Megfelelő kulcsszavak szerepe az on-page SEO-ban

A keresőoptimalizálás első pillantásra nagyon titokzatos dolognak tűnhet. Az embernek az az érzése támad, hogy végtelen küzdelmet folytat a Google folyamatosan megújuló algoritmusaival, és ha egyszer alul marad, mindent elveszít. Szerencsére ha egyszer túl vagyunk a technikai optimalizáláson, figyelmünk nagy részét már csak egy területre kell fordítanunk: a megfelelő kulcsszavak használatára.

Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, hogy mire kell figyelni a kulcsszókutatást követően, hogyan kell oldalunkat kulcsszavakkal felvértezni, hogyan kerülhetjük el a Google büntetéseit.

Mi az az On-Page SEO?

A keresőoptimalizálás összességében tartalmak előállításáról, és az előállított tartalmak promotálásáról szól. Amikor On-Page vagy Off-Page SEO-ról beszélünk, a következő különbségtételt tesszük meg:

  • On-Page SEO: minden, amit az oldalunk a keresőmotorok számára mond
  • Off-Page SEO: minden, amit oldalunkról más oldalak mondanak

Tehát előbbi esetében azokról a tényezőkről van szó, melyek által oldalunk a maga önállóságában kerül megmérettetésre a keresőmotorok által. Az Off-Page SEO ennek épp az ellentéte, itt főleg az számít, hogy mennyi link mutat oldalunkra és milyen forrásból érkeznek ezek a linkek.

Az On-Page SEO tehát elsősorban abban tehet jó szolgálatot, hogy a lehető legjobb találati helyezés segítségével tereli az ideális célközönséget oldalunkra.

SEO audit

Ha régóta üzemelő oldalunk teljesítményén akarunk javítani, az első lépés a már meglévő tartalmak alapos vizsgálata. Ez átfogó képet ad arról, hogy pillanatnyilag mennyire SEO-barát oldalunk, illetve kitapinthatóvá teszi azokat a pontokat amiket fejleszteni kell. A tűzoltás jellegű problémaelhárítást követően mindenképp a legmagasabb látogatottsággal rendelkező oldalaink csiszolásával érdemes kezdeni. Nagy vonalakban a következő metódust javasoljuk:

  1. Exportáljuk az összes aloldalunkat Excel táblázatba
  2. Válogassuk ki a magas látogatottsággal bíró aloldalakat
  3. Soroljuk ezeket kulcsszókategóriákba
  4. Egy új oszlopban adjunk meg specifikusabb kulcsszavakat. Ne felejtsük, hogy egy kulcsszó csak akkor termel hasznot, ha valóban releváns az oldalon található tartalommal

Megfelelő kulcsszavak implementálása

Ha sikeresen meghatároztuk, milyen kulcsszavakkal támogatjuk az oldalunkon található tartalmat, már csak valahogy el kell helyeznünk ezeket. Azonban attól függően, hogy hova helyezünk egy kulcsszót, eltérő értéke lesz. Ha az alább felsorolt helyeket nem hagyjuk kulcsszó nélkül, nagyot nem tévedhetünk:

  • Oldalak címe
  • Leírások
  • Fejezetcímek és törzsszöveg
  • Képek címei és leírásai
  • Elérési utak

Ha már egy ideje vagy még soha nem szántunk időt a keresőoptimalizálásra, akkor bizony komoly feladat a fentebb leírt módon végigmenni egy teljes oldalon. Ismételten azt tudjuk javasolni, hogy kezdjük a nagyobb forgalmat generáló oldalakkal, érjünk el szabad szemmel is látható eredményeket. Később lesz időnk a kevéssé meghatározó oldalak optimalizálásra.

Oldalak címe

A HTML kódban atagek közé kerül az az elnevezés, amit végül a keresőmotor kiolvas, és a találati listákon is szerepeltet. Épp ezért ügyelnünk kell rá, hogy mind a Google, mind a keresőt használó felhasználók kívánatosnak találják a különböző aloldalak elnevezéseit. Néhány tipp a jó címválasztáshoz:

Törekedjünk arra, hogy körülbelül 65 karakter alatt tartsuk címeinket.
Mindenképp használjuk valamelyik kulcsszót, ha egy mód van rá, akkor a cím elején. Egyebek mellett így a felhasználóknak is jobban szemet szúr.

Leírások

A leírások vagy meta leírások a HTML kód következő részében foglalnak helyet:

“name=”description” content=”

Az így megadott leírásokat a Google keresőmotorja közvetlenül oldalunk címe alá fogja rendezni. Manapság ez már különösebb hatással nincs helyezésünkre, de a felhasználók ez alapján könnyebben tudják eldönteni mennyire releváns az oldalunkon található tartalom.

Címek és tartalom

Elengedhetetlen, hogy az oldalunkon található konkrét tartalmat is helyes módon töltsük fel a megfelelő kulcsszavak sorával. Ez egyfelől olvasóink számára igazolja, hogy a megfelelő online tartalomhoz jutottak, másfelől nagyban befolyásolja helyezésünket is.

Amit azonban fontos kiemelni, a kulcsszavak túlzott használata büntetést vonhat maga után. Arra kell törekednünk, hogy természetesnek ható tartalmakat állítsunk elő. Inkább az értékes tartalom legyen a cél, megfelelő kulcsszavak elhelyezésével, mint fordítva, kulcsszavak sokasága valamilyen mondvacsinált tartalomba ágyazva.

Képek címei és alternatív elnevezései

A képek címei és alternatív elnevezései a következő módon fejezhetőek ki a HTML kódban:

A kép leírásának megadásával segíthetjük a keresőmotorokat, hogy könnyebben azonosítsák az azon található tartalmakat. A nehezen látók által használt speciális böngészők is ezeket olvassák be. A képek címeként megadott szöveget akkor láthatjuk viszont, amikor a kurzort a szóban forgó kép fölé helyezzük és kis pop-up mező formájában megjelenik.

Ha őszinték akarunk lenni, a képek elnevezéseinek pontos megadása nem olyan vízválasztó, mint a listán említett többi feladat, de mindenképp megéri azt kevés extra időt befektetni. A jó elnevezés aránylag nagy vonalakban meghatározza mi látható a képen, de itt sem szabad barokkos túlzásokba esni.

Elérési utak

Érdemes a bejegyzéseinkhez tartozó elérési utakban is megjeleníteni a legfontosabb kulcsszavakat. Ezzel kapcsolatban is meg kell jegyezni, hogy a természetes arányok megtalálása többet ér, mint a kulcsszavak erőszakos halmozása. Akkor jártunk el jól, ha egy olvasó számára is körülbelül értelmezhető mit fed egy elérési út. Sokat tömöríthetünk egy URL címen ha kihagyjuk a különböző töltelékszavakat, és csak a legfontosabbakra koncentrálunk.

Hogyan kerüljük el a büntetéseket?

Ahogy az már többször is elhangzott ebben a bejegyzésben, a legrosszabb amit tehetünk, ha a megfelelő kulcsszavak nem a tartalomba illeszkedve jelennek meg, hanem bármiféle értelmet mellőző halmozásukba kezdünk. Ennek a hibának két fő típusa van. Az egyik amikor releváns tartalomban tévesztünk arányt, minden második mondatunk a választott kulcsszóval kezdődik. Ne legyenek kételyeink, a Google algoritmusai már rég képesek felismerni az ilyesmi törekvéseket, annak rendje és módja szerint büntetik is. A másik tipikus eset, amikor oda nem illő helyekre próbáljuk betuszkolni a kulcsszavakat. Ez ha még alkalmanként el is kerüli a Google figyelmét, olvasóink számára olyan visszataszító élményt garatnál, hogy a jövőben kétszer is meggondolják, hogy nálunk tájékozódjanak-e.

Ha egy jó tanácsban kell összefoglalnunk az itt leírtakat: törekedjünk a minőségi felhasználói élmény biztosítására, miközben SEO szempontokat is érvényesítünk. Akkor csináljuk jól, ha utóbbi nem megy az előbbi rovására.

Közzététel dátuma: