Keresőoptimalizálás kezdőknek: húsz tipp

A keresőoptimalizálás az egyik olyan online marketing eszköz, melynek egy-egy elemével könnyedén sokszorosára növelhetjük az oldalunkon történő konverziók számát. Ebben a bejegyzésben olyan alapvető technikákat mutatunk be, amivel akár már kifejezetten rövid időn belül is látványos sikerek érhetők el. Így a keresőoptimalizálás kezdőknek is jó eredményeket hozhat.

Tartalomgyártás SEO irányelvek szerint

Természetesen sokan döntenek a lényegesen könnyebb, időkímélő megoldás mellett, és jelentős anyagi befektetést áldozva Google Adwords kampányok sokaságával igyekeznek jövedelmezőbb pozíciót kialakítani maguknak. Ez rendben is van, de ha óvatosabban akarunk a pénztárcánkkal bánni, vagy csak a kezünkben szeretnénk tudni az irányítást, marad a SEO irányelvek által vezérelt tartalomgyártás.

“Beszéljük” a HTML nyelvet!

A feladatunk egyfelől végtelenül egyszerű. Saját működési területünk függvényében releváns tartalmat kell előállítanunk. Másfelől azonban – és erről akarunk most részletesebben szólni – kénytelenek vagyunk néhány száraz technikai részletet is szem előtt tartani.

A Google keresőrobotjai nem egészen úgy olvassák cikkeinket, ahogy azt mi tennénk. Bizonyos kulcsszavak mellett elsősorban a HTML kód viszonylatában értelmezik tartalmunkat. A HTML az a nyelv, mely egyfelől meghatározza milyen szabályok vonatkozzanak az oldalunkon található különböző típusú tartalmakra (képek, szövegek, gombok stb.), másfelől olyan módon címkézi a tartalmat, hogy az a keresőmotorok számára is értelmezhető legyen. Ennek megfelelően például a címsorok rendre
< h1 >tagek közé kerülnek, a bekezdések pedig < p > tagek közé kerülnek.

Keresőoptimalizálás kezdőknek, húsz egyszerű tippel

Ígéretünket megtartva, következzen néhány kezdők számára is könnyen használható beállítás:

  1. Először is szánjunk időt a megfelelő kulcsszó megválasztására. A kulcsszavak jelentőségéről már számos bejegyzést írtunk;
  2. Az URL tartalmazza a választott kulcsszót;
  3. A < title > tagek között körülbelül 50-55 karakter hosszú szöveg legyen;
  4. A < title > tagek között forduljon elő a kulcsszó;
  5. A < description > tagekben körülbelül 150 – 155 karakter hosszú szöveg legyen;
  6. A < description > tag tartalmazza a választott kulcsszót, lehetőleg a szöveg elején;
  7. Az elkészült tartalom legyen tagolt;
  8. Lehetőleg 300-2000 szó közé essen;
  9. A képek legyenek webes megjelenésre optimalizálva;
  10. Egy oldal csak egy < h1 > címsort tartalmazzon;
  11. A < h1 > címsor mindenképp tényleges címsor legyen;
  12. A < h1 > címsor okvetlen tartalmazza a kulcsszót;
  13. Ha megoldható, a további alcímek is tartalmazzanak kulcsszót;
  14. Kerüljük a sokszorosan összetett mondatokat, lehetőleg csak egy-két vesszővel szerkesszük mondatainkat;
  15. A szövegtörzsben a kulcsszavak előfordulása 1-3% közé essen;
  16. A szövegtörzs < p > első 100 szava tartalmazza a kulcsszót;
  17. A szövegtörzs < p > tartalmazzon belső (on-site) linkeket is;
  18. A linkek száma kevesebb legyen mint 100;
  19. A linkek legyenek optimalizálva;
  20. Amennyiben van oldalsáv (sidebar), < h3 > vagy annál kisebb headerrel kezdődjön;

Ha az itt leírtakra tekintettel voltunk a tartalom készítésénél, máris közelebb állunk ahhoz, hogy a Google keresőmotorjai előrébb helyezzék oldalunkat a találati listákon.

Közzététel dátuma: