Az adatok mint fizetőeszközök 2017-ben

Az adatok szerepe a marketing trendekben

2016-ban sok kereskedő számára vált hasznossá a net, a digitális marketing áll számos márka online sikere mögött.

A Gartner 2016-2017-es marketing vezérigazgatói (CMO= chief marketing officer) kérdőíve szerint a marketing költségvetés folyamatosan nőtt az utóbbi három évben, tavaly 11-ről 12%-ra növelve a vállalati bevételt.

Tekintve, hogy a marketing vezérigazgatók már a jövő évi marketing költségvetést tervezik, megosztunk néhány gondolatot a marketing és technológia trendekről, amelyek segítenek a CMO-knak a folyamatos digitális átalakulás során.

1. Adat – az új fizetőeszköz

A digitális univerzum mérete minden második évben megduplázódik, így az IDC szerint 2020-ra 44 billió gigabájtra nőhet. Ez mind olyan adat, amit mi marketingesek segítettünk előállítani.

Ahogy a marketing vezérigazgatók egyre több felelősséget kapnak a vezetésben és a siker mérésében, a marketingesek több, mint 69%-a azt várja, hogy a 2017-es döntéseik számok által legyenek vezérelve.

A Big Data hatalmas és összetett természete gyakran nyomasztó lehet. Az adatok sokkal jobban kezelhetőek és hasznosak, ha szétválasztjuk őket apró darabokra. Az adatok akkor válnak értelmessé, amikor stratégiai tervezésre és üzleti problémák megoldására használják fel őket.

Az okos marketingesek meg fogják érteni a különbséget az elérhető adatmennyiség és azon képesség között, hogy ezeket az adatokat össze is kössék az üzleti eredményekkel.

A mély tanulási technológia és az adatokba való betekintés soha nem jelent könnyítést a marketing vezérigazgatók számára a fogyasztói szándék jeleinek értelmezésében, a marketing szakadékok áthidalásában.

Egy hadsereg adat-tudós hiányában számos marketing részleg gépi mély tanulást fog alkalmazni a hatalmas, komplex és dinamikus adatsorok elemzésére. Az adatokban lévő minták azonosítását kombinálva a mély tanulással lehetővé teszi a marketingeseknek, hogy megértsék a fogyasztókat, a versenytársakat és a piaci változásokat – majd rögtön tettekké és eredménnyé alakítsák ezt a tudást.

Idén áthelyeződhet a hangsúly, az adatbányászatot és gyűjtést felváltják az új mély tanulás modellek és azok az algoritmusok, amik összekötik a digitális marketing pontjait és áthelyezik a súlyt a marketing teljesítményre.

2. Keresés, tartalom, mobil és helyi konvergencia

A váltás a dolgok internetére (angolul Internet of Things (IoT)) több lehetőséget adott a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésre, hatékonyabb marketing kampányokat lehetővé téve. Az emberek már nem fogyasztják olyan mértékben a médiát, mint korábban, így ahhoz, hogy eljussunk a célközönségünkhöz, több csatornán, több érintkezési ponton, több úton eljutva tudjuk rávenni őket a vásárlásra.

Például a mobileszközökre koncentráló marketing nem csak a marketing osztályok gondolkodását változtatta meg a digitális tartalomról és az eszköztípusokról. A mobil eszközök az emberek online fogyasztási viselkedését is megváltoztatták. A fogyasztók arra használják a telefonjaikat, hogy bárhol és bármikor kielégítsék igényeiket, így ma már nem egy útvonalon közlekednek, hanem számos új esemény kerül a mindennapjaikba, új érintkezési pontokkal.

Mivel az adatok és a mély tanulás egyre több “cél-gazdag adattal” látják el a digitális marketing kampányokat, a keresés, tartalom, a mobil és a helyi piacok folyamatosan fejlődni fognak és konvergálnak majd 2017-ben.

Miközben sok marketing kampány kiegészíti és segíti egymást, az igazi siker kulcsa 2017-ben a modern marketing vezetők viselkedésében rejlik, amennyiben felgyorsítják és integrálják (emailekkel, hirdetésekkel) a digitális kommunikációt a vállalat egészében, egy adat-vezérelt felfogással.

2017-ben a marketingesek számára elengedhetetlen lesz az adatokba való mély betekintés annak érdekében, hogy azonosítani és optimalizálni tudják a digitális marketing kampányokat egy feldarabolt és néha bomlasztó fogyasztói úthoz. A kulcs abban rejlik, hogy tudjuk-e azonosítani azokat a pillanatokat, amikor a célközönség aktivizálódik és sikerül-e több ilyen pillanatot teremteni.

3. Intelligens tartalom létrehozása és automatizálás

Tudva levő, hogy a tartalom lett a sarokköve minden digitális marketing tevékenységnek. A Content Marketing Institute (CMI) szerint, a B2B marketingesek 70%-a azt mondja, hogy 2017-ben több pénzt fog fordítani a tartalom fejlesztésére.

Mindezek ellenére a valódi kihívás a marketing vezetők és a marketing osztályok számára nem a tartalom előállításában rejlik, hanem a teljesítményben.

Szűkös idővel és erőforrásokkal küszködve a digitális marketingesek gyakran gyorsan állítanak elő olyan tartalmat, ami a fogyasztóikat érdekli, ennek hatására ezen anyagok egy része valójában kárba vész. A BrightEdge kutatása szerint a B2C vállalatok 20%-a és a B2B vállalatok 50%-a állít csak elő olyan tartalmat, ami valóban elkötelezetté teszi a célközönséget.

A tartalom készítésnek sokkal okosabban kell működnie, hogy olyan élményt nyújtson, ami valóban megragadja a fogyasztót a megfelelő pillanatban, a megfelelő időben; itt lép színre az adattudomány, amely a tartalom-előállítás művészetében segít.

A gyártás és a teljesítmény közötti szakadék áthidalása kapcsán a technológia segít a marketingeseknek jobban megérteni a töredezett ügyfélutat és csökkenteni a manuális adatfeldolgozásra szánt időt.

Ahogy a marketing vezetők értelmezik a különböző érintkezési pontokat és a fogyasztók viselkedését, az automatizálás segít a marketing osztályoknak felgyorsulni és hatékonyabban működni. Szintén nagy segítség lesz a tartalommarketing osztályoknak a mindennapi rutin feladatok könnyebb kezelésében, így a nagyobb jelentőségű tevékenységekre koncentrálhatnak elérve ezzel a kitűzött üzleti célokat.

2017-ben a marketing- és a fogyasztói siker attól függ, hogy sikerül-e intelligens tartalmat előállítani – olyat, ami irányzott, elkötelezett és konvertál. A gépi tanulás és az automatizálás nyitják meg a lehetőséget a hatékonyság és a mérték előtt.

Következtetések

A CMO-k marketing technológiára fordított forrásai lassan meghaladják az informatikai vezetők (CIO= Chief information officer) technológiára való költését 2017-ben. Az adat lesz az alapvető mozgatórugó és az új pénznem, amit a marketing vezérigazgatók a marketing sikerre és a digitális üzlet átalakítására fel tudnak használni.

Az adat, a “deep learning” és az automatizálás teszik majd képessé a marketingeseket a működés felgyorsítására és átalakítására egy olyan logikus és intelligens stílusban, ami megnyeri majd a fogyasztók szívét és gondolkodását azokban a kulcspillanatokban, amik sokat számítanak, mikor a fogyasztót egyszerre több digitális csatorna hatásai is befolyásolják.

Közzététel dátuma: