Google keresőmotor-történelem egy képben

A kilencvenes évek közepén még merőben más világ volt az internet. Ez leginkább a Google keresőmotor korai algoritmusaiban érhető tetten. A kezdetekben a Google leginkább egy piaci kofára hasonlított, aki kilóra mérte az indexelt oldalak értékét. A gyakorlatban ez azt jelentette, hogy függetlenül azok forrásától, minél több link mutatott egy adott oldalra, illetve szerencsétlen felületet minél vastagabb rétegben terítették be – akár teljesen indokolatlan, vagy emberek számára olvashatatlan formában – kulcsszavakkal, annál előrébb került a találati listákon.

A korszak keresőoptimalizáló gurui hamar észrevették az olcsó siker lehetőségét. Emiatt a megoldás nem egészen tükrözte a Google eredeti elképzeléseit a minőségi találatok tekintetében. A rendszer könnyen kijátszhatónak bizonyult, így hamar elkövetkezett a fejlesztések időszaka.

Hogyan változott a Google keresőmotor?

A keresőalgoritmus frissítése az utóbbi években olyan szempontokat vett prioritásba, melyek inkább a minőséget kezelték elsődleges mutatóként. Nem pedig a mennyiséget. Ilyen például az is, hogy a Google előnyben részesíti a reszponzív, mobil megjelenítésre alkalmas weboldalakat. Illetve hogy a beérkező linkeket már súlyozott formában értékeli ki. Az alábbi ábra segít eligazodni az elmúlt évtizedek frissítései között.

Google algoritmusfrissítések

Közzététel dátuma: