SEO tippek egyszerű, de nagyszerű megoldások

Ugyan a keresőoptimalizálás jellemzően egy hosszú, folyamatos energiabefektetést igénylő folyamat, akad néhány fogás, melyek nem csak hatékonyak, de aránylag gyorsak is. Az alábbiakban egyszerű és hasznos SEO tippek bemutatására kerül sor.

SEO tippek a hatékonyabb keresőoptimalizáláshoz

Természetesen nem ígérjük, hogy ezek alkalmazásával azonnal a találati listák dobogós helyeire lehet keveredni. Annyi viszont biztos, hogy ha az ilyen apróbb feladatokra is kellő figyelmet fordítunk, közelebb kerülhetünk a célhoz. Jöjjenek tehát a SEO tippek:

Ügyeljünk az oldaltérképre!

A megfelelően kialakított oldaltérkép nem csak holmi úri mulatság. A Google keresőrobotjai ugyanis ez alapján ismerik fel oldalunk fontosabb strukturális elemeit, ergo ez alapján tudják azonosítják azokat a fontos tartalmakat, amiket mindenképp indexelniük kell.

Szerencsére nincs nehéz dolgunk, ha ellenőrizni akarjuk oldaltérképünk minőségét. Keressük fel a Google Search Console-t, majd Crawl -> Sitemaps, és a jobb felső sarokban meg is pillantjuk az Add/Test Sitemaps gombot. Itt könnyedén utánajárhatunk mit lát a Google oldalunkból, illetve milyen területeken érdemes javítanunk.

Robots.txt ellenőrzésev

Hasonló okokból kifolyólag fontos, hogy időről-időre ellenőrizzük a robots.txt fájlt. Ebben a fájlban adhatunk meg olyan kivételeket, melyek alapján a Google robotjai oldalunk bizonyos részeit mellőzik. A legáltalánosabb probléma ezzel kapcsolatban, ha valamilyen okból kifolyólag az oldal CSS és Javascript tartozékait is elzárjuk. Az érthetőség kedvéért: egyebek mellett ezek felelnek az oldal reszponzív megjelenítésért, amit a Google kiemelt szempontként kezel minősítésünk során. Ebben az esetben sincs nehéz dolgunk, a „Disallow: .js” illetve „Disallow: .css” sorokat cseréljük „Allow: .js” és „Allow: .css” sorokra.

Oldalsebességv

A lassan töltődő oldalak egyfelől kikészítik olvasóink idegrendszerét, másfelől a Google is szigorúan büntet értük. Épp ezért érdemes időről-időre ellenőrizni oldalunk sebességét. A kapott analitika részletes útmutatást fog adni tennivalóinkkal kapcsolatban, általában azonban elmondható, hogy rosszul optimalizált képek állnak a probléma hátterében.

Újbóli feltérképezés igénylésevel

Miután valamilyen fejlesztést eszközöltünk, előfordulhat hogy várnunk kell, amíg a Google ismét indexeli oldalunkat. Felgyorsíthatjuk a folyamatot, ha a Google Search Console segítségével külön igényeljük az újbóli feltérképezést. A „Crawl” menüt lenyitva a „Fetch as Google” oldalra navigálva megadhatjuk oldalunk kezdőlapját, vagy kifejezetten azt az oldalt amit szeretnénk indexelni. Előbbi esetben a 10 URL azonnali indexelését kérhetjük, utóbbi esetben 500 URL-t adhatunk meg havonta.

Ismétlődő tartalmak gyomlálása

Ha egy robusztus oldal büszke gazdái vagyunk, okvetlen figyelmet kell fordítanunk arra, hogy ne forduljon elő egyezés az aloldalak vagy bejegyzések címei, leírásai, esetleg teljes tartalmuk között. Ha el akarjuk kerülni az duplikált tartalmak miatti megrovást, az egyik legegyszerűbb módszer, ha a korábbiakban már ismertetett módon a robots.txt fájlban megtiltjuk a keresőrobotok hozzáférését az oldal bizonyos részeihez.

vOptimalizált címek

Fontos, hogy az oldalunkon fellelhető linkek – legyenek azok egy aloldal vagy bejegyzés címei – egyeztetve legyenek az adott oldalhoz tartozó meta tagek tartalmával. Ez az egyik biztosítéka annak, hogy a Google keresőmotorja a megfelelő keresésekre dobja fel az általunk létrehozott tartalmat, célközönségünket az oldalunkra irányítva.

Nézelődjünk!

Az online marketing egyik alapvető szabálya, hogy mindig tartsuk szem előtt konkurenciánkat. Mivel többé-kevésbé azonos platformokon versenyzünk, fontos látni, hogy milyen trendek alakulnak ki a piacon, arról nem is beszélve, hogy nincs is jobb forrása az inspirációnak, mint egy hozzánk nagyon hasonló vállalkozás kívülről való vizsgálata. Bátran iratkozzunk fel hírlevelekre, kövessük vetélytársainkat social media felületeken, és tanuljunk! Ha időt akarunk megtakarítani, a Google Alerts vagy az Awario helyettünk is elvégzi a kutatást. Csak adjuk meg kulcsszónak konkurensünk nevét, és indulhat is a kémkedés.

Közzététel dátuma: