Cégek a közösségi médiában, amiket érdemes követni

Tény: minden valamennyire is komolyan vehető cég képviselteti magát valamilyen közösségi felületen. Vannak azonban olyan követendő példák, melyekből sokat tanulhatunk saját online kommunikációnkra nézvést. Lássuk melyek azok a cégek a közösségi médiában, amiket érdemes figyelemmel követni!

Staples

A gémkapocs és a jegyzetfüzet nem igazán sorolható az igazán figyelemreméltó termékek közé. A Staples márka épp ezt a hétköznapiságot fordítja tetejére kreatív kampányával:

Cégek a közösségi médiában, amiket érdemes követni

Boldog Halloweent! Óvakodjatok Drakulától!

A szöveg tömör, de humoros, az ábrázolás kreatív, nem is kell ennél több! Tökéletes első lépés az egyre fontosabbá váló vizuális történetmesélés fejlesztéséhez.

Poo-Pourri

Szorosan kapcsolódva az előző témához, a Poo-Pourri márka is az élet kevéssé romantikus aspektusaira igyekszik megoldást nyújtani. A különbség elsősorban az, hogy itt egy humorosnak szánt narratívával igyekeznek oldani a téma nehezen kommunikálható jellegét.

Innocent

Egyes cégek a közösségi médiában megpróbálnak kitörni a marketing világ pusztítóan formális nyelvezetének keretei közül. Erre kiváló eszköz a hétköznapiság humorral és némi cinizmussal vegyített egyvelege. Ha a megfelelő hangnem mellé képesek vagyunk aktuális témákat, már meglévő diskurzusokat találni, nyert ügyünk van, ahogy az Innocent üdítőital kampányának is.

Továbbra is jó alkalom a kommunikációra például a Halloween:

Cégek a közösségi médiában, amiket érdemes követni

Oké, Halloween-es hangulatjelek. Egész évben erre edzettetek. Ez a ti pillanatotok. Menjetek és adjatok bele mindent.

De néha a direkt marketing is működik:

Cégek a közösségi médiában, amiket érdemes követni

Okok, amiért érdemes “innocent” smoothie-t inni: – kizárólag gyümölcsből készül és semmi másból – a bevétel 10%-át jótékony célra fordítják – egy teljesen elfogulatlan tweet azt mondta, hogy tedd azt

Jetblue

A közösségi média legnagyobb ereje pontosan a közösségben rejlik. Épp ezért borzasztóan fontos, hogy megtanuljunk kommunikálni ügyfeleinkkel. A JetBlue repülőtársaság ennek megfelelően komoly energiákat áldoz arra, hogy válaszoljon a Twitteren követőinek, akkor is, ha épp nem hangzott el kérdés.

Cégek a közösségi médiában, amiket érdemes követni

AJAY: heló, ajay vagyok számtalanszor repültem már veletek jó tapasztalatokat szereztem decemberben ismét veletek repülnék imádom az üléseiteket a személyzeteteket JetBlue: Heló Ajay! Örülünk, hogy találkozhattunk itt a Twitteren és remélünk, hogy látunk majd decemberben!

Közzététel dátuma: