Közösségi média: mikor osszunk meg tartalmat?

Aki már próbálkozott tartalommegosztással a közösségi média terepén, az bizonyára tapasztalta, hogy a helyes időzítés megsokszorozhatja az elért felhasználók számát. Minden célpiacon vannak olyan periódusok, amikor nagyobb eséllyel tudjuk eljuttatni a mondanivalónkat a potenciális vevőinkhez. De léteznek általános érvényű szabályok erre vonatkozóan vagy célpiaconként és közösségi médiatípusonként változik az ideális időintervallum? Mutatjuk.

Általános szabályok

Természetes, hogy mindenki akkor szeretné megosztani a tartalmait, amikor a legjobb eredményeket érheti el vele. Hogy mikor és milyen fórumon érdemes ezt megtenni, az több tényezőtől is függ. Léteznek ökölszabályok, de mielőtt ezekre rátérünk, lényeges kiemelni, hogy a különböző korosztályok és társadalmi csoportok közösségi média használata nagyon eltérő. Ezért mielőtt általános érvényű következtetéseket vonnánk le más piacokon történő kutatásokból, érdemes megvizsgálni a sajátunkat. Elemezzük a közösségi média analitikát néhány hónapra visszamenőleg, kérdezzük meg az ügyfeleinket és ezek kiegészítéseként használjuk a következő best practice-eket.

Ne osszunk meg tartalmakat akkor, amikor a felhasználók kevesebbet vannak internet közelben, például ünnepekkor, hétvégén, kora hajnalban vagy késő este. Általánosságban elmondható, hogy hétköznap munkaidőben több embert lehet elérni, mivel a legtöbben ilyenkor az irodában ülnek és munka közben rá-rápillantanak a közösségi oldalakra. A hétköznapok közül is a hét közepe a legideálisabb, mert ekkorra csökken a hét eleji pörgés és a munkakedv. A munkavállalók egyre több szünetet tartanak, amely kiváló lehetőséget kínál egy kis Facebookozásra.

Mikor egy adott csatornán nagyon sok tartalom jelenik meg egymást követően rövid időn belül, nem érdemes posztolni más témában, mert a nagy zajban könnyen elveszhet az üzenetünk.

Mely közösségi média mikor a legnyerőbb?

Egy amerikai piacokon végzett nagyszabású kutatás eredményei alapján megállapították, hogy a napnak mely szakaszában mely közösségi médiumon érdemes leginkább posztolni. A Google+ a délelőtt folyamán a legerősebb, majd az ebédet követően egészen körülbelül délután 3-4-ig a Twitter és a Facebook megosztások hozzák a legjobb eredményeket. Ha LinkedIn-en és Instagramon szeretnénk közzétenni valamit, akkor azt általában a munkaidő végére, 5-6 órára érdemes időzíteni. A Tumblr és a Pinterest tartalmakat a késő esti órákban nézik a legtöbben.

Hol hányszor éri meg egy tartalmat megosztani?

Ha növelni szeretnénk az esélyét annak, hogy minél több emberhez eljusson a tartalmunk a potenciális vevőink közül, akkor célszerű egy tartalmat többször is megosztani. Ha publikálunk a honlapunkon egy cikket, akkor még aznap érdemes megosztani Facebookon, Twitteren, LinkedInen és Google+-on. Ezt követően a különböző social média platformokon azok jellegétől függően különbözőképpen lehetünk eredményesek.

Twitteren például többször is ismételhetjük rövid üzeneteinket. Másnap, egy hét múlva és egy hónap múlva is kimehet még egyszer ugyanaz a tweet. Google+-on is újrapublikálhatjuk tartalmunkat a megjelenést követő héten, valamint körülbelül egy hónap múlva. LinkedIn-en elég egyszer megjelenni, Facebookon pedig az első megosztás után egy hónappal a leghatékonyabb ismételten közzétenni a posztot.

Amennyiben vannak örökzöld tartalmaink, azokat természetesen bizonyos időközönként célszerű ismételten megosztani, mert a kevéssé szezonális témák a folyamatos igény miatt mindig nagy látogatottságnak örvendenek.

Közzététel dátuma: