Keresőoptimalizálás hatékonyan és biztonságosan

Fontos, hogy a vállalkozás számára releváns látogatók találják meg az oldalt? Büntetésmentes előrejutás a Google ranglistáján? Jól jönne néhány könnyedén hasznosítható, ingyenes SEO ötlet vagy éppen megbízható tanácsadás a keresőoptimalizálás használatáról? A bejegyzésben kiemeljük, mi szükséges ahhoz, hogy a keresőoptimalizálás hatékonyan és biztonságosan működjön.

A keresőoptimalizálás összetett feladat, mivel magas szintű technikai, programozói tudás adja az alapot a Google ranglétráján való előrejutáshoz. Ezt az alapot viszont csak a marketingszemlélet tudja igazán értékessé tenni. Hiszen ahhoz, hogy a látogatók megkedveljék az oldalunkat, és a kattintásokból megrendelések legyenek, mélyrehatóan kell ismerni az ügyfelek igényeit. Kulcsfontosságú, hogy milyen benyomást kelt a weboldalunk a látogatóban, mivel ez alapozza meg későbbi az elkötelezettségét irányunkba.

Amikre figyelni kell, hogy a keresőoptimalizálás hatékonyan működjön:

El kell kerülni a Google büntetéseket

Könnyű mondani? Igen, csinálni még inkább. Csak türelmesnek kell lenni.

A Google Pingvin 2012-es megjelenése óta szem előtt kell tartani, hogy bizonyos módszerek alkalmazása esetén a keresőóriás büntetést szabhat ki ránk. Ezek az úgynevezett black-hat SEO technikák. A Google Webmesteri Irányelveinek megsértése rosszabb helyezéseket eredményez a találati oldalakon. Sőt, akár az adott oldal indexből való teljes törlését is vonhatják maguk után. Érdemes tehát olyan szakembert választani, aki körültekintő, és elegendő tudással, tapasztalattal rendelkezik ahhoz, hogy a büntetést elkerülve is jó helyezéseket érjen el.

Monitorozni kell az eredményeket

Minden cégtulajdonos tudni szeretné, hogy a gyakran nem olcsó szolgáltatásért mit is kap cserébe, hogy egy szaktanácsadó milyen eredményeket produkál. Az elvégzett munkáról rendszeres riportot kell kérni, hogy követhető legyen, mi hogyan teljesít, és hogy melyik elvégzett változtatás milyen következményekkel jár.

Ezen igények miatt vezettük be a helyezésvizsgálatot minden havidíjas SEO szolgáltatást kérő ügyfelünk részére. Ennek segítségével havi szinten figyelemmel lehet kísérni a változásokat, előre- illetve hátrasorolásokat.

Sikerdíjas keresőoptimalizálás vs. havidíjas szolgáltatás

A sikerdíjas keresőoptimalizálás egyik nagy hátránya, hogy a keresőoptimalizálás tanácsadó vagy linképítő a gyors siker érdekében jó eséllyel a Google irányelveivel ellenkező, az úgynevezett fekete kalapos SEO technikák felé fog fordulni, s előbb-utóbb ez a büntetést is maga után fogja vonni. Ha ez nincs is így – és tisztelet a kivételnek – a tisztességes megoldásokat is lehet olyan módon csinálni a gyorsabb eredmény reményében, hogy a Google hamar felismerje a mesterséges voltát. Ez általában nagyon rövid időn belül büntetést von maga után, sok esetben nem is kell nagyon erőltetni a folyamatot.

Ezt a veszélyt tökéletesen ki lehet küszöbölni, ha hónapról hónapra egy előre meghatározott stratégia mentén haladunk, aminek minden eleme a Google irányelveivel teljes összhangban van.

Ez jelenti – ökölszabályként – az alábbiakat:

  • Havi szinten kevés, de jó minőségű (magas DA értékű) oldalra helyezünk ki linkeket
  • Kiemelt figyelmet fordítunk a pontos, de természetes hatást keltő horgonyszövegek használatára
  • On-Site és Off-Site értelemben is tartjuk magunkat az előbbiekhez

Ki kínál jobb feltételeket?

Minden ügyfél természetesen elvárja, hogy a keresőoptimalizálásba fektetett pénz megtérüljön. A SEO-val foglalkozó tanácsadók és ügynökségek egy része a büntetésmentességet biztosítja, míg mások helyezések javulását ígérik pár hónapon belül. Mindkettő fontos szempont, ha eredményesek szeretnénk lenni, ugyanakkor valahol a kettő közt van az igazság. Egyrészt fontos, hogy büntetés ne érhesse az oldalunkat, másrészt a jó helyezések se késhetnek túl soká.

A keresőoptimalizálás folyamatszemléletű, adatvezérelt tevékenység. Akkor érhetjük el, hogy a keresőoptimalizálás hatékonyan működjön, ha jól megalapozott, rendesen megismert ügyféligényekre épül. Ez sokszor időigényes feladat, és nem ritka hogy az igazi eredményekre több hónapot is várni kell. Óvatosnak kell lenni, ha valaki 1-2 hónapon belüli ugrásszerű előrelépést ígér, mert könnyen lehet, hogy a háttérben a tiltott módszerek alkalmazása áll. Természetesen egy jól felépített oldal esetében az ugrásszerű eredmény is lehet normális, ugyanakkor ez sokkal ritkább eset.

Azt valljuk, hogy a biztonságos, esetenként kicsit lassabb előrejutás sokkal jobb, mint egy gyors, amit – sok esetben – hasonlóan gyorsan követhet egy Google büntetés. A legfontosabb mindig az, hogy az esetleges on-site és technikai hibák, amik egy weblap elemzés során derülnek ki, a lehető leghamarabb orvosolva legyenek, ezzel is pozitív megerősítést küldve a kereső algoritmusainak, hogy egy pozitív folyamat vette kezdetét, amit az irányelvek betartásával szeretnénk véghezvinni.

Tanácsadás vagy teljes kivitelezés?

Azt, hogy csupán tanácsadóként dolgozzunk, vagy a teljes megvalósításban is segítsünk, mindig a megrendelő erőforrásainak és céljainak figyelembe vételével kell mérlegelni. Általában minden egy konzultációval kezdődik, a személyes kapcsolat kialakításával. Itt lehetőség nyílik az elvárások ismertetésére. A leendő tanácsadó pedig először tájékoztatást ad arról, hogy mit gondol a jelenlegi helyzetről, majd elmondja azt is, hogy milyen – azonnal megvalósítható – SEO ötletei vannak, melyekkel tovább növelhető az adott oldal látogatottsága és így az üzleti sikere.

Az ajánlatkérést követően a tanácsadónk végez egy honlap és linkprofil elemzést – amennyiben szükséges –, hogy teljes képet kapjon a weboldalról, s hogy fényt derítsen az esetleges hibákra és arra, hogy milyen büntetések érték vagy érhetik a weboldalt. Ezt tekinthetjük az első lépésnek afelé, hogy a keresőoptimalizálás hatékonyan és biztonságosan folyhasson. Az audit során már a megoldások is rögzítésre kerülnek, így a weboldal fejlesztője ez alapján azonnal elkezdheti az oldal módosításait.

A teljes kivitelezéssel számos teher, időigényes folyamat kerülhető el. Javaslatot tehetünk például a tartalomstratégia megtervezéséhez, a hírlevél címlista gyűjtéshez. Vagy akár a közösségi oldalak keresőoptimalizálást segítő marketing funkcióinak használatához. A kivitelezési szolgáltatások palettája is összetett. Kínálunk linképítési megoldásokat, landing page szövegírást, blog cikkek megírását, termékleírás készítést és közösségi oldal kezelést is. De akár teljes Google Adwords és Facebook hirdetés kampányt is kidolgozunk.

A tanácsadást azoknak javasoljuk, akik egyedül szeretnének optimalizálni, minimális segítségre és egy-két jó tanácsra mégis szükségük van.

Ajánlatkérés után segíthetünk, hogy a kevés idővel és erőforrással rendelkező vállalkozások is jó eredményeket érjenek el, a keresőoptimalizálás hatékonyan működjön.
WordPress

Közzététel dátuma: