Követendő technikák a linképítésben

A linképítés az egyik legismertebb stratégia a digitális marketingben. Definíció szerint, a linképítés egy olyan folyamat, amely végeredményéül külső oldalról a mi egyik oldalunkra mutat egy link (egy blogbejegyzés idézése; egy tartalom részlet beszúrása, akár egy infografika vagy videó; vagy az oldal bármely értékes tartalma). Bár a linknépszerűsítés nem a SEO legfőbb célja, nagyon fontos rangsorolási faktoroknak tekinthetők, így érdemes figyelmet fordítani az e téren követendő technikák felé.

Milyen viselkedési szabályokat tanultunk a linképítéssel kapcsolatban 2016-ból? A külső linkek megszerzésének problémája az, hogy sok időt és energiát igényelhet a Google Webmester iránymutatásait követve.

Nézzük meg a legjobb és a legrosszabb linképítési gyakorlatokat, amiket az utóbbi évben tapasztalhattunk!

Követendő technikák

Természetes linkek

Koncentráljunk „természetes” linkekre, melyek jó minőségű tartalomból származnak! A legtökéletesebb módszer az oldalra mutató linkek megszerzésére továbbra is a lehető legjobb tartalom generálása. Ha az emberek nem szeretnék olvasni – pláne nem linkelni – a tartalmunkat, akkor baj van. A kulcsszavakkal ellátott, témakörre összpontosító minőségi tartalmak előállításával valószínűleg könnyű lesz más oldalakról származó linkeket behozni, pusztán azért, mert a témában autoritással rendelkezünk.

Bloggerek és szakértők

Vegyük fel a kapcsolatot bloggerekkel és szakértőkkel! Aki még újnak számít a tartalomgenerálás terén, valószínűleg nem fog tudni magas rangú tartalmat előállítani az iparban ezen a ponton. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy esély sincs arra, hogy szakértők vagy bloggerek linkeljenek minket. Ha a tartalmunkat nem találják meg organikusan (ezen a ponton) az iparágban (vagy ha meg is találják) kereső szakemberek, jó ötlet felkeresni és együttműködést kezdeményezni, egymásnak releváns cikkeket linkelve. Ha képesek vagyunk meggyőzni valakit, hogy a tartalmunkat érdemes linkelni, akkor máris nyeregben leszünk a külső linkek megszerzésében (emlékezzünk, az értékes tartalom mindent visz).

Fizetett linkek

A fizetett linkeket csak megfelelő óvatossággal használjuk! Időnként lehetőség lesz arra, hogy fizessünk bizonyos oldalaknak, hogy a mi tartalmunkra linkeljenek, főleg, ha előkelő az oldal helyezése és a linkeket szelektív hirdetésként kezelik. Azonban vigyázzunk, nem szeretnénk, ha a Google „manipulatívnak” tekintené a külső linkeket, ezért, ha bármelyik oldalnak fizetünk a linkekért, győződjünk meg arról, hogy magas az autoritása, releváns és a más oldalakra mutató linkeket természetes módon kezelik.

A Moz szerint “A webhelyre mutató hirdetések vásárlása rendben van, és nagyszerű gyakorlat lehet a vállalkozás ismertségének kiépítésére. Azonban a Google azt mondja, hogy ha ezt megtesszük, akkor győződjünk meg róla, hogy a hirdetés nem küld PageRank-et a weboldalra.”

Saját építésű linkek

Lehetőség van a saját tartalmunkra is linkelni, például blogbejegyzések hozzászólásaiban, vendégkönyvek aláírásával és más releváns tartalmak egymásra hatásával. Ezeket a linkeket a Google alacsony értékűnek tekinti, de ez nem jelenti azt, hogy értéktelenek. Talán nem olyan értékesek, de az oldalra mutató linkek darabszámát biztosan erősítik.

Linkek beépítése releváns és hiteles oldalakról

A cél, hogy a legjobb helyről nyerjünk linkeket. Tudjuk ellenőrizni, hogy kik helyezkednek el a legjobb helyen a keresési találatok között a megcélzott kifejezés kapcsán. Szerezzünk linkeket fontos oldalakról és használjuk az Open Site Explorer-t (MOZ), hogy meghatározzuk milyen linkeket generáltak mások.

Hivatkozás

Míg a SEO nyilvánvalóan az elsődlegesen megfontolandó lehetőség a linképítés kapcsán, emlékezzünk arra, hogy a cél az, hogy minőségi referens forgalmat szerezzünk jó hírű webhelyekről. Az internetes marketing legfőbb célja annak biztosítása, hogy a webhelyen felgyülemlő forgalom esetében lehetőség legyen az átalakításra és a cselekvésre késztetésre. Amikor stratégiát dolgozunk ki a külső linkek növelésére, ne felejtsük el, hogy olyan webhelyeket és mérvadó hangokat szeretnénk használni, amelyek releváns forgalmat irányíthatnak a webhelyre.

Használjuk az ügyfélbázist és a legjelentősebb ügyfeleket

Ki tudna jobban linkelni az oldalra, mint a korábbi vagy a jelenlegi ügyfelek? Ha B2B vállalatot működtetünk és egy másik vállalat már használta a termékünket vagy szolgáltatásunkat, talán ez lehet az egyik legértékesebb link, amit csak kaphatunk. Az ajánlások és az értékelések fantasztikusak a SEO számára, de a linkek egy lépéssel tovább mennek. Ajánljunk fel kedvezményt a visszatérő vásárlóknak, amennyiben beleegyeznek, hogy megemlítsék az oldal blogbejegyzésében.

Blog

Ha még nem rendelkezel bloggal, hagyj abba mindent, amit csinálsz, MOST! Talán ezt kellett volna első helyen megemlíteni a követendő technikák között, de remélhetőleg, már mindenki tisztában van vele. A blogok egy olyan platformot biztosítanak, ahol folyamatosan van lehetőség frissíteni és megosztani, illetve értékes tartalmat biztosítani. Nemcsak a természetes linkek előfordulását teszik lehetővé az iparágban, hanem megkönnyítik a hiteles hangok elérését és lehetőséget biztosít az egymásra mutató linkek elhelyezésében. Ha a kezdőlapra vagy egy adott termékre vezető linkeket használunk, az nem mindig hatékony, de ha egy releváns blog témára vezetés jól működhet.

Hírek és sajtó

A jelentős hírértékű tartalom tökéletes arra, hogy felkeltsük az iparág és a sajtó figyelmét. Ha valamilyen ellentmondásos vagy releváns kérdésről értekezünk, akár csak egy új termék vagy szolgáltatás kibocsátásáról írunk, linkeket hozhatunk létre!

Elkerülendő, nem követendő technikák

Álcázás

Az egyik legrosszabb, amit tehetünk, ha a keresőmotornak és a látogatóknak különböző tartalmat mutatunk „álcázás” alkalmazásával a linképítés és a tartalom generálás folyamán. Ez biztosan rossz hatással lesz a SEO tevékenységünkre.

Linkek befecskendezése

Ha általunk nem birtokolt oldalakba “fecskendezünk be” linkeket az rontani fogja az oldal biztonságát és nem lesz semmilyen pozitív hatása hosszú távon. Bár vonzó „fekete kalapos” technikának tűnik, hiszen számtalan linket lehet generálni rövid idő alatt, hosszú távon inkább káros lesz, mint hasznos.

Fizetett linkek

Igen, ez szerepelt a követendő technikák listáján is. Ez egy kettős helyzet, hiszen ameddig betartjuk a Google irányelveit és minőségi oldalakon veszünk linkeket, minden rendben van. Szeretnénk azonban hangsúlyozni, hogy a fizetett linképítésben általában túl sok változó létezik. Hacsak nem tudjuk biztosan, hogy a forrás nagyra becsült és a legjobb technikákat használja a fizetett linkek kapcsán, érdemes inkább teljesen elkerülni ezt tevékenységet.

“Kereskedelmi” linkek

A Google sokat fejlődött az utóbbi években. Miközben a jó minőségű, jó hírű linkekkel való kereskedés rendben van, sokan lustává váltak és visszaéltek a lehetőséggel – lassan már bármilyen oldallal kereskedtek, hogy linkeket kapjanak. Ez „spam”-ként fog megjelenni és nem biztosít valódi SEO értéket. Természetesen az együttműködés és a linkek felajánlása egymásnak jó dolog, de mindig gondoljunk közben a saját hitelességünkre, hírnevünkre is. Győződjünk meg arról, hogy a partner vállalat releváns szereplő az iparágban és hosszú távon erősíti majd a SEO tevékenységünket és az átirányított forgalmat.

A manipulálás bármely formája

Ha attól félünk, hogy a Google manipulatívnak fogja tekinteni a külső linkeket, valószínűleg így is lesz, ez pedig komoly büntetést is jelent, aminek hatására visszasorolja az oldalt a sokadik helyre. Ha visszaélünk a külső linkek használatával a helyezés manipulálásért, a Google nem fog kedvesen viszonyulni a tevékenységhez. Keményen kell dolgozni a minőségi linkekért, mert hosszú távon ezek biztosítanak értéket és fenntarthatóságot.

Tanulságok

A lényeget tekintve, a linképítés folyamatosan változik. Ami ma működik és a követendő technikák közé tartozik, az talán holnap már tabu lesz, azonban a legfontosabb az, hogy gondoljunk az olvasóra is. Ha egy link nem releváns egy cikk szempontjából, akkor a weboldal és a szerkesztő nem fogja jóváhagyni a linket (ez pedig nem fog hosszú távú sikerekhez vezetni).

Amikor tartalmat készítünk, mindig tartsuk szem előtt az olvasó érdeklődését, gondolkodását, majd nézzük meg, hogy a link és a szöveg mennyire természetesen illeszkednek egymáshoz. Ez biztosítja, hogy kiépítsünk magunknak a legjobb gyakorlatokat.

Közzététel dátuma: