Keresőoptimalizálás számokban: a tények

Még napjainkban sem teljesen egyértelmű a SEO megítélése. Ennek oka, hogy minden sikertörténetre jut pár pénzét rosszul elköltő üzletember, akik szakértelem hiányában nem tudták pénzre váltani a keresőoptimalizálásba fektetett energiát. Pedig a tényekkel nem lehet vitatkozni: a keresőoptimalizálás számokban kifejezve is azt bizonyítja, hogy ez az egyik kulcs egy oldal sikeréhez.

Keresőoptimalizálás számokban: húsz objektív tény

Ha megpróbáljuk felgöngyölíteni az igazságot, közel végtelen számú szubjektív beszámolóba botlunk, és teljesen érthető, ha a végén arra jutunk, nekünk erre nincs időnk. Álljon itt néhány könnyen emészthető objektív tény, amik segíthetnek eligazodni.

  1. A Marketing Sherpa kimutatása szerint a tartalommarketing napjaink leghatékonyabb marketingstratégiája, ami 200%-os emelkedést eredményez a weboldalak forgalmában és 40%-os növekedést a bevételben.
  2. A kattintások 70%-a organikus.
  3. A felhasználók 70-80%-a nem veszi figyelembe a fizetett Google hirdetéseket.
  4. Az Google által kidobott első találat viszi a kattintások közel 33%-át.
  5. A felhasználók 75%-a soha nem lapoz a keresési találatok második oldalára.
  6. Ha a felhasználók a keresési eredmények mellett social media elemekkel is találkoznak, az átkattintási arány 94%-kal nő.
  7. Az e-mail és a keresés a két leggyakoribb tevékenység az interneten.
  8. Azok a cégek amik blogolnak, 434%-kal több indexelt oldalt birtokolnak. Több indexelt oldal = több látogató.
  9. A cégek 81%-a az üzleti tevékenység meghatározó platformjaként kezeli a blogját.
  10. Az Outbrain esettanulmánya szerint a keresés az első számú csatorna a tartalomorientált oldalak számára, 300%-kal megelőzve a közösségi platformokat.
  11. A keresőoptimalizálás 14,6%-os eredményességgel bír lezárt eladások tekintetében. Ez a szám nyomtatott hirdetések vagy hírlevelek esetében 1,7 %.
  12. A Slightshot SEO tanulmánya szerint a Google esetében az organikus kattintások 18%-át az első, 10%-át a második, 7%-át a harmadik helyezett viszi el.
  13. A Bing esetében az organikus kattintások 9,7%-át az első, 5,5%-át a második, 2,7%-át a harmadik helyezett viszi el.
  14. A Google a keresőmotor piac bevételének 68%-át birtokolja.
  15. Az online tevékenységek 93%-a kereséssel kezdődik.
  16. A keresőmotor piac becsült értéke 65 milliárd USD.
  17. Havonta körülbelül 1,2 trillió keresést számlál az internet.
  18. Az internetezők 91%-a használ valamilyen keresőt.
  19. 2016-ban a mobil keresések száma meghaladta az asztali gépről indított keresések számát.
  20. Az átlag felhasználó napi 3 órát tölt internetezéssel mobil eszközön keresztül.
Közzététel dátuma: