Email marketing hat egyszerű tipp

Azok a vásárlók, akik email marketing eredményeként kerültek értékesítési hálónkba, 138%-kal többet költekeznek, mint azok, akik valamilyen más csatornán keresztül. Ilyen statisztikák mellett egyszerűen nem hunyhatunk szemet az e-mail által biztosított lehetőségek felett.

Az email marketing szerepe

Miért ilyen fontos felület az email? A válasz egyszerű: a kevéssé elkötelezett vásárlót elsősorban az információéhség viszi odáig, hogy feliratkozzon bármilyen hírlevél listára. Szeretne többet tudni rólunk vagy termékünkről. A vásárlási szándék már adva van, de a végső döntés előtt még szeretné, ha kapna valamit. Nekünk nincs is más dolgunk, mint egy jó ajánlattal élnünk. Az alábbiakban összeszedtünk hat tanácsot, amit e-mail marketingben érdemes megfogadni.

Tárgymezők és a kiszemelt megszólítása

Hiába a mi ajánlatunk vagy termékünk a legjobb a piacon, ha nem tudjuk kellő határozottsággal megszólítani közönségünket. Az első benyomás a legfontosabb és legnehezebb próbatétel. Jó, ha világosak szándékaink, de mégsem csaphatunk egyből a lecsóba. Néhány tipp a helyes hangnem megtalálásához:

    • Legyünk tömörek: a legjobb megnyitási aránnyal a 6-10 szavas tárgymezők büszkélkedhetnek.
    • Legyünk természetesek: a mesterkélt szavak az őszinteség hiányát sugallják, őszinteség nélkül pedig bizalom sincs.
    • Legyünk személyesek: nevezzük nevén címzettünket, tegyük világossá, hogy nem csak egy a sok közül.
    • Legyünk attraktívak: ha mi sem tudjuk megfogalmazni, hogy miért érdemes velünk szóba állni, miért is tenné bárki? Merjük artikulálni erősségeinket, a velünk járó előnyöket.

Ne legyünk erőszakosak: a túlzottan agilis, csupa nagybetűs BESZÉLNÜNK KELL típusú megnyilatkozások tízből tizenegyszer visszafele sülnek el, szóval egyszerűen NE!

Call To Action (CTA), avagy kezdeményezőkészség

Mint azt régről tudjuk, a sült galamb már csak olyan, hogy nem repül az ember szájába. Ha sikerült valamilyen módon felkorbácsolnunk az érdeklődést, legyünk proaktívak. Mondjuk el, mit szeretnénk a másiktól, illetve azt is, miért lesz az neki nagyon jó. Ezzel kapcsolatban két fontos dolgot érdemes kiemelni. Egyfelől itt is érdemes rövid, könnyen értelmezhető üzenetekre koncentrálni. Másfelől valamilyen formailag is értékelhető módon kell megnyilatkoznunk.

Legyünk reszponzívak

Kevés lehangolóbb van a csak a maga mondanivalójával foglalatoskodó partnernél. Ha nem adjuk meg a szükséges visszajelzéseket, egyoldalúvá válik a kommunikáció, ami hosszútávon az intimitás elvesztéséhez vezet.

Ügyeljünk rá, hogy reagáljunk a felhasználók tevékenységére. Ennek legegyszerűbb módja, ha visszaigazoló üzeneteket generálunk minden lehetséges oldalunkon történő interakcióra, legyen az regisztráció vagy vásárlás. Mivel a feliratkozó ilyenkor többé-kevésbé eleve kapacitálható hangulatában van, ezek a visszaigazoló üzenetek egyben kiváló felületet biztosítanak további ajánlatok megtételére, a fogyasztók további terelésére.

Figyeljünk a másikra

Ahogy az már korábban is elhangzott, a személyre szabott kommunikáció mindig többet ér mint egy futószalag megoldás. Gyűjtsünk annyi információt címzetteinkről, amennyit csak tudunk. Ha az így előálló adathalmazt a kellő odafigyeléssel kezeljük, könnyen észrevehetjük milyen nagyobb csoportokból áll össze célközönségünk. Ezek a csoportok gyakran eltérő üzenetekre reagálnak jobban. Próbáljunk az empátia módszerével közelíteni, és külön-külön megérteni, mit akar hallani a fiatal diplomás és mit akar hallani egy cég tulajdonosa.

Legyünk elérhetőek, optimalizáljunk mobilra

Az email forgalom közel 70%-a valamilyen mobil eszközök kerül elolvasásra. Ez magában nem újdonság, viszont akad néhány tényező amit érdemes szem előtt tartani az email marketing megtervezése során:

  • Hosszúság: sokszor elhangzott már ebben a cikkben is, hogy mennyire fontos a rövid, átlátható üzenetek megfogalmazása. Ez kiváltképp igaz, ha a mobil eszközökre gondolunk. Sokszor nehéz rövidnek és érthetőnek is lenni, de senki nem fog a villamosan több oldalas hírleveleket lapozgatni.
  • CTA: akármilyen kívánatos CTA kampányt is eszelünk ki, ha mobil eszközökön a szöveg méretéből adódóan nem lehet megnyomni az elhelyezett linket, nem fogják megnyomni. Ügyeljünk rá, hogy méretes – de nem túlzottan nagy – CTA gombokkal kedveskedjünk a mobil felhasználók számára.
  • Képek: a legtöbb felhasználó számára elérhető adatforgalom mennyisége gyakran kevés. Épp ezért nem túl kedves gesztus, ha óriás felbontású, optimalizálatlan képekkel tűzdeljük tele

hírleveleinket. Ennél is nagyobb gond, ha a beillesztett képek szétcsúsznak, nem a megfelelő módon jelennek meg.

Aki mer, az nyer

A kísérletezés avagy inkább tesztelés nem csak a legjobb, de sok esetben az egyetlen módja a tanulásnak. Bizonyos megoldások hatékonyságát csak akkor tudjuk mérni, ha már teszteltük. Szerencsére ennek nem kell feltétlen hazardírozásba fulladnia. Próbáljuk ki ötleteinket kicsiben az e-mail listánk pár százalékán, tulajdonképpen elhanyagolható kockázat mellett, majd amely ötletek sikeresnek bizonyultak, lépjük meg globálisan a teljes listán.

Az email marketing egy-egy kampánya esetében címzetteinkből bármikor felállíthatunk olyan kisebb csoportokat, melyeken tesztelhetünk új fajta üzenetformátumokat. Így könnyedén megállapíthatjuk, hogy nagy általánosságban mi fog működni és mi az ami kevéssé. A trükk az, hogy a tesztelt üzenetek csak abban a komponensben térjenek el egymástól, amit ténylegesen tesztelni akarunk, így biztosra vehetjük hogy az eredményekben megjelenő differencia is ezekhez köthető.

Közzététel dátuma: