Marketing stratégia alap a célok eléréséhez

A marketing – legyen szó akár egy kisebb vállalkozásról – összetett folyamat. Vannak mértékegységei, amiket jó, ha ismerünk, léteznek különböző típusai, amiket külön-külön, vagy kombinálva is alkalmazhatunk és még számtalan egyéb aspektusa. Az alábbi bejegyzésben megismerkedünk a marketing stratégia jelentésével, jelentőségével. Lássuk, hogy mik a legfontosabb pontok a marketing stratégia kapcsán, amikről mindenképp érdemes tudni!

Marketing stratégia: mit jelent?

A Wikipédia szerint:

A stratégia cselekvések egy hosszabb távú terve egy bizonyos cél elérése érdekében, amely gyakran az úgymond „győzelem” avagy egy probléma megoldása. Megkülönböztetjük a taktikától és az azonnali akcióktól, mivel a stratégia a cselekvések és azok végrehajtásához szükséges erőforrások biztosítását időben kiterjedten gondolkodva tervezi meg.

A marketingben ez azt jelenti, hogy milyen célt akarunk közép- és hosszútávon elérni. Nem egy akció vagy kampány határozza meg a stratégiát, hanem azok folyamatos sorozata és végrehajtása egy adott cél érdekében. Az pedig nem más, mint a cég pozícionálása a vásárló fejében. Mit gondoljon rólunk a vevő?

Miért kell?

A céltalanság és az irány hiánya helyben toporgást okoz és fecsérli az erőforrásokat. Akárcsak egy túránál, ahol az ember térképet használva jut el a kezdőpontból a céljáig, a cégek is stratégiai térképet használva kell, hogy haladjanak a céljaik felé. Azok a cégek, akik nem lépik ezt meg, szerencsésebb esetben eleinte nem fejlődnek, majd elkerülhetetlenül veszteségeket szülve megszűnnek, ha a tulajdonosi és/vagy vezetői réteg nem lép időben.

Mennyi ideig tart?

A stratégia kidolgozása általában nem hosszabb, mint 1-2 hónap. Ha nagyon bonyolult a márka rendszer és külföldi terjeszkedést is kell tervezni, akkor akár 3 hónap is lehet, de ez csak nagyobb cégeknél jellemző.

Mi kell hozzá?

Tulajdonosi elszántság, adatok, idő és gondolkodás. Az internet segítségével manapság minden fontosabb információ elérhető és ez által megalapozott döntéseket tudunk hozni.

Mikor lesz sikeres?

  1. Ha tartjuk magunkat a céljainkhoz és kitartóan dolgozunk az eredmény elérése érdekében.
  2. Otthon hagyjuk a büszkeségünket és meghozzuk a kellemetlen döntéseket, még akkor is ha az azt jelenti, be kell vallanunk, hogy korábban hibáztunk. Aki sosem hibázik, az nem fejlődik.
  3. Ellenőrizzük az eredményeinket és tanulunk mindenből.

Az eredményeket fél-egy év után lehet észrevenni nagyban, de a felállított mérőszámok alapján mindig látjuk, hogy jó irányban haladunk-e.

Közzététel dátuma: