Legjobb kulcsszavak hogyan válasszuk ki őket

Miután összegyűjtöttük a lehetséges medium és long tail keyword-öket, ki kell válogatnunk azokat, amelyek a mi oldalunk esetében a legjobban fognak működni. De mi alapján szelektáljunk? Mik lesznek végül a legjobb kulcsszavak?

A választás során alapvetően három dolgot célszerű átgondolni:

Mennyire meghatározó az adott kulcsszó számunkra?

Először is azt lényeges mérlegelni, hogy az adott kulcsszavak közül melyek azok, amelyek relevánsak számunkra. Azaz melyek illeszkednek jól a mi témánkhoz és céljainkhoz. Ezt úgy a legkönnyebb eldönteni, ha végigmegyünk a listán, és minden kulcsszót egy négyfokozatú skálán értékelünk. (1=nem releváns, 2= minimálisan releváns, 3= közepesen releváns, 4=teljes mértékben releváns.) Első körben csak azokkal a kulcsszavakkal érdemes foglalkozni, melyek a leginkább passzolnak a céljainkhoz és teljes mértékben relevánsak számunkra.

Mennyien keresnek ezekre a kifejezésekre?

Miután kiválasztottuk azokat a kifejezéseket, amelyek a leginkább meghatározóak számunkra, azt is ellenőriznünk kell, hogy a keresést végző emberek közül mennyien keresnek az adott kulcsszavakra. A Google-nek van egy teljesen ingyenes szolgáltatása, melynek használatával rengeteg értékes információhoz férhetünk hozzá.

Az Adwords eszköze a Keyword Planner. Ennek segítségével nemcsak globális szintű információt kapunk a keresésekről, hanem kisebb területekre is le tudjuk szűkíteni az eredményeket. Például nyelvekre vagy városokra is. Ez akkor lehet hasznos, ha egy adott térség kereséseire akarunk fókuszálni és ehhez keressük a legjobb kulcsszavak halmazát. Például ha Eger környékén szeretnénk szépségszalont nyitni és kíváncsiak vagyunk rá, hogy ezen a környéken mennyien kerestek adott időszakban a szépítkezéssel kapcsolatos kifejezésekre. A rendszer az értékeket havi lebontásban adja meg, tehát ha például azt látjuk, hogy a szépségszalon kifejezésre 5000 keresés történt, akkor éves szinten körülbelül 12x 5000 kereséssel számolhatunk.

A Search Console remek kiegészítője lehet a Keyword Plannernek, mely lehetőséget teremt a riportolt adatok és a tényleges adatok összevetésére. Ez az eszköz ugyanis lehetőséget kínál a Google keresésekből származó adatok elemzésére. Például ha elsőként rangsorolunk egy kifejezésre, akkor itt meg tudjuk nézni, hogy a mi oldalunk ténylegesen hányszor jelent meg az erre való keresések során.

Mennyire erős a verseny?

A harmadik tényező, melyet figyelembe kell vennünk, az a verseny erőssége az adott kifejezések piacán. Ezt az alapján tudjuk legegyszerűbben felmérni, hogy megvizsgáljuk a Google első tíz találataként kapott oldal keresőoptimalizáltságát. Ezt alapvetően az alábbi három dolog határozza meg:

  • technikai SEO, azaz oldal technikai felépítettsége
  • az on-page SEO, azaz hogy mennyire keresőbarát az oldal tartalma, hogy mennyire jól van optimalizálva az adott kulcsszóra
  • az off-page SEO, azaz az oldalon kívüli keresőoptimalizálás, mely például abban mérhető, hogy hány link mutat a weboldalunkra, mint hiteles forrásra

Milyen piacon működnek könnyedén a legjobb kulcsszavak?

Amennyiben csak jól SEO-zott, nagyon erősen keresőoptimalizált oldalakkal találkozunk, akkor ott nagy a verseny és nehezebb lesz jól szerepelni az adott kifejezésre. Ha gyengébben SEO-zott oldalakkal is találkozunk az első tíz között, akkor nagyobb esélyünk van akár már rövid idő alatt is eredményesnek lenni.

Közzététel dátuma: