Technológia

Az összehasonlítások és az egyes folyamatokat bemutató GIF-ek kiemelten hasznosak lehetnek egy technológiát bemutató tartalomban.

tartalom alapú marketing

Utazás

A hatékony, utazással foglalkozó kampány gyakran tartalmaz összehasonlításokat, valamint olyan adatokat, amik a közösségi média-felületekről származnak.

tartalom alapú marketing

Vonjunk be más ágazatokat is

Ha az ágazatunk szűkebb közönség számára érdekes, de szeretnénk szélesebb rétegeket elérni, érdemes olyan tartalmat megjeleníteni, ami kapcsolódik a mi ágazatunkhoz, de nem közvetlenül arról szól, így biztosan szélesebb közönséget tudunk vonzani.

Tegyük fel, hogy egy szoftverekkel foglalkozó cég szeretné elérni a kisvállalkozókat. Ahelyett, hogy a tartalom kizárólag a szoftverekkel foglalkozna, találjunk ki olyan témát, ami érdekes lehet a vállalkozásoknak. Ezek jellemzően nem általános témák, de például egy olyan tartalom, amiben egy újszerű megközelítést fogalmazunk meg a termelékenység és hatékonyság növeléséről, felkelti a kisvállalkozások és a szélesebb közönség figyelmét is.

Azonban tartalom alapú marketing ezen módszerének elengedhetetlen része, hogy figyelemmel követjük az iparág változásait, így biztosak lehetünk abban, hogy a téma releváns mind a célközönség, mind pedig a szélesebb közönség számára.

Végső soron pedig az a legfontosabb, hogy a tartalom fontos és érdekes legyen a célközönség számára, ezért nem érdemes olyan tartalmat megjeleníteni, ami nem veszi figyelembe az ő igényeiket és céljaikat, hiszen így nem várhatunk a kampánytól jó eredményt.

Közzététel dátuma: