Rendhagyó linképítés: hogyan spórolhatunk időt?

Gyakran emlegetjük a linképítés jelentőségét, de felmerül a kérdés: a jobb rangsorolás szempontjából valóban elengedhetetlen? Ha igen, miért? Ezekre a kérdésekre keressük most a választ és megmutatjuk, hogyan lehet rendhagyó linképítés segítségével időt és energiát spórolni.

A SEJ felmérést készített, melyben Twitter közönségüket kérdezték meg, lehetségesnek tartják-e a linképítés nélküli hatékony keresőoptimalizálást. A megkérdezettek 56%-a szerint nem lehet előrébb kerülni a találati listákon linképítés nélkül, míg a maradék 44% szerint lehetséges.

De minek köszönhető ez a megosztottság? Az igazság az, hogy a linképítés felemás arcot mutat első pillantásra. Egyfelől valóban igaz, hogy a jó linképítési stratégia nagyban hozzájárulhat egy oldal látogatottságához, továbbá alapjaiban határozza meg egy adott oldal megbízhatóságát, így ténylegesen az egyik legfontosabb tényező lehet a legjobb helyezésekért vívott küzdelemben.

Másfelől a linképítés rengeteg időt és pénzt vesz igénybe, számos csatornán kell folyamatosan és hatékonyan kommunikálnunk. Arról nem is beszélve, hogy a Google algoritmusai a Penguin nevet viselő frissítés óta még meg is büntetnek, ha rosszul csináljuk.

Az igazsághoz talán akkor kerülünk a legközelebb, ha a linképítésre nem mint linképítésre gondolunk.

A tartalom a lényeg

Törekedjünk arra, hogy olyan egyedi organikus tartalmat állítsunk elő, mely magától is képes terjedni. Persze valójában nagyon nehéz olyan virális bejegyzéseket készíteni, melyek azonnal elterjednek az internet utolsó kis szegleteiben is, de az információ mindig kelendő áru. Ha képesek vagyunk releváns tartalommal megtölteni oldalunkat, előbb-utóbb magától sokszorozódik kommunikációs csatornáink száma.

Social media

A különböző webkettes felületek nem csak arra jók, hogy saját szerzeményeinket megosszuk. Vegyünk részt a meghatározó diskurzusban, szólítsuk meg közönségünket, pályatársainkat, akár egyenesen konkurenciánkat. Ha ott vagyunk, ahol az aktuális és meghatározó párbeszédek folynak, sokkal könnyebb megosztásokat és linkeket nyerni, ilyen módon felgyorsul a rendhagyó linképítés.

Szakértői státusz

Az egyik legjobb stratégia, ha levetkőzzük magunkról az értékesítők bélyegét, és megpróbálunk független szakértőként működni. Írjunk szakmai cikkeket vagy interjúkat, tartsunk előadásokat, érjük el hogy az általunk közvetített tudás miatt osszák meg tartalmainkat.

Közösségépítés

Próbáljuk felszámolni a klasszikus szembenállást vevőinkkel, gondolkozzunk hosszútávon, az eladások növelése helyett igyekezzünk egy stabil, lojális közösség kialakítására törekedni. A későbbiekben ez a közösség hitelesíti termékeink és arculatunk megbízhatóságát.

Rendhagyó linképítés, linképítés nélkül

Ha az itt leírtakra koncentrálunk a görcsös terjeszkedés kényszere helyett, ha megpróbálunk piacunkon valamilyen tényleges szerepet felvenni és tudatosan építeni, az átfogó linképítés összes előnyét élvezhetjük, miközben valójában csak a fogyasztóinkkal való kapcsolatot erősítettük. Ahogy általában elmondható a keresőoptimalizálásról, itt is a minőségi kommunikáció hozza meg az igazi, hosszan tartó sikereket.

Közzététel dátuma: