Értékes tartalom gyártása: tizenhárom inspiráló ötlet

Ha feltérképeztük és kiválasztottuk a számunkra legideálisabb, legrelevánsabb kulcsszavakat, akkor nincs más hátra, mint érdekes és értékes tartalom készítése a célközönségünknek. Íme 13 inspiráló tipp gondolatébresztőnek.

1. Értékes tartalom – hogyan csináljuk?

Manapság, ha valamire nem tudjuk a választ, szinte automatikus módon a Google-hez fordulunk segítségért, és már gépeljük is be kérdésünket a keresőbe. Hogyan használjam? Hogyan válasszak? Hogyan döntsek? Egy értékes tartalom tervezése előtt gondoljuk át, hogy a szolgáltatásunkkal vagy termékünkkel kapcsolatosan milyen kérdések merülhetnek fel. Vezessük az olvasót lépésről lépésre a megoldás felé. Egyrészt nagyon hálásak lesznek a tanácsért. Másrészt ha valóban hasznos információval látjuk el őket, az erősíti a szakértői imázst is. Így mindenki jól jár.

2. Sikersztorik és kudarcok

Az emberek kíváncsiak a siker titkára, sokan úgy gondolnak rá, mint egy recept nem publikus összetevőjére. A tartalommarketing során nincs más dolgunk, mint beavatni őket ebbe a titokba. A sikertörténetek megírása rendkívül hálás műfaj, hiszen kifejezetten inspiráló és pozitív gondolatok átadását teszi lehetővé. Ugyanakkor a szerző számára is remek apropó elmesélni, hogy milyen sikereket ért el egy-egy kampányával, hogy hogyan lendítette fel az ügyfelei forgalmát, mi volt az, amivel kiemelkedett az iparágában stb…

A hatást még fokozhatjuk, ha azt is elmeséljük, hogy a szép eredményeket egy válságos időszak előzte meg, amelyből egy ügyes húzással vagy kitartó munkával kikecmeregtünk. Ha őszinték vagyunk, segíthetünk másoknak tanulni a hibáinkból és a tapasztalatainkból. Ha egy-egy ilyen példatörténet új löketet ad valakinek, aki szorult helyzetben van, az jó eséllyel egy életre megjegyzi és megkedveli a nevünket és a márkánkat is.

3. Videók és infografikák

Amikor értékes tartalom készítése a cél, akkor nem kizárólag az írásos formára gondolunk. A fiatalok körében már évek óta népszerűek a YouTube videók. Számukra már sokszor nem a TV-sztárok vagy a közéleti személyiségek jelentik a celeb, vagy akár a példakép kategóriát, hanem a bloggerek. Ezért ha hozzájuk szeretnénk szólni, és a mai tizenéveseket szeretnénk megnyerni, akkor a videó kiváló kommunikációs eszköz lehet az üzenetünk eljuttatására.

Ha egy frissen készített felmérés eredményeire szeretnénk felhívni a figyelmet, akkor érdemes egy látványos infografika formájában tenni ezt. A száraz adatokat maximum csak az fogja végignézni, akinek feltétlenül szüksége van rá. Egy jól megszerkesztett, látványos infografika azonban igazán értékes tartalom lehet, mivel kifejezetten vonzza a tekintetet. Emellett segíti a megértést, teret ad a számunkra lényeges/előnyös információk kiemelésére, és lerövidíti azt az időt, amit az olvasónak az információ elsajátításával kell töltenie.

4. Készítsünk listákat

A listák nagyon kedveltek az olvasók körében, a top 10-es listák használata pedig különösen népszerű. A legjobb az, hogy listát a legtöbb termékhez és szolgáltatáshoz könnyű készíteni. Egy könyvesbolt esetében például a 10 legromantikusabb regényről, egy utazási iroda esetében a 10 legszebb szigetről, ha társkeresőről van szó, akkor a 10 legnagyobb hibáról, amit egy randin elkövethet az ember és így tovább. Az ötletek tárháza szinte végtelen lehetőséget kínál a listák terén. Ahhoz hogy kiaknázzuk ezeket, csupán egy kevés kreativitásra is szükség van.

5. Pro és kontra

Ez a tartalomtípus az előnyök és a hátrányok felvázolásáról szól és az olvasónkat a vásárlási döntés során segíthetjük vele. Ilyen lehet például két termékünk vagy szolgáltatásunk összehasonlítása, melyet két különböző célcsoport felé pozicionálunk. Két telefonkészülék közül lehet például az egyik inkább üzleti célokra optimalizált, amellyel könnyedén kereshetünk információkat, időzíthetünk vagy szerkeszthetünk dokumentumokat, a másik pedig – bár ezeknek a kritériumoknak kevésbé megfelelő – a magáncélokat tekintetbe véve sokkal inkább felhasználóbarát.

6. Oldjunk meg egy problémát

Amennyiben vásárlóink, ügyfeleink visszajelzései (reklamációi) alapján tudomást szerzünk arról, hogy egy termékünk használata során valamilyen problémával szembesültek, segíthetjük őket ennek a megoldásában. Ha nem tudnak telepíteni vagy összeszerelni valamit, vagy ha tanácstalanok a felhasználást illetően, akkor egy-egy szakmai cikkel vagy videóval megkönnyíthetjük a dolgukat, mellyel egyben az ügyfélszolgálatunk életét is egyszerűbbé tehetjük.

7. Hasonlítsunk össze termékeket

Termékeket összehasonlítani nagyon sokféleképpen lehet. Akár saját termékeink pozicionálását segíthetjük ezzel, de akár arra is rávilágíthatunk, hogy a konkurenciához képest miben vagyunk jobbak (lásd Coca Cola és Pepsi). Egy célcsoport által végzett termékteszt eredményeit is bemutathatjuk összehasonlítással. Például ha sportolók dezodorok tartósságát tesztelik, vagy ha egy adott betegségből felépülők gyógyszerfogyasztási szokásait vizsgáljuk meg.

8. Meséljünk el egy történetet

A tartalommarketing egyik legkedveltebb és leghatásosabb eszköze a modern internetes storytelling. A történet hatására az emberi szervezetben biológiai reakciók figyelhetők meg. Az agyunk sokkal aktívabbá válik ilyenkor. Olyan részeket mozgósít ilyenkor, melyek lehetővé teszik, hogy a hallgató a történetet saját gondolataihoz és tapasztalataihoz kösse. Beindulnak a hallással, látással és az érzelmi központtal kapcsolatos területek. Az agyunkban képek és szituációk jelennek meg, amelyek elraktározódnak. Éppen ezért rendkívül hatásos és emlékezetes, ha elmeséljük például a cégünk alakulásának, egy projektünk kezdetének vagy egy termékünk születésének a történetét.

9. Ízelítő egy témából vagy bevezető

Ez a tartalomtípus egyfajta gondolatébresztő vagy tisztázó írás egy kérdéssel kapcsolatosan. Feladata, hogy gyors áttekintést nyújtson egy adott témáról, nem kell feltétlenül nagyon részletesnek lennie. Ha felkelti az érdeklődést, máris elérte a célját. Persze ha már az érdeklődés megvan, fontos, hogy ápoljuk is és folytassuk a témát további cikkekkel.

10. Ötletek és tippek

Apró, praktikus tanácsokról van itt szó, melyekkel azonnal felhasználható tudást kínálunk az olvasóinknak. Termékünktől függően ez is rendkívül sokszínű lehet a gyakorlatban, például “5 trükk, mellyel ragyogóbbá varázsolhatod a hajadat” vagy “3 tanács, hogy ne szedd vissza a diétával leadott kilókat”.

11. Hasznosítsunk újra egy régi tartalmat

A Google algoritmusokat rendszeresen frissítik. Ezért ha átmenetileg kifogyunk az ötletekből, akkor egy korábban megírt, a korábbi adatok alapján egyértelműen értékes tartalom frissítése is jó opció lehet. Természetesen ez csak egy bizonyos szintig csinálható és ajánlott. A túloptimalizálás, vagy a tartalom minimális módosítással újra közlése ugyanis káros eredménnyel is zárulhat. Utóbbi esetében a két tartalom egymással fog konkurálni, ami általában azt eredményezi, hogy mindkettő helyezése romlik.

12. Esettanulmányok

Az esettanulmányok népszerű tartalomformák, hiszen rengeteg érdekes információt nyerhet ki belőlük a célközönségünk. Megírásukkor érdemes olyan témát választani, mely tartalma sokáig értékes és felhasználható marad, hiszen célunk, hogy írásunk sokáig releváns legyen a felhasználóink számára.

13. Ajánljunk/véleményezzünk szakirodalmat

Ha saját témáinkat még hitelesebbé szeretnénk tenni, akkor remek ötlet egy-egy olyan hasonló álláspontot megfogalmazó szakirodalmat ajánlani vagy véleményezni, amely mélységeiben is megismerteti az olvasót az adott esettel vagy kérdéskörrel. Arra figyeljünk, hogy csak számunkra is megbízható forrást válasszunk. Ha ismert, közkedvelt személyiségre hivatkozunk, az fokozza a hatást.

Ezeken kívül számos más tartalomtípus létezik. Írhatunk az adott iparág híreiről és rendezvényeiről, meginterjúvolhatjuk a szakma nagyságait, szemezgethetünk a külföldi szakirodalomból és reagálhatunk egy-egy cikkre, vagy bemutathatunk érdekes statisztikákat és így tovább – a listát szinte a végtelenségig lehetne folytatni. Hogy milyen tartalomtípust érdemes választanunk, azt egyrészt az iparágunk, másrészt pedig az elérni kívánt céljaink határozzák meg.

Közzététel dátuma: