Rendszeres mozgás: csempésszük be hétköznapjainkba!

Sokat hallani manapság az ülőmunkák veszélyeiről. Ezek különösen abban az esetben aggasztóak, ha nincs időnk rendszeres mozgás, edzés végzésére. Márpedig nem kevés időbe kerül elmenni egy edzőterembe, ott valamennyit edzeni, átöltözni, lezuhanyozni.

Megoldás lehet, ha valamilyen módon integráljuk a mozgást mindennapi tennivalóink sorába. Ez nemcsak egészségünk szempontjából előnyös, munkánkat is hatékonyabban végezzük, ha időről időre átmozgatjuk magunkat.

Ebben a bejegyzésben összeszedtünk néhány praktikát, melyek segítségével munka közben izmainkat is megdolgoztathatjuk.

Ingázásból rendszeres mozgás

Ha az idő pénz, az utazással töltött idő nettó veszteség. Ennek azonban nem kell feltétlen így lennie. Akármilyen távolságban is élünk munkahelyünktől, könnyedén sportot űzhetünk az utazásból. Ha a közelben lakunk, járhatunk kerékpárral, kocoghatunk, de egy kiadósabb séta is sokat számíthat. Ha lakóhelyünk messze esik munkahelyünktől, próbáljunk meg távolabb parkolni utóbbitól és a maradék távot a fenti módok valamelyikén megtenni.

Edzés ebédidőben

Némi tervezéssel könnyedén lecsíphetünk egy kevéskét ebédszünetünkből, hogy az így nyert időt testmozgással töltsük. Ha munkahelyünkhöz tartozik edzőterem, nyert ügyünk van, de ha nem, akkor semmibe sem kerül egy 20 perces futás beiktatása és máris tettünk azért, hogy a rendszeres mozgás az életünk része legyen. Csak arra figyeljünk, hogy maradjon idő az ebédre, szervezetünknek azért szüksége van az üzemanyagra is.

Fitness labda

Bármikor kicserélhetjük irodai székünket fitness labdára. Ezek sokat segítenek a helyes testtartás kialakításban, de nem csak gerincünk kímélését teszik lehetővé, kisebb hasizom erősítő tornának is megfelelnek.

Mivel a fitness labdának nincs olyan stabil pontja, mint egy hagyományos széknek, nekünk kell állandó korrigálásokkal egyensúlyoznunk rajta. Ez folyamatos munkát jelent hasizmaink számára, mely munkának gyümölcse hosszútávon meg is mutatkozik. Végezetül azt is érdemes megemlíteni, hogy több gyerekekkel végzett felmérés is bizonyította, a fittness labda használata sokat segít a koncentrációban.

Rövid, de aktív szünetek

Ha nincs is idő teljes értékű edzést beiktatni zsúfolt hétköznapjainkba, még mindig beiktathatunk pár perces, mozgással tarkított szüneteket. Az emberi figyelem egyébként is olyan dolog, melynek időnként – ugyanúgy, ahogy az izmoknak – pihentetésre van szüksége. Járkáljunk egy keveset az irodában, nyújtsuk ki megmerevedett végtagjainkat. Ettől ugyan nem leszünk testépítők, de segít elhárítani az egész napos üléssel járó egészségügyi kockázatokat, csökken a stressz, javul a teljesítmény, egyszóval kiegyensúlyozottabbak és kreatívabbak leszünk.

Telefonos edzés

A legtöbben rengeteget telefonálunk munka közben. Ha tehetjük, telefonálás közben álljunk fel, járkáljunk kicsit, használjuk ki azt a kevés időt, amiben nem vagyunk az íróasztalhoz rögzítve. Ne feledjük, minden apró mozgás segít elégetni némi kalóriát és javítani közérzetünkön.

Gyors gyaloglás

Bevásárlás? Posta? Hivatali ügyintézés? Legtöbbünknek része van hasonló mindennapi feladatokban. Használjuk ezeket lehetőségként, ha lehet, hagyjuk magunk mögött a kocsit, és jó tempójú gyaloglással helyettesítsük azt. Az emberi test alapvetően úgy fejlődött, hogy emeljünk és cipeljünk dolgokat, nem árt ha néha eleget teszünk ennek is.

A hosszabb úton

A hétköznapok arra nevelnek, hogy a rövidebb és gyorsabb megoldásokat keressük. A rendszeres mozgás úgy is becsempészhető az életünkbe, ha néha kihagyjuk a liftet, a távolabbi mosdót választjuk, messzebb parkolunk, egyszóval nem a rövidebb utat választjuk.

Együtt jobb

Sokaknak nem feltétlenül az időhiány lehetetleníti el a rendszeres edzést, hanem a partnerek hiánya. Ez némi nyitottsággal könnyen kiküszöbölhető. Alapítsunk kollégáinkkal fitness klubbot, vagy csatlakozzunk hasonló, már meglévő közösségekhez. Akárhol is élünk, egészen biztos, hogy közelünkben található egy az általunk preferált csapatsportot űző felnőtt liga, akár amatőr szinten. Az internet világában már nem lehet kifogás, hogy nincs kivel sportolni.

Gyakorlatok az asztalnál

Bizonyos gyakorlatokat akár íróasztalunk mögött is elvégezhetünk, íme ezek közül néhány:

  • Feszítsük meg hasizmunkat, majd tartsuk 30 másodpercig. Ismételjük meg 10 alkalommal.
  • Szorítsuk össze farizmainkat, majd tartsuk 30 másodpercig. Ismételjük meg 10 alkalommal.
  • Szerezzünk be kézerősítő labdát, dolgoztassuk meg alkarunkat és kezeinket.
  • Ha esetleg álló asztalnál dolgozunk, végezzünk lábemeléseket.

Ha fenti tippek közül akár csak egyet is megfogad az ember, garantáltan jobb közérzetben fogja eltölteni a szürke hétköznapokat. Persze a rendes és rendszeres edzés mindennél többet ér, de ne becsüljük alá a kis tetteket se!

Közzététel dátuma: