Helyezések vizsgálata a Google rangsor

Egy cég honlapjának gondos megtervezése és igényes kivitelezése után általában mindenki kíváncsi rá, hogy a különböző kulcsszavakra történő keresések esetén hányadik helyen szerepel oldala a Google találati listáján. Hiszen egy jó helyezés több kattintást, több látogatót és magasabb konverziót jelent. Segítünk abban, hogyan lesz egyszerűbb a helyezések vizsgálata és mit kell tenni ahhoz, hogy előrébb kerüljünk a ranglistán.

Miért fontos a Google helyezések vizsgálata?

Magyarországon évek óta egyértelműen a Google a legnépszerűbb keresőprogram. Piaci részesedése 95% felett van. Mára szinte napi rutinná vált, hogy ha nem tudunk valamit, vagy ha egy bizonyos dologról több információra van szükségünk, akkor egyszerűen csak feltesszük az éppen aktuális kérdésünket a keresőóriásnak. Az pedig másodperceken belül végtelenül sok választ kínál fel a találati listáján. Az információk a találati oldalakon vannak összegezve. Ezek közül az internetezők általában csak az első kettőt szokták megnézni, így érdemes megcélozni az első húsz helyezés valamelyikét.

Hogyan történik a rangsorolás?

Az interneten található honlapokat állandóan keresőrobotok figyelik, amelyek felmennek az oldalakra, megvizsgálják a kódot és az ott található információkat. Végül ezeket lementik a kereső indexében. Amikor valaki felteszi kérdését a keresőnek, akkor a robotok “előszedik” a releváns információkat és felkínálják ezeket a böngésző ember számára a lehető legrelevánsabb sorrendben.

A Google rangsorolási módszere titkos, az azonban köztudott, hogy rengeteg szempontot vesz figyelembe a rangsoroláskor – ma már 300 felettit. Sokan – tévesen – azt gondolják, hogy egyedül a linknépszerűség az, ami számít és befolyásolja a rangsort, de ma már ez közel sincs így.

A honlapra mutató linkeken kívül még nagyon sok más kritérium is meghatározó jelentőségű a találati lista kialakításakor. Ilyen például a domain név, a honlap kora, a honlapról kifelé mutató linkek száma, a meta tagek, az oldalbetöltési sebesség, a szövegtartalom vagy a látogatók oldalon töltött ideje. Nem árt tudni, hogy a Google algoritmusát rendszeresen változtatják, s a jelentősebb változások számottevő hatást gyakorolnak a keresőoptimalizálási munkára.

Helyezések vizsgálata – de hogyan?

A helyezések vizsgálata alapvetően három módon történhet. Az első, és legegyszerűbb mód az, amikor a kulcsszavat a böngészőbe beírva megszámoljuk, hogy hányadik helyen van az adott oldal. Ez nagyon könnyű és magától értetődőnek tűnő módszer, azonban rendkívül pontatlan és nem tanácsos üzleti döntéseket alapozni rá. A Google ugyanis egyedi helyezési találatokat használ. Ez azt jelenti, hogy egyedi listát ad a korábbi keresési szokásokat és még egyéb tényezőket is figyelembe véve. Tehát attól, hogy adott esetben az első helyen jelenik meg egy oldal, az egyáltalán nem biztos, hogy másoknak is ott fog.

Használhatjuk a Google Webmestereszközöket is, melynek nagy előnye a pontosság és hogy számos szűrőt használhatunk. Az is segít, hogy nem kell azon gondolkodni, hogy mely kulcsszavakat teszteljük a helyezési szempontok vizsgálatához, mert automatikusan látható a teljes lista. Sajnos a Webmestereszközök sem tökéletes. Hátránya például, hogy lassú: csupán pár nap késleltetéssel adja meg az adatokat. Nincsen jó minőségű grafikus felülete és a konkurens oldalakat sem tudjuk vele vizsgálni. Induló, új oldalak esetében ezt az eszközt egyáltalán nem lehet hatékonyan használni, mert ha nagyon hátul van az adott oldal a listán, akkor előfordulhat, hogy semmit nem fogunk látni az eszközben az adott kulcsszóra vonatkozóan.

Alternatív vagy kiegészítő megoldás a különböző helyezésvizsgáló szoftverek használata. Számos megoldás közül választhatunk, néhány közülük pár napig ingyenesen tesztelhető. Ezek az eszközök általában naprakész információval és pontos adatokkal látják el a felhasználót. Ha egyszer beállítjuk a kulcsszavakat, amiket figyelni akarunk, akkor utána automatikusan generálódnak a riportok. Léteznek olyan eszközök is, amelyeket a konkurencia vizsgálatára is lehet használni. A jobb, megbízhatóbb helyezésvizsgáló szoftverek sajnos nem ingyenesek és sokszor nincsen magyar kezelőfelületük sem.

Hogyan segíthetünk?

Az ALH Consulting professzionális helyezésvizsgálati szolgáltatásának segítségével átfogó képet kaphatunk az oldalunk Google-ben elfoglalt helyzetéről. A weboldal teljes körű elemzése során egy maximum 1000 kulcsszóig terjedő helyezésvizsgálatot végzünk, amely eredménye alapján már könnyebben és hatékonyabban lehet elkezdeni a linképítést is. Havidíjas SEO szolgáltatásunk részeként monitorozzuk a honlap helyzetét és rendszeresen tájékoztatást adunk a változásokról.

Közzététel dátuma: